Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Grad treba podržati otočane po pitanju reduciranja linija

Autor: Nives Rogoznica

16.02.2010. 23:00
Grad treba podržati otočane po pitanju reduciranja linija

Foto: Vedran SITNICA



1. ožujka bit će donesen cjelogodišnji plovidbeni red i zato je važno da na sastanku u Hrvatskoj gospodarskoj komori predstavnik Grada Zadra iziđe s prijedlogom otočana kojeg podržava Gradsko vijeće, smatra Barić
Dalmatinski savez za otoke traži od Odbora za otoke Gradskog vijeća Zadra da se sastane s predsjednicima otočkih mjesnih odbora i podrži njihove prijedloge po pitanju najavljenog reduciranja brodskih linija te da ove prijedloge iznese na sjednici Gradskog vijeća. Kazao je to predsjednik Dalmatinskog saveza za otoke Denis Barić koji naglašava kako od Gradskog vijeća očekuje da potom podrži prijedloge otočana koji su, s obzirom da državni proračun nema sredstava za održavanje svih postojećih linija, spremni na kompromis, no traže da se uvaže njihove potrebe.
Čuti glas otočana
– Znaju boduli dobro u kakvoj je situaciji državna blagajna i oni su svjesni da treba štedjeti na sve strane i siguran sam da bi oni željeli pomoći i doprinijeti sa svojim prijedlozima. Nažalost, danas smo u situaciji da se mora govoriti o racionalizaciji plovidbenih linija. Najavljuje se ukidanje nekih linija, jer u državnom proračunu nedostaje 70 milijuna kuna za njihovo subvencioniranje. Pitam se što gradska vlast radi po tom pitanju, zašto se ne saziva sjednica Odbora za otoke s predsjednicima mjesnih odbora na temu brodskih linija. Neka se čuje njihov glas po tom pitanju, jer oni najbolje znaju koje se linije možda mogu ukinuti do turističke sezone i nakon sezone. Također tražimo da se sazove sjednica Gradskog vijeća na kojoj će jedna od točaka biti povezanost zadarskih otoka sa Zadrom. Smatram da bi u Vijeću po ovom pitanju trebalo dobiti konsenzus, tako da Gradsko vijeće donese jedinstveni stav i da ga proslijede Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, jer nam je to svima u interesu, pogotovo ako vidimo koliko se troši, koliko se potrošilo, a i koliko će se još potrošiti na neke linije zbog zastoja radova na prolazu Mali Ždrelac, kazao je Barić dodajući kako pozdravlja najavu Ministarstva mora da će rebalansom biti pronađeno 16 milijuna kuna potrebnih za nastavaka radova u prolazu Mali Ždrelac.
– Na kolegiju održanom 10. studenog gradonačelnik Zvonimir Vrančić je u zaključku podržao prijedloge otočkih mjesnih odbora o plovidbenom redu. Plovidbeni red zadnjih mjeseci donosio se svakog mjeseca, a 1. ožujka bit će donesen cjelogodišnji plovidbeni red i zato je važno da na sastanku u Hrvatskoj gospodarskoj komori predstavnik Grada Zadra iziđe s prijedlogom otočana kojeg podržava Gradsko vijeće, smatra Barić koji će, s obzirom da je potpredsjednik županijskog HNS-a i preko vijećnika ove stranke u Gradskom vijeću također zatražiti sastanak Odbora za otoke.
Vodoopskrba za Iž, Ravu i Dugi otok
Pitanje plovidbenih linija nije jedino koje otočane boli, dodaje predsjednik Dalmatinskog saveza za otoke.
– Što je sa vodom za otoke Iž i Ravu? Znamo da je potpisan ugovor za izradu projektne dokumentacije za buduću vodoopskrbu južnoga pravca zadarskih otoka, onaj za područje Iža, Rave i Dugog otoka, a koji će se nadovezati na ugljanski vodovod. Ugovor je potpisan pred lokalne izbore, 22. ožujka 2009. od strane Hrvatskih voda koje će osigurati 200.000 kuna i zadarskog Vodovoda koji sudjeluje s 466.000 kuna, a kompletna dokumentacija je trebala biti gotova do kraja 2009. godine. Pitam se što je s tim ugovorom i je li se išlo u izradu projektne dokumentacije ili je to bila predizborna igra koja će se ponoviti za sljedeće izbore? Kad govorimo o vodoopskrbi, nisu u pitanju samo otoci Iž i Rava, već i zapadni otoci, za koje je napravljen project. Smatram da je sve ovo trebao pokrenuti pročelnik UO za poljoprivredu i otoke, jer on treba voditi brigu oko provedbe Zakona o otocima i Programa održivog razvoja zadarskih otoka. Pitam nadležne gdje je taj program kojeg su bili dužni napraviti po Zakonu o otocima i Nacionalnom programu razvitka otoka. Program je trebao biti proveden u tri faze i već se trebala dobrano provoditi treća faza. Za naše područje trebala su biti provedena dva programa; i to jedan za otoke Iž i Ravu, a drugi za skupinu otoka koja uključuje Premudu, Silbu, Grujicu, Olib, Planik, Molat, Ist, Škardu i Morovnik, također kazuje Barić navodeći kako temeljem tih programa Grad Zadra treba pokušati tražiti sredstva i od pretpristupnih fondova Europske unije.