Varaždinci će graditi cestu ispod sletne piste

Slika korisnika admin
Velimir BRKIĆ

Veliki korak napravljen je u konačnom rješenju prometnih problema Zemuničana - izabran je izvođač radova na izgradnji podvožnjaka ispod sad fizički prekinute ceste ispod sletne piste Zračne luke Zadar! Vijest je ovo koju nam je, ne krijući zadovoljstvo, potvrdio načelnik Općine Ivica Šarić.

- Izabrani izvođač radova je Colas Hrvatska d.o.o. iz Varaždina s cijenom ponude od 26.648.153 kune i rokom izvođenja radova od 18 mjeseci od uvođenja u posao, ne krijući zadovoljstvo obznanio je Šarić.

Sporazum o gradnji podvožnjaka još 2010. godine u Zemuniku potpisali su tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, predstavnici Hrvatskih cesta i tadašnji načelnik općine Zemunik Joso Marušić.

- Cesta je zatvorena još 2010. godine, a od tad Zemuničani čekaju svoj podvožnjak ispod ruralne staze Zračne luke Zadar. Ovo je za nas Zemuničane najbolji predbožićni DAR, svetog Nikole, svete Luce i Dida Božićnjaka zajedno, ushićeno će zemunički načelnik.

Nadohvat rješenja

Na javno nadmetanje Hrvatskih cesta za izvođača radova za izgradnju podvožnjaka na spojnoj dionici između DC422 i ŽC6040, ispod rulne staze Zračne luke Zadar, javilo se pet ponuditelja (Colas Hrvatska Varaždin, Viadukt Zagreb, Pedom asfalti Zagreb, zajednice ponuditelja Kamgrad Zagreb i Osijek koteks Osijek, te Kolektor koling Idrija - Slovenija, Tehnika Zagreb i Geotehnika Selca).

- Procijenjena vrijednost radova je bila 35 milijuna kuna. Međutim, javnim nadmetanjem i odabirom najniže cijene ona je smanjena za čak  preko 8 milijuna i ona iznosi 26.648.153 kune, govori Šarić.

Bilo kako bilo, nakon što se priča gotovo i zaboravila Zemunik je sada nadohvat ruke do toliko željenog podvožnjaka. Naime, nakon žalbenog roka i uvođenja u posao izvođač radova imat će vremenski period od godinu i pol dana da izgradi podvožnjak.

- Kad je prije 6 godina i 8 mjeseci za sav promet zatvoren zemunički podvožnjak života, žile kucavice u povezivanju Zadar sa zaleđem, rijetki su nam davali nade. Međutim, Zemuničani i općinska vlast se nije predavala i uz pomoć tadašnjeg ministra Kalmete i ljudi dobre volje iz Vlade RH, Hrvatskih cesta, Zadarske županije i drugih uspjeli smo, ne krijući zadovoljstvo kazao je Šarić.

Sporna cesta je izgrađena još za vrijeme Austro-ugarske. Cesta je zatvorena 7. travnja 2010. od kada se do zadarske Zračne luke dolazi samo iz pravca Zadra i brzom cestom Zadar 2 - Gaženica s priključcima na  čvorištima Tromilja i Sv. Martin. Zemuničani na putu do Zadra koriste alternativne pravce preko Smokovića i Murvice, gdje se na izuzetno opasnom raskrižju uključuju na Jadransku magistralu, te brzu cestu zvanu "Kalmetina".

- Zemuničanima cesta znači život jer se njom putovalo znatno prije nego što je pred oko 45 godina izgrađena Zračna luka Zadar i kada je preko postojeće ceste izgrađena aerodromska pista, podsjeća Šarić.

Nagib do 7 posto

Zatvorena cesta preko poletno-sletne staze Zračne luke je danas sasvim obrasla travom i niskim raslinjem.

- Podvožnjak će biti dug oko 70 metara, a čitav zahvat obuhvaća 580 metara ceste, obznanio je Šarić.

Općinsko povjerenstvo za praćenje izgradnje podvožnjaka koje predvodio tadašnji načelnik Josip Marušić i ravnatelj Županijske uprave za ceste Mile Fabijan zajedno s direktorom Sektora za održavanje u Hrvatskim cestama Tomislavom Vidovićem dogovorilo je gabarite podvožnjaka i kolnički nagib.

- Dvotračna cesta podvožnjaka neće imati nagib veći od 7 posto, dok će visina biti 4,5 metara, navodi Šarić koji zbog sretnog završetka ove zemuničke priče kao da je dobio Eurojackpot

- Nakon što su i Europska unija i Zračna luka Zadar ostvarili svoje ciljeve i interese sada će i Zemunik ostvariti svoj cilj, što žurniju uspostavu stoljetne prometne komunikacije na relaciji Zadar-Zemunik-Ravni kotari i dalje, zaključio je Ivica Šarić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno