Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Zastala provedba Akcijskog plana hrvatskog turizma

Autor: Z L

16.04.2010. 22:00
Zastala provedba Akcijskog plana hrvatskog turizma

Foto: Velimir BRKIĆ



Dok hotelijeri grcaju u problemima, koji su iz godine u godinu sve veći, a neki od njih pokušavaju naći kupca za svoje visokokategorizirane objekte, ambiciozno donesen Akcijski plan hrvatskog turizma za 2009. i 2010. godinu gotovo se i ne provodi. Od 15 mjera koje su se trebale provesti do sredine prošle godine, nije realizirana niti polovica, a dvije mjere preostale za ovu godinu nisu “ni taknute”. Nažalost, iz Ministarstva turizma nismo dobili obrazloženje zastoja u provođenju Akcijskog plana, a u isto vrijeme hotelijeri nastoje izaći iz nezavidne situacije.
Pomoć se traži i od međunarodnih organizacija, pa je i predsjednik International Hotel&Restaurant Association, Ghassan Aidi, poručio da valja sniziti PDV na ugostiteljske usluge jer je postojeća stopa izrazito nekonkurentna u odnosu na ostale mediteranske zemlje.
U razgovoru s hotelijerima saznajemo da su iz Akcijskog plana provedene mjere koje nemaju snažniji efekt na poslovanje poput ukidanja viznog režima za neke zemlje, od kojih su u ovom trenutku značajnije samo Rusija i Ukrajina, zatim djelomično smanjenje izdataka za ZAMP, preporuka školama da maturalna i ostala putovanja ostvaruju u Hrvatskoj, besplatan ulazak u muzeje i preporuka privatnom sektoru u svezi politike cijena “vrijednost za novac”. Počeo se provoditi program “Postanite ambasador hrvatskog turizma”, a neke jedinice lokalne samouprave snizile su hotelijerima naknadu za spomeničku rentu. Ono što hotelijeri priželjkuju i što bi im znatno poboljšalo poslovanje nije provedeno. To su, prije svega, najavljeno smanjenje izdataka vezanih uz komunalnu naknadu, komunalni doprinos i spomeničku rentu i smanjenje izdataka za koncesijske naknade za pomorsko dobro. Isto tako, nije ni formiran Fond za turizam koji čeka donošenje Zakona o turističkom zemljištu, a moguće promjene fiskalne politike prema turizmu ne treba ni spominjati.
Hotelijeri napominju da im je poslovanje ove godine dodatno opterećeno povećanjem cijena energenata, komunalija i vodne naknade, tako da ne čudi prodaja najkvalitetnijih objekata od Istre do Dubrovnika o kojoj se ovih dana priča.
Udruga poslodavaca u hotelijerstvu osnovat će krovnu turističku udrugu i još na taj način, zajednički sa svim turističkim subjektima, pokušati stvoriti pritisak na Vladu kako bi se napokon počele donositi mjere koje će olakšati poslovanje nositeljima hrvatskog turizma.