Foto: Vedran SITNICA
Hrvatska je imala i sada ima 171 brod u Udruzi brodara Mare Nostrum, ali su tonažu blago uvećali, odnosno flotu pomladili
U redovnim godišnjim izvješćima koje Udruga brodara “Mare Nostrum” ostavlja Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, odnosno javnosti, stoji da Hrvatska ima 171 brod, koliko je imala i lani s 3,1 milijun tona ukupne nosivosti odnosno dwt, također koliko i lani.
U ukupnom broju plovila prednjači, naravno, Jadrolinija s 52 broda, odnosno trajekata, dok je u tonaži predvodnik Tankerska plovidba s 1,4 milijuna dwt-a. I to na sreću više nije točno jer Tankerska plovidba umjesto ovdje navedenih 16 brodova već ima 18 jedinica, a tonaža je uvećana za daljnjih 75-80.000 tona. Naime, za mjesec dana trebala bi biti uvećana također za dva broda za suhe terete i jednako tolikom tonažom, što znači premašiti 1,5 milijuna tona.
Ukupno gledano i broj plovila i nosivost ostali su isti. Bila je u velikoj mjeri krizna godina, ali nije poremetila položaj hrvatske flote. Najveća vrijednost već nekoliko godina je u tome što se hrvatska brodarska flota pomlađuje. Tako je bilo i prošle godine. Naime, u flotu su ušla dva broda Atlantske plovidbe (Držić i Sveti Vlaho), Brodospas je upisao dva plovila opskrbljivače platformi, JPS je preuzeo jedan novi tegljač, Jadrolinija Biokovo, Uljanik plovidba jedna brod (Kastav), no u međuvremenu s početkom ove godine preuzet je i novi brod u 3. maju. Tankerska plovidba je lani preuzela jedan brod, Olib, iz Brodosplita, ali već s veljačom dva bulk carriera u Kini i Koreji, a u travnju bi trebali preuzeti daljnja dva. I više drugih brodara ima narudžbe ili planira povoljnije kupnje polovnih brodova u tijeku ove godine.
Dakle, flota se modernizirala, odnosno pomlađivala, a svi su izgledi da će to biti intenzivno nastavljeno u ovoj godini, u kojoj je početak već dobar.
Naravno, ostaje pitanje poslovanja u ovoj godini. Prema svjetskim pokazateljima brodovi za suhe terete, što je vrlo širok pojam, izašli su iz krize, no neće segnuti u fantastične razine vozarina od prije početka kriza, odnosno do polovice 2008. godine. Tankerska flota ima probleme jer je kriza prisutna i ne očekuje se prestanak ove, a prema mnogim procjenama ni iduće godine.
Osim spomenute nosivosti Tankerske plovidbe sa 45 posto udjela, slijedi Atlantska plovidba s 26 posto te Uljanik plovidba s 11 posto. Ova tri brodara čine, dakle, preko 80 posto flote u nosivosti. Sposobnost za kontejnerski promet smanjuje se kontinuirano i sada je većim dijelom svedena na Jadroplov i Atlantsku plovidbu sa 6,5 od malo manje od 7.000 TEU cijele flote. Kod zapremnine žita (sipkog tereta) s gotovo milijun prostornih metara prednjači Atlantska, a slijedi Lošinjska i Tankerska plovidba.
najnovije
najčitanije
Zadar
razmjena znanja
U Zadru se održava 25. međunarodni godišnji simpozij o mediteranskoj arheologiji
Hrvatska
HRVATSKI PREMIJER
Plenković ljutito opleo po oporbi pa izbjegavao novinarska pitanja
Nogomet
Jedini kandidat
Španjolci su pronašli zamjenu za Luisa Rubialesa, Savez je preuzeo njegov najbliži suradnik
Košarka
NBA liga
Stephen Curry dobitnik nagrade Jerry West, drugi je DeMar DeRozan
Zadar
zatvaranje cesta
VAŽNA OBAVIJEST Uskoro utrka Wings For Life uz posebnu regulaciju prometa
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Zadar
legendarni veslač