Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Narodni muzej Zadar troškove reprezentacije odlučio transparentno predstaviti javnosti

16.09.2019. 09:31
Narodni muzej Zadar troškove reprezentacije odlučio transparentno predstaviti javnosti


Priopćenje Narodnog muzeja Zadar prenosimo u cijelosti.
Poštovani,
S obzirom na česte medijske upite o troškovima reprezentacije koji posljednjih dana stižu na adresu Narodnog muzeja u Zadru, a koji su vezani uz određene vremenske periode, NMZ ovom prilikom odlučio je izvijestiti javnost o svim našim troškovima reprezentacije. Kako zaista nemamo što skrivati, prije svega vas želimo izvijestiti o tome kako smo samo u 2018. godini organizirali 31 izložbu.
Popis svih izložbi taksativno navodimo u donjem dijelu teksta.
Nadalje, kada je u pitanju reprezentacija, koja je legalni instrument svake pravne osobe, bitno je naglasiti kako je dogovor, organizacija i u konačnici realizacija organizacije svake pojedinačne izložbe vrlo složen i kompleksan posao koji iziskuje puno vremena, komunikacije, susreta i rada. Svaka izložba dogovara se zasebno, a da biste organizirali samo jednu izložbu, potrebno se susresti i razgovarati s ljudima s kojima se dogovarate.
Logično je, a samim time i pristojno, ako ste domaćin da ćete nekoga i ugostiti. Tako smo u 2018. godini, prema detaljnim informacijama čije vam izliste dostavljamo, od 1. siječnja 2018. do 31.12.2018. godine potrošili točno 39.740,45 kuna na reprezentaciju, u što su uključeni domjenci, radni ručci i večere na kojima je sudjelovao veliki broj poslovnih partnera NMZ-a.
Reprezentacija je legalni i općeprihvaćeni dio poslovne politike u Hrvatskoj, Europi i svijetu. Kroz proteklu godinu NMZ je ugostio brojne umjetnike, domaće i inozemne poslovne partnere, veleposlanike, državnike, iz cijeloga svijeta, te je gostoprimstvo, pa makar i s minimalnom reprezentacijom koja je utrošena, dio tradicijskog nasljeđa svake kulturne zemlje. Dio poštovanja i dojma kojeg će, kao rado viđeni gosti, ponijeti u svoje zemlje, kako i zaslužuje Zadar, kojeg predstavlja u ovom slučaju i NMZ, iz po mnogima najbolje europske destinacije.
Upravo radi što je moguće veće uštede, NMZ je pokušao, a to i danas radi, racionalno trošiti novce i uštedjeti što je moguće više novaca kada je reprezentacija u pitanju. Također, valja uzeti u obzir kako je na pojedinim ručkovima, domjencima ili večerama bio poveći broj poslovnih partnera Narodnog muzeja u Zadru. Tako je, primjerice, kada je samo u pitanju manifestacija „Etno dani“ koju organizira NMZ, na kojemu je središnji događaj bio „Smotra folklora“, a na kojemu sudjeluju brojni KUD-ovi s područja cijele Zadarske županije te njihovi gosti, NMZ ugostio preko tisuću ljudi.
NMZ će i ubuduće nastaviti promovirati grad Zadar, Zadarsku županiju, Republiku Hrvatsku i kulturu u cjelini na najbolji mogući način.
Kao što sam najavila, u daljnjem tekstu dostavljam popis 31 izložbe koju smo organizirali u 2018. godini, te 17 vrsta radionica i događanja koja spadaju u kategoriju „Ostalo“, poput predavanja, manifestacija, dodjele nagrada, značajnih posjeta, seminara, simpozija, obilježavanja, predstavljanja knjiga, događanja humanitarnog karaktera vezana uz Domovinski rat i zdravstvo i ostalo.
Kada su u pitanju troškovi reprezentacije ua 2019. godinu, shodno gore navedenim kriterijima i uvjetima, izvještavamo vas kako je do 19.08.2019. na istu potrošeno 25.457,14 kuna.
Na kraju ću napomenuti da račune koje je u svojim ranijim upitima od NMZ tražio vijećnik Županijske skupštine, Marko Pupić Bakrač za razdoblje 2018. i 2019. godine nismo u mogućnosti dostaviti budući da bi dostavom istih počinili ozbiljnu povredu odredbi: Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (NN 42/18) i Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27.travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanja izvan snage Direktive 95/46/EZ.
Dakle, poštujući sve pozitivne pravne propise koji su na snazi u Republici Hrvatskoj, a tiču se rada NMZ-a, u privitku vam dostavljamo izlist glavne knjige konto kartica za razdoblje od 01.01.2018. do 31.12.2018., te izlistaj za razdoblje od 01.01.2019. do 19.08.2019.
Za sve daljnje upite stojimo Vam na raspolaganju.
