Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Srušeno pola mosta

Autor: Ivana Burica

16.02.2009. 23:00
Srušeno pola mosta

Foto: Adam VIDAS



Do ponedjeljka smo uspjeli spustiti dva nosača, u ponedjeljak još dva, a danas, u utorak, najvjerojatnije će još dva nosača biti na tlu, informirao nas je šef gradilišta u Malom Ždrelcu inženjer Davor Domazet koji dodaje da će do kraja tjedna biti spušteno i ostalih šest nosača, čime će cijeli središnji dio mosta biti demontiran
Demontaža mosta preko Malog Ždrelca napreduje dinamikom koju diktira bura. Naime, zbog jakih udara vjetra demontaža koja je trebala započeti u petak ujutro odvija se sporije od predviđenog tempa.
– Radimo kako nam vremenski uvjeti dopuštaju budući da je ovaj posao izuzetno osjetljiv i opasan. Nosači su teški između 35 i 36 tona pa treba biti vrlo pažljiv prilikom njihova spuštanja na tlo. To se radi uz pomoć dizalice od dvjesto tona koja specijalnim jarmovima hvata nosače. Do ponedjeljka smo uspjeli spustiti dva nosača, u ponedjeljak još dva, a danas, u utorak, najvjerojatnije će još dva nosača biti na tlu, informirao nas je šef gradilišta u Malom Ždrelcu inženjer Davor Domazet koji dodaje da će do kraja tjedna biti spušteno i ostalih šest nosača, čime će cijeli središnji dio mosta biti demontiran.
Nosači kao i ostali materijal kojeg će, prema nekim procjenama, u sklopu projekta proširenja kanala i demontaže mosta biti iskopano oko 50.000 kubika, upotrijebit će se za nasipanje zaštitnog pera lukobrana u Kukljici te za nasipanje luke Batalaža u Kalima.
Istovremeno dok traje demontaža u skladu s dogovorenom dinamikom stižu i dijelovi čelične konstrukcije mosta, koji su proizvedeni u tvornici “Đuro Đaković”. Čelična konstrukcija montirat će se na ojačane stupove S3 i S6. Početak montaže najavljen je za 16. ožujka, a trajat će do 27. travnja.
Visina mosta se neće bitno mijenjati, a jedinu razliku će činiti debljina nosača kojih neće biti. Riječ o nekih pola metra pa će od površine mora do mosta umjesto sadašnji 16,5 metara biti 17 metara.
– Sve ide planiranim tempom i bit će završeno u dogovorenom roku. Glavni izvođač radova je Konstruktor Inženjering, firma koja za sobom ima mnogo sličnih projekata te ne treba sumnjati da će sve biti izvedeno kako treba, ističe inženjer Domazet .
Podsjetimo da je nositelj projekta Plovput Split (proširenje i produbljenje kanala, rekonstrukcija Luke Ždrelac, rekonstrukcija i dogradnja pristana Ždrelašćica te izgradnja pristupne ceste za pristan Ždrelašćica) i Hrvatske ceste (rekonstrukcija mosta), a financijsku konstrukciju zatvara Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Riječ je o dva različita ugovora pa tako i dva troškovnika. Proširenje kanala sa sadašnjih 20 na 56 metara te produbljenje morskog dna na pet metara stoji 17,518.964 kuna bez PDv-a, a rekonstrukcija mosta 17,172.133 kune, također bez PDV-a.
Radovi na mostu trebali bi biti završeni do 30. lipnja ove godine. Nakon tog datuma radovi prestaju na dva mjeseca te će kroz to vrijeme kanal Mali Ždrelac biti djelomično otvoren za promet. Radovi na širenju kanala nastavljaju se u rujnu, a kao datum njihova konačnog završetka spominje se 31. ožujka 2010. godine.