Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Cjelogodišnji turizam je ostvariv

Autor: Petra Mičić

16.04.2010. 22:00
Cjelogodišnji turizam je ostvariv

Foto: Vedran SITNICA



U hotelu Kolovare jučer je održana stručna tribina na temu “Demografske promjene kao promotor investicija i cjelogodišnjeg turizma”.
Predavači su bili prof. Hubert Oppl, mag. Sylvia Foissy te moderator dr. Marijan Gjukić.
Cilj tribine je predstavljanje novih načina investiranja u nekretnine u zdravstvenom i socijalnom sustavu te pregled različitih modela stanovanja i financiranja skrbi starijih i teško bolesnih osoba.
– Moram naglasiti kako cjelogodišnji turizam nije mit, on je ostvariv te postoje turisti koji su zaintersirani za dolazak u Hrvatsku tijekom cijele godine. Hrvatska više ne može turistima nuditi samo sunce i more, već treba poraditi na ponudi različitih sadržaja, kazao je dr. Marijan Gjukić.
U narednim desetljećima očekuje se promjena udjela starijih od šezdeset godina, čak do 30 posto sveukupne populacije, a takav razvoj situacije nameće pitanja gospodarstvima svih zemalja; kako financirati brigu o svim tim ljudima. U svim razvijenim zemljama postoji manjak kapaciteta i cijene usluga premašuju proračune, kako državne, tako i privatne.
– Pravilnim pristupom ciljanim skupinama otvaraju se mogućnosti rada u turističkim kapacitetima koji imaju grijanje, ali i prodaja nekretnina ukoliko se zadovolje određeni uvjeti za nesmetan život starijih osoba stranog državljanstva, naglasio je Gjukić.
Predavači na tribini su se posebno osvrnuli na greške hrvatskih investitora koji griješe misleći kako će se investitori sami pojaviti i boriti se za ulaganje u njihove projekte. Da bi se neki investitor pridobio, potrebno je pripremiti prezentacijski materijal u kojem je vidljivo da onaj i kome se nešto nudi, ima neke koristi od toga.
– Hrvatska je zaista slabo promovirana u inozemstvu te se hrvatski proizvodi i usluge trebaju bolje predstaviti. U proljeće 2010. na turističkom sajmu u Beču bilo je 703 izlagača, od kojih je 11 bilo iz Hrvatske, a izložena su samo tri hrvatska štanda. Na sajmu u Münchenu je bilo 15.403 izlagača od kojih je bilo samo 24 iz Hrvatske, s 8 hrvatskih štandova te u Berlinu od 15.000 izlagača, 100 je bilo iz Hrvatske. Međutim, nije bio niti jedan hrvatski štand, istaknuto je na tribini.
Marijan Gjukić i ostali predavači ukazali su na probleme slabe promocije Hrvatske u svijetu te su istaknuli kako postoji mogućnost stvaranja sasvim novog tržišta.
Organizatori su bili austrijska tvrtka “Pro Kontakt GmbH” i njemačka “Medicalllounge Academy” iz Berlina, koji u Zadarskoj županiji surađuju s agencijom za nekretnine “Top-HOme” koja svoju ponudu prilagođava ponudi stranih kupaca.