Zadar, 15.rujna 2019. Ravnateljica NMZ
v.d. ravnateljice mr.sc.Renata Peroš
Popis navedenih događanja za 2018. godinu
Izložbe (31):
Otvorena izložba postera u Kneževoj palači
Melitinih 15 minuta slave
Izložba “100 godina samoće pod morem”
Otvorena izložba „Iž u objektivu Ante Brkana“
Otvorena izložba “Volim svoju županiju“
Otvorena izložba “Ljepota lažnog sjaja“ u Kneževoj palači
Otvorenje izložbe fotografija Ante Brkana u Kalima
Otvorena izložba Brkan i Betina
Otvorena izložba „Momentum“ u Kneževoj palači
Najotrovnije zmije svijeta od 18. Lipnja do 31. kolovoza u Gradskoj loži
Enter into my life – Andy Warhol
Suradnja Narodnog muzeja Zadar i grada Nina na izložbi o prirodnoj baštini ninske lagune
Otvorena izložba „Magična močvara“ u Muzeju grada Zadra
Otvorena izložba „Zadarske festivalske kućice u Kneževoj palači
Otvorena izložba Stipe Nobila u Gradskoj loži
Otvorena izložba „Put svile – spajanje naroda i teritorija“
Otvorena izložba „Planika – zaboravljena kraljica Mediterana“ u Kneževoj palači
Predstavljena slikovnica „Živjeti dobrotu“ u Kneževoj palači
Izložba „Kamen po kamen“ u Kneževoj palači
Izložba „Makete moga kvarta/mjesta“ u Muzeju grada Zadra
Izložba UDDK „Kalelarga“ u Gradskoj loži
Izložba „Hlebinska škola u Zadru“
Izložba „The self-titled exhibition“ Duje Kodžomana u Gradskoj loži
Izložba „Pogled iz duše“ Vlatka Troskota u Gradskoj loži
Samostalna izložba kapetana Šime Gržana u Gradskoj loži
Izložba fotografija „Sjene i odrazi- fotografsko putovanje Nore Diehl“
Izložba fotografija „Fantastična tuna“
Izložba povijesnih kostima „Nit“ i predstavljanje dizajnerskog studija NMZ-a ususret izložbi donacija tapiserija umjetnika Tomljanović
Izložba u povodu noći muzeja 2018. – „Sport naš svagdašnji“
Otvorena izložba „Hrvatski ratni plakat 1991.-1995.” u Gradskoj loži
Humanitarna izložba slika za Dariju Šimunov
Edukativne radionice:
Edukativna radionica u područnoj etnografskoj zbirci Veli Iž
Radionica četverokuke
Radionica „Učimo gledati, želimo probati“ za djecu predškolske dobi
Radionica „Jedna škola – jedan spomenik“
Pričaonica tradicijskih priča i legendi zadarske županije
Radionica „Stvarajmo priču – urbanu legendu“
Radionica „Žrtvovanje Ifigenije“
Zabavna igra pamtilica – memory u okviru etno dana 2018.
Natjecanje učenika u boćanju
Kreativne uskrsne radionice
Radionica pletenja maslininih grančica
Radionica putovanje jednog pisma
Interaktivna radionica „Zalistavac – Seminole Patchowork“
Radionice povodom obilježavanja 25 godina VRO Maslenica
Radionica u područnoj etnografskoj zbirci u Velom Ižu “U muzej dojdi i lipo se projdi”
“Umjetnik na jedan dan”
Chagall kreativne radionice
Projekti:
Primjena multimedije u kulturnom marketingu (nabava digitalnog fotoaparata za potrebe službe PR-a i marketinga)
Cilj projekta: primjena multimedije, videomaterijala i digitalnih snimki predmeta i događanja u Muzeju omogućit će posjetiteljima kvalitetniji doživljaj kroz vizualizaciju muzejske djelatnosti, te kontinuirano poboljšanje kvalitete komunikacije i odnosa s javnošću.
Šest salonskih priča
Cilj projekta: omogućiti posjetiteljima viziju stvarnosti u kojoj su određeni slojevi pojedinog muzejskog predmeta živjeli punim funkcionalnim i društvenim životom. U tom kontekstu pridonijeti razumijevanju konteksta muzejskog prostora i predmeta i omogućiti posjetiteljima kvalitetniji doživljaj muzejskog predmeta uspostavom konteksta toga predmeta i okruženja u kojemu je nastao i “živio” prije uvrštenja u muzejsku zbirku. I u konačnici, prenošenje znanja novim (mladim) generacijama koje je potrebno educirati na zanimljiv i interaktivan način o vrijednostima muzejskih zbirki i potrebama njihova čuvanja. Primjena multimedijalne tehnologije omogućit će muzeju da ispuni svoju edukativnu, ali i zabavnu ulogu.
Restoring the Memory of Adriatic ports sites.Maritime culture to foster Balanced Territorial growth
Akronim: REMEMBER
Opći cilj REMEMBER projekta je promoviranje održivog turizma i „plavog rasta“ u programskom području kroz podizanje vrijednosti pomorske kulturne baštine 8 hrvatskih i talijanskih luka na Jadranu – Ancona, Venecija, Trst, Ravenna, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, Splitu – od kojih su četiri pod zaštitom Unesco-a. Također, projekt za cilj ima pozitivno utjecati na lokalno gospodarstvo koristeći ICT tehnologiju kako bi se kulturni sadržaj digitalizirao i tako učinio turističku ponudu raznovrsnijom i nevezanom samo za jedan dio sezone, te kako bi se stvorila nova i kvalificirana radna mjesta povezujući digitalnu i kulturnu komponentu.
Projekt rekonstrukcije područne Etnografske zbirke na Velom Ižu (Upravni odjel za otoke grada Zadra) – sredstva Europske unije
Coolturalizacija- uključivanje mladih Zadarske županije u kulturne i umjetničke aktivnosti
„Obnova i turistička valorizacija kulturno povijesnog kompleksa Kneževe palače“
Erasmus + KA2 – Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices KA205 – Strategic Partnerships for youth 4th Crusade Project
SUPER KULTURA – Sudioničko upravljanje i institucionalni pluralizam u kulturi
*U kategoriji „Ostalo“ su sadržana brojna predavanja, manifestacije, dodjele nagrada, značajni posjeti Narodnom muzeju Zadar visokih dužnosnika Republike Hrvatske i stranih visokih dužnosnika