Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Bezočno trošenje novca – i živaca

Autor: Dragana Glavočić

16.05.2010. 22:00
Bezočno trošenje novca – i živaca

Foto: Adam VIDAS



Podsjetimo tako na primjer Zrinsko-frankopanske ulice. Ova je prometnica, naime, svega nekoliko mjeseci nakon završetka uređenja ponovno bila raskopana zbog radova ispred ulaza u glavnu poštu.
Zašto se takve situacije konstantno ponavljaju? Zašto se, kad u nekoj ulici krenu radovi, odmah ne postave ili zamijene sve instalacije?
U našem se gradu često može naići na prometnicu zatvorenu zbog radova. To i ne bi bio toliki problem da se vrlo često ne događa da je ista ulica zbog radova bila zatvorena i mjesec ili dva ranije, potom vraćena u prvobitno stanje da bi uskoro ponovno bila raskopana.
Malo je Zadrana koje takve nelogičnosti i nerazumno trošenje novaca ne ljute.
Podsjetimo tako na primjer Zrinsko-frankopanske ulice. Ova je prometnica, naime, svega nekoliko mjeseci nakon završetka uređenja ponovno bila raskopana zbog radova ispred ulaza u glavnu poštu.
Zašto se takve situacije konstantno ponavljaju? Zašto se, kad u nekoj ulici krenu radovi, odmah ne postave ili zamijene sve instalacije?
U Zadru kao da je prekopavanje istih ulica svakih nekoliko mjeseci postao neki čudan hobi. “Hobi” je to koji posebno iritira u ljetnim mjesecima kada se, zbog loše planiranih radova i najezde turista, stvaraju golemi prometni “čepovi”.
Odgovor smo potražili u Gradu Zadru.
Ivana Dadić, stručna suradnica za informiranje i protokol, navodi da Grad, kad se krene s većim zahvatima na gradskim ulicama, obavijesti gradske tvrtke kao što su Vodovod, Elektra i Odvodnja, te ih pozove da, ako imaju potrebu mijenjati dotrajale ili postavljati nove instalacije, to učine dok traje građevinski zahvat na određenoj prometnici.
– Često se zna dogoditi da neka tvrtka zbog nedostatka novčanih sredstava nije u mogućnosti obaviti potrebno dok traju radovi. No nakon kratkog vremena pokaže se da je potrebno obaviti zamjenu instalacija zbog dotrajalosti ili, pak, puknuća neke cijevi, pa se ulica ponovno prekopava i zatvara za promet, govori Dadić.
– Kad se krene s radovima na izgradnji kolektora Smiljevac, postavit će se i cijevi za plinovod. Također, obavijestit će se sve tvrtke kojima je na tom potezu u interesu postaviti ili, pak, zamijeniti instalacije. Treba znati da Grad Zadar u svojoj nadležnosti ima samo nekoliko ulica, dok su ostale u nadležnosti Hrvatskih i Županijskih cesta, rekla je Ivana Dadić, napomenuvši da je tvrtka, koja vrši radove na postavljanju instalacija na nekoj prometnici, dužna tu prometnicu vratiti u prvobitno stanje i to o vlastitom trošku.
No sudeći po onome što se može vidjeti na terenu, ispada da tvrtke koje izvode radove na zadaraskim prometnicama najčešće ne asfaltiraju cijelu širinu ulice, već samo dio na kojem su kopali.
Zahvaljujući tomu prometnice nam izgledaju kao stare krpe puna zakrpa.