Prerano za predviđanje turističkog prometa

Slika korisnika admin
turisti_2
Zvonko KUCELIN
Koliko će ovog ljeta biti onih koji će (moći) doći razgledavati ljepote Zadra?

Iako je bilo za očekivati da će mogućnost izravnog internetskog bukinga privatnog smještaja imati negativan utjecaj na rad hrvatskih putničkih agencija, to se ipak nije dogodilo. Tomu svjedoče najnoviji podaci Državnog zavoda za statistiku prema kojima je domaćih gostiju koji su se odmarali putem agencija prošle sezone bilo za šest posto više nego godinu dana ranije.

Navedeno je, također, kako postoji nekoliko razloga zbog kojih se putnici češće odlučuju putovati agencijom nego u vlastitom aranžmanu, a među njima se osobito ističe mogućnost obročnog plaćanja koja bi u postojećim uvjetima recesije na neki način trebala biti slamka spasa, kako agencijama tako i Hrvatima željnih ljetnih odmora.

Beskamatno plaćanje na rate

Istaknuto je kako je Hrvatska jedna od rijetkih europskih zemalja, ako ne i jedina, u kojima putničke agencije nude mogućnost beskamatnog plaćanja odmora na 12 rata, zbog čega bi se upravo domaće tržište u predstojećoj turističkoj sezoni, kada cijeli svijet trese gospodarska kriza, trebalo pokazati jako važnim. Dakle, predviđa se da bi u predstojećoj, kriznoj sezoni domaći gosti mogli odigrati presudnu ulogu, jer ukoliko se buking s inozemnih tržišta pokaže nedostatnim, domaći hoteljeri obavijestit će turističke agencije da kapacitete po sniženim cijenama ponude domaćim gostima. Pritom će znatnu korist imati svi sudionici, jer hotelima i putničkim agencijama sezona neće "propasti", dok će domaći gosti imati priliku za najjeftinijim ljetovanjem ikad i to u destinacijama do kojih inače teško dolaze s obzirom da ih puno prije "ugrabe" stranci.

No, kako doznajemo u zadarskim domaćim putničkim agencijama, straha od izuzetno krizne sezone za sada nema pa sukladno tome, još uvijek se ne radi ništa ni na poduzimanju onih, trenutačno aktualnih, antirecesijskih mjera.

Očekivan pad prometa

- Unatoč postojećoj situaciji mi još uvijek nismo ništa izgubili. Upravo suprotno, pojačali smo suradnju s nekoliko novih partnera. Što se tiče obročnog plaćanja, oduvijek dajemo mogućnost otplate do deset rata. No, činjenica je da tu mogućnost gosti vrlo rijetko koriste, možda tek u deset posto slučajeva, kazuju u zadarskoj turističkoj agenciji "Terra". U Terri ističu i da s obzirom na sve to nema razloga za drugačija očekivanja i u predstojećoj sezoni.

Ipak, Tonči Jureško, vlasnik turističke agencije "Aquarius" napominje kako u ovoj ljetnoj sezoni ipak očekuje pad prometa. No, kaže on, još uvijek ne može predvidjeti hoće li biti govora o značajnijim negativnim posljedicama.

- Mi smo već u posljednjih nekoliko godina zabilježili pad izletničkih aranžmana, a razlog tome je uvođenje valute Eura te ulazak pojedinih zemalja u Europsku uniju. Recesija će sigurno uzrokovati pad prometa i u našoj agenciji, a o konkretnim negativnim posljedicama te mogućnostima ublažavanja istih, još uvijek je prerano govoriti, kazao je Jureško potvrdivši također kako plaćanje u obrocima gosti koriste vrlo rijetko. Jer, onaj tko odluči putovati za to najčešće unaprijed ima spremnu gotovinu.

Kako navodi Jureško, kartično plaćanje eventualno koriste domaći gosti, ali oni su do sada uvijek bili u manjini u odnosu na stranace.

Hoće li ipak nedostatak inozemnih bukinga i zadarske agencije te hoteljeri zamijeniti prethodno spomenutim pogodnostima prema domaćim gostima, po svoj je prilici prerano prognozirati. Nameće se stoga zaključak kako turistički djelatnici ne gube vjeru u barem jednako uspješnu sezonu, kao i posljednjih nekoliko. O eventualnim odstupanjima od očekivanog, ističu u agencijama, nije moguće razmišljati unaprijed, kao što je i novonastale probleme moguće riješiti jedino u hodu.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno