Foto: Vedran SITNICA
– Djeca s Down sindromom trebaju imati prilagođen način rada i materijale, ali trebaju biti integrirani u redovni obrazovni sustav jer im to mnogo znači. Oni mogu naučiti, ali to im treba omogućiti, rekla je Dinka Vuković, predsjednica Hrvatske zajednice za Down sindrom. U Hrvatskoj je 15 djece s Down sindromom integrirano u redovne škole i pri učenju im pomaže 15 asistenata za nastavu
“Obrazovanje osoba s Down sindromom” naziv je knjige i predavanja, što je u subotu održano u Muzeju antičkog stakla u Zadru, a koji je organizirala Udruga za Down sindrom Zadarske županije u suradnji s Hrvatskom zajednicom za Down sindrom.
– “Obrazovanje osoba s Down sindromom” je prijevod priručnika koji su izdale dvije psihologinje iz Engleske. U knjizi se govori o načinu na koji obrazovati djecu s Down sindromom te kako ih integrirati u redovne škole. U Hrvatskoj je nedavno počela organizirana akcija da se što više djece s Down sindromom uključi u redovni obrazovni sustav. Do sada smo imali pojedinačne slučajeve, gdje su pojedine škole prihvaćale našu djecu koja su završila osnovnu, a nekolicina i srednju školu, rekla je Dinka Vuković, predsjednica Hrvatske zajednice za Down sindrom. Dodala je da je u Hrvatskoj sada 15-ero djece s Down sindromom integrirano u redovne škole i pri učenju im pomaže 15 asistenata za nastavu. Vuković je istaknula kako su brojna istraživanja pokazala da djeca s Down sindromom bolje napreduju u inkluzivnoj sredini, nego da su u posebnim školama.
– Djeca s Down sindromom trebaju imati prilagođen način rada i materijale, ali trebaju biti integrirani u redovni obrazovni sustav, jer im to mnogo znači. Oni mogu naučiti, ali to im treba omogućiti. Zato preporučujem roditeljima da upisuju djecu u inkluzivne sredine već od predškolske dobi. Da bi uključivanje bilo uspješno potrebni su predani odgajatelji i učitelji, a moraju je podržati svi sudionici obrazovnog sustava, zaključila je Vuković.
– Udruga za Down sindrom Zadarske županije trenutačno ima 60 članova, od toga 25 djeca i osobe s Down sindromom. Djelujemo dvije godine, a cilj nam je bio progovoriti o problemima osoba s Down sindromom, poboljšati njihovu zdravstvenu i psihosocijalnu skrb, odgoj i obrazovanje i u pokušati ih integrirati u sve segmente društvene zajednice koliko je god to moguće. Danas smo ovdje upravo zbog odgoja i obrazovanja. U Hrvatskoj se ne čini dovoljno za obrazovanje osoba s Down sindromom kao što se to radi u Europi. Zato danas imamo predstavljanje knjige o odgoju osoba s Down sindromom u kojoj autorice pišu o načinu na koji se u Engleskoj već 30 godina radi integracija djece s Down sindromom u redovne škole, a što se kod nas u Hrvatskoj javlja samo sporadično, rekla je Suzana Periša, predsjednica udruge za Down sindrom Zadarske županije. Istaknula je kako je ponosna jer se ove godine jedno dijete s Down sindromom upisalo u redovnu školu, tako da bi na jesen trebalo sjesti u školske klupe. Periša ističe kako su svjesni da to zahtijeva golem trud i izazov, kako za roditelje i našu udrugu, tako i za pomoćnika u nastavi i stručni školski tim. Misli da se dobrom koordinacijom može mnogo napraviti u poboljšanju integracije osoba s Down sindromom u društvo i školu.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
mali nogomet
Sv. Ante Zrilić nekretnine vratio se u Prvu ligu
Zadar
OŠ Krune Krstića
NAGRADE ADDIKO BANKE Zadarske učenice najbolje u financijskoj pismenosti
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Počeo izlaziti prvi hrvatski vinski digitalni časopis, Vinske zvijezde
Ostali sportovi
Uspjeh ŠSD Jadran
Odbojkaši OŠ Bartula Kašića viceprvaci Hrvatske
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV
Ninov trofejni kantar
Županija
NEPRAVOMOĆNO