Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Obiteljsko pakiranje

Autor: Edi Prodan

16.02.2009. 23:00
Obiteljsko pakiranje


Qashqai upravo u +2 formi, i to ne samo zbog trećeg reda sjedala, postaje idealnom obiteljskom mjerom jer uz pristale i vrlo prihvaćene vizualne oblike nudi i obilje mjesta
Ako je bilo riječi o strategiji onda je ona bila jedna od tržišno i marketinški najzanimljivijih posljednjih desetljeća. Manji, izvorni Qashqai je apsolutno zaveo automobilski svijet i postao jednim od najtraženijih automobila u povijesti. Pristajati na čekanje dugo i do godinu dana kako bi se došlo do željenog automobila, u vremenima hiperprodukcije četverokotača pa tako i u SUV svijetu, uistinu je rijetki presedan. Da ne bi bilo zabune – Qashqai apsolutno zaslužuje veliku pažnju tržišta no da će biti tolika – malo je tko, pa i od samih konstruktora, vjerovao. Uz nedvojbeno pristale oblike i ljepotu automobil je karakterizirala i odlična cijena što je svakako bio značajni prodajni forte.
Racionalno, Qashqai je ipak bio samo jedan zgodni kompaktni crossover koji se baš i nije mogao pohvaliti obiljem prostora, kako na stražnjoj klupi, tako ni u prtljažniku, no tko je u toj euforiji uopće mislio na takve “tričarije”. A onda se, dakle na valu golemog zanimnja za Qashqaijem pojavljuje njegova varijanta +2. Produžen za 211 mm – na 4526 mm, nešto viši ali značajno naraslog međuosovinskog razmaka (+ 135 mm) na velikih 2765 mm Nissanov je “dobitni zgoditak” postao iznimno prostranim, funkcionalnim automobilom koji k tome u podnici prtljažnika krije treći red sjedala.
Značajno je narastao i prtljažnik koji u verziji s tri reda sjedala ima skromnu zapremina od 130 litara ali ako se koriste samo dva reda sjedala volumen mu je golemih 550 litara. Moramo odmah napomenuti – prijevoz sedam putnika ipak je samo interventna mjera. Treći red sjedala je nepodesan za dulja putovanja – uostalom sedam putnika, dulji put i 130 litara prtljažnika su također nemoguća kombinacija.
No, ako koristite samo dva reda sjedala, dakle klasični obiteljski postav s četiri putnika, Qashqai+2 će vam odgovoriti s iznimnom funkcionalnosti i velikom ugodom putovanja. Obilje prostora straga i u prtljažniku ona je kombinacija koju najčešće i traže kupci SUV-ova jer taj je segment društva ipak znatno otvoreniji prema osvajanju daljina – bilo u izletničkom, bilo u rekreacijskom smislu.
Benzinski agregat kojeg je koristio testni automobil u dinamičkom smislu korektno obavlja sve svoje zadaće. Jasno, ne trebate maštati o nekoj jurnjavi ali vas ni u jednoj kombinaciji također neće razočarati ili “nanervirati”. Ono gdje biste ipak mogli nervoznije reagirati je zona potrošnje jer u gradu nadilazi 11 litara a na autocesti, kada brzina dolazi na samu gornju granicu zakonske dopuštenosti, čak i 12 litara. Samim time Qashqai+2 s benzinskim agregatom je negativan i u zoni emisije CO2. Ipak, u svim tim kombinacijama vožnje konačni nam je prosjek pokazao 10,2 litre što za jedno takvo voluminozno i korpulentno vozilo i nije previše. Ili je barem na gornjoj granici podnošljivosti.  
Ono što se, ma koliko je možda djelovalo kako neće, ipak značajnije promjenilo je cijena. U izdašnoj “family pack” opremi koja podrazumijeva ABS, ESP, 6 zračnih jastuka, dvozonsku automatsku klimu, audio sustav s CD izmjenjivačem, putno računalo, alu-naplatke cijena doseže skoro 190 tisuća kuna. Nije dakle malo a pribroji li se još neku od metaliziranih boja i poneki dodatak (u testnoj opciji primjerice bio je to panoramski krov) najlakše je Qashqai+2 tretirati kao automobil za koji treba izdvojiti 200 tisuća kuna. K tome, s benzinskim, što će reći rastrošnijim motorom i bez integralnog pogona. Povoljno, razuma cijena, skupo? I nama se teško odlučiti no ipak – od razumnog prema skupom. Uostalom cijena goleme većine takvih automobila se i nalazi upravo u toj zoni jer pronaći neki SUV za koji bismo mogli reći da je povoljan jednako je izvjesno kao pronaći suhu vodu.
Sve u svemu Qashqai je već itekako ukorijenjen u našu svijest kao jedan od najpoželjnijih multifunkcionalnih automobila današnjice. U povećanom izdanju dobiva još čitav niz pozitivnih konotacija pa nam se čini čak i logičnijim odabirom od izvorne varijante. Što se pak tiče konkretne verzije čini nam se da kalkulator mora biti obavezni pratitelj izbora između dizelaša i benzinca. U svakom slučaju – vozite li godišnje manje od 15 tisuća kilometara benzinac će vam, unatoč vrlo visokim vrijednostima potrošnje iskazanim u nekim trenucima, biti sasvim dobar odabir, za sve iznad toga uputnije vam je obratiti se dizelskom agregatu. Pogon? Zahvaljujući dobrom podvozju, gumama i ESP-u može mnogo toga no ipak nam je nekako nelogično u ovoj formi preskočiti integralni pogon.
Da ne duljimo i sitničarimo – svaki je “Qash” razlog za veliko zadovoljstvo jer kako vrijeme prolazi postaje sve jasnije da je prva impresija bila apsolutno točna – riječ je naprosto o “pogođenom” automobilu.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1997 ccm Snaga: 140 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 196 Nm pri 4800 o/m Dimenzije (d/š/v): 4526/1785/1643 mm Međuosovinski razmak: 2765 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,5 s Maksimalna brzina: 190 km/h Potrošnja (o/g/p): 7/8,4/11 l Emisija CO2: 197 g/km Težina: 1712 Gume: 215/65 R17 Prtljažnik: 550 l
+ Izgled, funkcionalnost, oprema,
– Potrošnja, emisija CO2
CIJENA 189.500 kuna