Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

To se zove – lavlje ludilo

Autor: Edi Prodan

15.12.2008. 23:00
To se zove – lavlje ludilo


Mada vanjštinom odaje tek odlično opremljeni automobil, 308 THP ide u sam vrh kompakata sportskih ambicija
Ma koliko drugi svojim kompaktima dali i do 50 KS više, Peugeot je s 308-icom u THP izdanju sa “samo” 175 KS uspio napraviti automobil vrhunskih sportskih osobina koji k tome tu nemalu snagu sjajno podnosi. I ne samo da ju podnosi, već omogućava iznimne sportske radosti koje vanjštinom i nisu pretjerano naglašene. Da, naslućuje se da tu ima sportskog naboja jer ne razbacuje se baš tako lako u kompaktnoj klasi18-inčnim alu-naplacima, no moglo se tu, po uzoru na ostale proizvođače koji ovakvim serijama namjenjuju posebnu, upadljivu estetiku, dodati još mnogo toga, a možda su i u pravu. Možda svo to sportsko kićenje – nije ni potrebno. Uostalom u unutrašnjosti ipak ima i kroma i aluminija pa se i u estetsko-sportskom smislu bazne potrebe mogu zadovoljiti. S one druge, dinamičke strane maksimalna brzina značajno nadmašuje 200 km/h, a i do stotke se stiže za dosta manje od 10 sekundi. THP je automobil koji neštedimice izbacuje snagu, pršti energijom i silovito ubrzava. Sve prati i jedan fini, izrađeni zvuk tako da se unatoč nedovoljno naglašenoj vanjštini jako brzo ulazi u zonu sportskih užitaka. Automobil uistinu nema nikakvih problema s isporučivanjem dodatne snage za kojom se iskazuje potreba na većim uzbrdicama. Kako pak sve prati i odlična upravljivost, zabava je osigurana i to u najrazličitijem smislu te riječi. Ponajprije, u oštrije zavoje može se ulaziti čak i brže no što se usudite pomisliti ili to napraviti, a da iz njih izađete – sigurno. Ili pretjecanje. Ma koliko vam se sigurna, pregledna površina činila kratkom, vozilo ispred sebe ćete obići tako da to bude potpuno sigurno po vas i ostale sudionike u prometu. I tako u nedogled. THP vam uistinu ulijeva povjerenje, a osjećaj sigurnosti je tako jasno istaknut da vam u automobilu postaje vrlo brzo jako ugodno. A tu je i brzina, dakako.
Potrošnja koju iskazuje ovaj moćni benzinac niža je od očekivane. Točnije, guši ga isključivo gradska vožnja. U njoj za čas prelazi deset litara pa je uputno, ako je to ikako moguće, izbjegavati kretanje gradovima kad su u njima najveće gužve. Automobil se ne može realizirati pa vas proganja misao kako kroz “auspuh” izbacujete neprerađeni benzin. No, u svim drugim situacijama, pa čak i kad se uistinu juri, problema s rastrošnošću baš i nema.
Oprema u koju je smještena ova 308-ica deklarirana je kao GT. To je kod Peugeota sam vrh pa je skoro neumjesno nabrajati što sve automobil ima. Sigurnosno – ABS, ESP, prednji i bočni zračni jastuci te zračne zavjese, funkcionalno – dvokanalna klima, odličan audio sutav, elektrificirani prozori i daljinsko središnje zaključavanje te na kraju estetski – posebni dodaci na instrument ploči i središnjoj konzoli te već tradicionalna, masivna sjajno polirana čelična kugla na vrhu ručice mjenjača.
Došli smo i do cijene. Sasvim očekivana. Da se na tržištu pronaći sličnih automobila i po povoljnijim cijenama, ali znak lava ipak nosi određenu težinu koja se reflektira i na cijenu. Banalno rečeno – imate li nešto više novca, a adrenalin je vjeran pratitelj vaše svakodnevice, THP bi mogao biti poželjan odabir. Zapravo, jedna od boljih kombinacija snage, cijene i izgleda namijenjenih svakodnevnom korištenju.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1598 ccm Snaga: 175 KS pri 6000 o/m Okretni moment: 240 Nm pri 1600 o/m Dimenzije (d/š/v): 4276/1815/1498 mm Međuosovinski razmak: 2610 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,3 s Maksimalna brzina: 225 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,7/10,7/7,6 l Emisija CO2: 180 g/km Prtljažnik: 348 l Težina: 1371 kg Gume: 225/40 R18
+ Motor, snaga, oprema
–  Diskretnost vanjštine