Qashqai upravo u +2 formi, i to ne samo zbog trećeg reda sjedala, postaje idealnom obiteljskom mjerom jer uz pristale i vrlo prihvaćene vizualne oblike nudi i obilje mjesta
Ako je bilo riječi o strategiji onda je ona bila jedna od tržišno i marketinški najzanimljivijih posljednjih desetljeća. Manji, izvorni Qashqai je apsolutno zaveo automobilski svijet i postao jednim od najtraženijih automobila u povijesti. Pristajati na čekanje dugo i do godinu dana kako bi se došlo do željenog automobila, u vremenima hiperprodukcije četverokotača pa tako i u SUV svijetu, uistinu je rijetki presedan. Da ne bi bilo zabune – Qashqai apsolutno zaslužuje veliku pažnju tržišta no da će biti tolika – malo je tko, pa i od samih konstruktora, vjerovao. Uz nedvojbeno pristale oblike i ljepotu automobil je karakterizirala i odlična cijena što je svakako bio značajni prodajni forte.
Racionalno, Qashqai je ipak bio samo jedan zgodni kompaktni crossover koji se baš i nije mogao pohvaliti obiljem prostora, kako na stražnjoj klupi, tako ni u prtljažniku, no tko je u toj euforiji uopće mislio na takve “tričarije”. A onda se, dakle na valu golemog zanimnja za Qashqaijem pojavljuje njegova varijanta +2. Produžen za 211 mm – na 4526 mm, nešto viši ali značajno naraslog međuosovinskog razmaka (+ 135 mm) na velikih 2765 mm Nissanov je “dobitni zgoditak” postao iznimno prostranim, funkcionalnim automobilom koji k tome u podnici prtljažnika krije treći red sjedala.
Značajno je narastao i prtljažnik koji u verziji s tri reda sjedala ima skromnu zapremina od 130 litara ali ako se koriste samo dva reda sjedala volumen mu je golemih 550 litara. Moramo odmah napomenuti – prijevoz sedam putnika ipak je samo interventna mjera. Treći red sjedala je nepodesan za dulja putovanja – uostalom sedam putnika, dulji put i 130 litara prtljažnika su također nemoguća kombinacija.
No, ako koristite samo dva reda sjedala, dakle klasični obiteljski postav s četiri putnika, Qashqai+2 će vam odgovoriti s iznimnom funkcionalnosti i velikom ugodom putovanja. Obilje prostora straga i u prtljažniku ona je kombinacija koju najčešće i traže kupci SUV-ova jer taj je segment društva ipak znatno otvoreniji prema osvajanju daljina – bilo u izletničkom, bilo u rekreacijskom smislu.
Benzinski agregat kojeg je koristio testni automobil u dinamičkom smislu korektno obavlja sve svoje zadaće. Jasno, ne trebate maštati o nekoj jurnjavi ali vas ni u jednoj kombinaciji također neće razočarati ili “nanervirati”. Ono gdje biste ipak mogli nervoznije reagirati je zona potrošnje jer u gradu nadilazi 11 litara a na autocesti, kada brzina dolazi na samu gornju granicu zakonske dopuštenosti, čak i 12 litara. Samim time Qashqai+2 s benzinskim agregatom je negativan i u zoni emisije CO2. Ipak, u svim tim kombinacijama vožnje konačni nam je prosjek pokazao 10,2 litre što za jedno takvo voluminozno i korpulentno vozilo i nije previše. Ili je barem na gornjoj granici podnošljivosti.
Ono što se, ma koliko je možda djelovalo kako neće, ipak značajnije promjenilo je cijena. U izdašnoj “family pack” opremi koja podrazumijeva ABS, ESP, 6 zračnih jastuka, dvozonsku automatsku klimu, audio sustav s CD izmjenjivačem, putno računalo, alu-naplatke cijena doseže skoro 190 tisuća kuna. Nije dakle malo a pribroji li se još neku od metaliziranih boja i poneki dodatak (u testnoj opciji primjerice bio je to panoramski krov) najlakše je Qashqai+2 tretirati kao automobil za koji treba izdvojiti 200 tisuća kuna. K tome, s benzinskim, što će reći rastrošnijim motorom i bez integralnog pogona. Povoljno, razuma cijena, skupo? I nama se teško odlučiti no ipak – od razumnog prema skupom. Uostalom cijena goleme većine takvih automobila se i nalazi upravo u toj zoni jer pronaći neki SUV za koji bismo mogli reći da je povoljan jednako je izvjesno kao pronaći suhu vodu.
Sve u svemu Qashqai je već itekako ukorijenjen u našu svijest kao jedan od najpoželjnijih multifunkcionalnih automobila današnjice. U povećanom izdanju dobiva još čitav niz pozitivnih konotacija pa nam se čini čak i logičnijim odabirom od izvorne varijante. Što se pak tiče konkretne verzije čini nam se da kalkulator mora biti obavezni pratitelj izbora između dizelaša i benzinca. U svakom slučaju – vozite li godišnje manje od 15 tisuća kilometara benzinac će vam, unatoč vrlo visokim vrijednostima potrošnje iskazanim u nekim trenucima, biti sasvim dobar odabir, za sve iznad toga uputnije vam je obratiti se dizelskom agregatu. Pogon? Zahvaljujući dobrom podvozju, gumama i ESP-u može mnogo toga no ipak nam je nekako nelogično u ovoj formi preskočiti integralni pogon.
Da ne duljimo i sitničarimo – svaki je “Qash” razlog za veliko zadovoljstvo jer kako vrijeme prolazi postaje sve jasnije da je prva impresija bila apsolutno točna – riječ je naprosto o “pogođenom” automobilu.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina: 1997 ccm Snaga: 140 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 196 Nm pri 4800 o/m Dimenzije (d/š/v): 4526/1785/1643 mm Međuosovinski razmak: 2765 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,5 s Maksimalna brzina: 190 km/h Potrošnja (o/g/p): 7/8,4/11 l Emisija CO2: 197 g/km Težina: 1712 Gume: 215/65 R17 Prtljažnik: 550 l
+ Izgled, funkcionalnost, oprema,
– Potrošnja, emisija CO2
CIJENA 189.500 kuna
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
Andrej Kramarić postigao dva pogotka u porazu Hoffenheima kod Bochuma
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Real Madrid pobjedom u San Sebastianu napravio još jedan korak prema naslovu prvaka
Ostali sportovi
ATP Madrid
Borna Ćorić je doživio težak poraz od Zvereva i ispao u drugom kolu Madrida
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Ostali sportovi
Fair play vrijedan nagrade
Odbojkaši Medicinske škole Ante Kuzmanića ispravili suca na svoju štetu
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Zadar
zatvaranje cesta
VAŽNA OBAVIJEST Uskoro utrka Wings For Life uz posebnu regulaciju prometa
Moda
zadarski concept store