U KAZALIŠTU LUTAKA Publika oduševljena spojem orgulja i jazza

Slika korisnika mkvanja
Održan drugi koncert Zadar Organ Festivala
Za orguljama je sjedio renomirani ruski orguljaš i skladatelj Aleksej Vilegžanin koji će u nedjelju nastupiti i u atriju palače Cedulin, klavijaturu je svirala Viola Hammer, bas-gitaru Maximilian Alois Ranzinger, a udaraljke Philipp Kopmajer, sve redom članovi austrijskog jazz trija Flipside Tale
TONI KULAŠ
Na pozornici dvorane Kazališta preko 300 kg mobilnih električnih orgulja

I dok su neki ostali kod kuće, neki pak tražili parkirno mjesto u pretrpanom centru, neki samo lutali ulicama našega grada, neki su znatiželjnici u srijedu zavirili u zadarsko Kazalište lutaka na drugi koncert Zadar Organ Festivala uvjerivši se uskoro kako je to bio najbolji potez.
Na pozornici dvorane Kazališta dočekalo ih je preko 300 kg mobilnih električnih orgulja iz slovenske radionice Škrabl (Accent Organs), koje su bile okružene setom bubnjeva, bas-gitarom i klavijaturom. Za orguljama je sjedio renomirani ruski orguljaš i skladatelj Aleksej Vilegžanin koji će u nedjelju nastupiti i u atriju palače Cedulin, klavijaturu je svirala Viola Hammer, bas-gitaru Maximilian Alois Ranzinger, a udaraljke Philipp Kopmajer, sve redom članovi austrijskog jazz trija Flipside Tale. To četvero glazbenika kroz svoju je suradnju iznjedrilo nekoliko vlastitih skladbi koncipiranih oko ideje glazbenih pripovijetki, snažno se oslanjajući na jazz stvaralaštvo. Na pitanje kako je - velikom većinom - međunarodna publika prihvatila njihov izričaj, dovoljno su odgovarali osmjesi oduševljenja, pozivi na dodatak i uživljeno komentiranje i najsitnijih detalja tog prilično interaktivnog performansa. Glazbenici su zaista uspjeli nadmašiti očekivanja prisutne publike koja je još gotovo sat vremena nakon koncerta ostala raspravljati u ugodnom društvu s čašom vina, upravo onako kako i priliči jazz događaju.

Spajanje nespojivog

Podsjetimo, organizatorica ovog jedinstvenog zadarskog orguljaškog festivala je svestrana zadarska orguljašica Tea Kulaš čija je mašta još prošloga ljeta osmislila šest sadržajno različitih koncerata s fokusom na orgulje i sa svrhom rušenja stereotipa vezanih za taj instrument, nastojeći usto kreirati prigodnu atmosferu multimedijalnim i gastronomskim sadržajima te jedinstvenim prostorima. Prvi je koncert spojio naizgled nespojivo – srednji vijek i suvremeno stvaralaštvo, te orgulje i glas. Drugi je koncert fizički izbacio klasične orgulje izvan crkvenih okvira i sjajno balansirao na jazz terenu. Treći koncert očekuje nas već u nedjelju u atriju palače Cedulin. Kako se radi o koncertu na otvorenom, pomalo na tragu svojevrsnog happeninga, publika može očekivati spomenute mobilne e-orgulje iz radionice Škrabl te tri para orguljaških ruku – spomenutog ruskog virtuoza Alekseja Vilegžanina, slovenske orguljašice Tjaše Drovenik te same organizatorice Zadar Organ Festivala, Tee Kulaš. Upravo njoj posvećena je večer četvrtog koncerta na kojem će nastupiti solistički, dok će na petom koncertu ZOF-a nastupiti hrvatskoj publici dobro poznati gitarist Petrit Çeku i orguljaš Pavao Mašić, ponovno se okušavajući u spoju najtišeg i najglasnijeg instrumenta.

Danas počinje didaktički dio Festivala

I konačno, festival će završiti u velikom stilu donoseći unikatni projekt Ulricha Walthera. Naime, tom će prilikom taj uvaženi njemački orguljaš i pedagog na orguljama zadarske katedrale improvizirati glazbu i zvučne efekte za projekciju nijemog filma Zvonar crkve Notre Dame. Spomenimo samo da danas počinje i didaktički dio Zadar Organ Festivala koji će se do utorka održavati u Glazbenoj školi Blagoje Bersa, a koji obuhvaća glazbene, plesne i likovne radionice za djecu i mlade. Više o radionicama i koncertima možete saznati na službenoj web stranici festivala www.zadarorganfestival.com. (Dora Dunatov, mag. musicol.)

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno