SNAĐI SE DRUŽE Dostavljači hrane spašavaju restorane u ovo doba korone

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Poslovanje putem elektroničkih aplikacija raste iz dana u dan
Tijekom ovih dviju godina koliko poslujemo s Woltom, napredovali smo u suradnji za oko 400 posto. Wolt nam uzme 30 posto, ali ipak imamo dosta dostava, kaže vlasnik konobe Feral Mario Anić
Emica ELVEDJI/PIXSELL
Woltu je prvo i najjače tržište u Zagrebu, a dobro su ih prihvatili i građani Rijeke

Marende još nekako i idu, ali navečer je baš loše, nigdje nikoga, kaže nam vlasnik Primorske konobe Zoran Bradašević. I on je, kao i brojni hrvatski ugostitelji u ova kovidna vremena potražio pomoć u Woltu. Ispočetka su ljudi masovno ignorirali koronavirus, sve dok je bio tamo negdje daleko, no kad je stigao u susjedne stanove, bolnice i škole, ljudi su počeli izbjegavati druženja za večerom u restoranima i biti pravi primjeri socijalno distanciranog čovjeka. Dakako da ima izuzetaka, no praksa večere u restoranima više gotovo da i ne postoji. Wolt uzme 30 posto zarade, nisam baš siguran koliko mi se to isplati s obzirom na mali broj narudžbi, kaže Bradašević.
Kad smo posljednji put razgovarali s vlasnikom Brasserie AS Željkom Delićem, kazao nam je da mu nema druge nego staviti ključ u bravu. No, još radi, a vidimo da je i on počeo poslovati s Woltom.
- Navečer nitko ne dolazi u lokal, ali nitko. Krenuo sam u suradnju s Woltom da pokušam spasiti stvar. Zasad imam samo 10 dostava dnevno, to je malo, i ako se tako nastavi, zatvorit ću. Ipak se nadam da ljudi još nisu vidjeli da smo dostupni i putem Wolta, tek smo počeli, pa se nadam da će se promet pojačati, kaže nam riječki ugostitelj. Za razliku od njega, poznata riječka konoba Feral uslugu Wolta koristi otkako se pojavila u Rijeci.

Veliki potencijal

- Tijekom ovih dviju godina koliko poslujemo s Woltom, napredovali smo za oko 400 posto, mislim na našu suradnju. Wolt nam uzme 30 posto, ali ipak imamo dosta dostava. Gledajte, da bismo sami obavljali dostave, morao bih zaposliti 2-3 dostavljača, kupiti im skutere i davati im plaću, a kako ako ne bi bilo dostave? Zato je Wolt dobar, jer ne brineš o tome kako platiti dostavljača ako ne bude dovoljno dostava, kaže nam vlasnik Ferala Mario Anić i dodaje da ih za sada spašava terasa i lijepo vrijeme, a s učestalim kišama učestalija će biti i Wolt dostava, koja je očito procvala u vrijeme COVID-a, ma koliko iz Wolta Hrvatska odbijali decidirano kazati da im posljednjih mjeseci posao jako raste. Raste, kažu, jednakim intenzitetom otkako su u prosincu 2018. godine stigli na hrvatsko tržište.
- Što se tiče posla i rasta, od samog starta Wolt bilježi rast u svakom pogledu, i u broju novih i aktivnih korisnika, i u vidu volumena prodaje. Od korisnika dobivamo jako pozitivan odgovor na sve što radimo i upravo nas to potiče da dodatno podižemo kvalitetu naše usluge daljnjim širenjem ponude. Brojni ugostitelji i trgovački lanci prepoznali su vrijednost i važnost usluga dostavnih kompanija poput naše, posebice u novonastaloj situaciji tako da svakodnevno bilježimo rast u upitima oko sklapanja partnerskih suradnji. Isto tako, bilježimo i povećanu potražnju poduzeća da vlastitim zaposlenicima omoguće besplatnu dostavu ili korištenje kupona preko Wolta što maksimalno cijenimo i podržavamo. Ovim putem pozivamo i ostala poduzeća i korporacije da nas kontaktiraju te da zajedničkim snagama pomognemo restoranima i ponudimo što optimalnije rješenje te olakšamo jedni drugima svakodnevicu u nadolazećim tjednima i mjesecima, poručuju iz Wolta.
Prvo je kao testno područje otvoren Zagreb koji je odmah u startu pokazao da tržište ima veliki potencijal za ovakvu potpuno novu uslugu dostave hrane.

Plaćanje i gotovinom

- S obzirom na to da je ovakav model poslovanja putem aplikacije već od ranije prisutan na tržištu u vidu usluga taksi prijevoza, korisnici su iznimno dobro i brzo prihvatili naš model usluge dostave hrane iz restorana, kaže nam Damir Krešo marketinški menadžer iz Wolta Hrvatska. Budući da je Wolt bio prvi na tržištu s modelom koji izravno spaja korisnika s restoranom te preko svojih partnera dostavljača pruža uslugu dostave hrane, možemo reći da je Wolt zapravo pokrenuo i određenu digitalnu transformaciju restorantske i ugostiteljske industrije. Nakon Zagreba, uslijedilo je otvaranje u Rijeci, Splitu, Zadru, Osijeku, a Krešo najavljuje da im je u planu uskoro otvoriti još nekoliko gradova.
- Kako bismo svojim korisnicima pružili još više, ali i kao odgovor na novonastalu situaciju s COVID-19, u prvom kvartalu godine prilagodili smo model poslovanja te je uvedena nova vertikala – namirnice te roba široke potrošnje. Zahvaljujući tome, korisnici sada osim hrane iz restorana mogu naručiti i raznorazne namirnice iz trgovina, ali i brojne druge proizvode. U ponudi su osnovne skupine namirnica poput tjestenina, brašna, mlijeka i mliječnih proizvoda, mesa i mesnih prerađevina, pića, konzervirane hrane, ali i higijenske potrepštine, te potrepštine za kućanstvo. Uz sve navedeno na Wolt platformi korisnici mogu pronaći i trgovine specijalizirane za kozmetičke proizvode, proizvode za kućne ljubimce, bio i proizvode zdrave prehrane, sve za mame i bebe pa čak i knjige i razne društvene igre, poklone itd. S obzirom da nam je Zagreb najveće tržište i grad koji pruža najraznovrsniju ponudu trgovina, logično je da upravo tamo korisnicima na izbor nudimo najveći broj trgovina. Određene vrste trgovina dostupne su putem Wolt aplikacije i u drugim gradovima, a kolege na terenu svakodnevno rade na tome da sklope suradnju sa što većim brojem kako bi korisnicima mogli pružiti potpuno iskustvo, kaže nam Damir Krešo i napominje da je Hrvatska prva zemlja u Woltu koja je uvela i gotovinski oblik plaćanja, s ciljem uključivanja stanovništva koje ne posjeduje kreditnu karticu.

Prilika za studente

- Rijeka je drugi grad koji smo otvorili u Hrvatskoj. Ovdje smo stigli u lipnju i moramo priznati da smo jako zadovoljni kako su nas korisnici prihvatili i koliko vole naš brend. To najbolje vidimo kroz broj korisnika koji se iz tjedna u tjedan, iz mjeseca u mjesec vraćaju i aktivno koriste našu uslugu. Naravno da i kvalitetna ponuda restorana ima veliki utjecaj u tome, kaže Krešo, a i Riječani sve više zamjećuju Wolt dostavljače u gradu.
- I korisnicima u Rijeci maksimalno se trudimo pružiti što širu ponudu trgovina pa tako trenutno korisnici mogu naručiti proizvode iz raznovrsnih trgovina poput Roto Svijet Pića, Piko, Tvornica zdrave hrane, Craft Beer Shop, ribarnice Marikomerc, Hoću knjigu. Uskoro ćemo korisnicima u Rijeci ponuditi i trgovinu eko proizvoda Bio&Bio s provjerenim i kvalitetnim asortimanom cjelovitih prirodnih proizvoda. Na mjesečnoj bazi imamo aktivno oko 70 restorana i trgovina što je za grad poput Rijeke stvarno respektabilna brojka, a koju u nadolazećim tjednima i mjesecima namjeravamo još dodatno povećati, kaže nam Damir Krešo.
Wolt je inače finska tvrtka za dostavu hrane, a u Hrvatskoj trenutno broji nešto više od dvadeset zaposlenih, te veliki broj studenata, koji su uglavnom dio tima korisničke podrške, a koja je i temelj svega, jer, kažu u Woltu, bez kvalitetne korisničke podrške ne bi imali toliko dobro korisničko iskustvo.
Kao ni restorani, ni Wolt ne zapošljava dostavljače. Riječ je o partnerima koji rade kroz fleet poduzeća i studentima koji rade na studentski ugovor.
- Trenutno u Hrvatskoj usko surađujemo s više od 1500 dostavljača koji dostavljaju automobilima, skuterima i biciklima, kažu nam u Woltu.

 

Pitanje kvalitete

No, brojni se restorani odupiru Woltu jer se brinu hoće li njihov proizvod kad bude dostavljen zadržati kvalitetu, a korisnici moraju znati i to da upravo stoga cjelokupna ponuda nekog restoran nije uvijek dostupna i na Wolt aplikaciji, upravo zbog promjene u transportu. Događa se da, primjerice, crni rižoto od sipe na vrata korisnika dođe posve suh, jer riža u transportu upije sav umak, pa su ugostitelji crni rižoto ili maknuli iz ponude za Wolt, ili mu pojačaju umak puno više nego kad ga poslužuju u restoranu. Neki, pak, ne žele dostavljati pizze, jer ističu da to više nije isti proizvod. Kako bilo, činjenica je da je sve više i Glovo i Wolt usluge, dostavljači Glova zažutjeli su cijeli grad, a rade uslugu dostave i bilo kakvih predmeta s mjesta A na mjesto B. Pred nama je svakako era Wolta i Glova, era dostave hrane iz restorana, ako uopće budu radili i prežive ralje COVID-19 pošasti.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)