Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Došli, vidjeli, pobijedili!

Autor: Z L

16.05.2010. 22:00
Došli, vidjeli, pobijedili!


Učenici područne škole Radovin Sara Bolonja, Paula Dušević, Marko Marasović i Paulo Dušević sa svojom voditeljicom – mentoricom Mirsijom Tokić, diplomiranim sociologom, predstavili su svoj projekt iz tematskog područja Projekt građanin (Project Citizen). Inače, na smotri je predstavljeno ukupno 40 projekata
Proteklog je tjedna već tradicionalno u Gradskoj vijećnici Grada Zagreba održana Smotra projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo. Prema riječima Luke Mađerića, predstojnika Ureda za ljudska prava Vlade RH, za kvalitetu sustava zaštite ljudskih prava od posebnog je značaja unapređivanje nivoa obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo.
– Sve to s ciljem da naša mladež bude u mogućnosti stjecanja znanja o sadržaju ljudskih prava, umijeću poštivanja različitosti i navikama uporabe ljudsko-pravnih načela u svakodnevnom životu. Što učinkovitija integracija obrazovanja za ljudska prava u naš obrazovni sustav jedan je od najvažnijih ciljeva Vlade Republike Hrvatske na području zaštite i promidžbe ljudskih prava. A upravo Smotra projekata koja se održava u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje RH odlična je metoda kako učenicima na praktičan i interaktivan način približiti tematiku i sadržaj ljudskih prava, kazao je Mađerić.
Kontinuitet je nužan
Ove je godine prvi put na Smotru Izborno povjerenstvo Smotre pozvalo i projektnu grupu iz Osnovne škole Jurja Barakovića iz Ražanca temeljem prethodno dostavljenih podataka i sažetka njihovog projekta pod nazivom “Pitka voda – zalog budućnosti”. Učenici područne škole Radovin Sara Bolonja, Paula Dušević, Marko Marasović i Paulo Dušević sa svojom voditeljicom – mentoricom Mirsijom Tokić, diplomiranim sociologom, predstavili su svoj projekt iz tematskog područja Projekt građanin (Project Citizen). Međutim, treba naglasiti da ovaj projekt nije samo izlet u područje građanskog odgoja i obrazovanja, jer na inicijativu Mirsije Tokić u školi prošle godine ustrojen Mini parlament koji za cilj ima upravo razvijanje građanskih kompetencija mladih naraštaja. Već u srpnju iste godine dva su učenika sa svojom mentoricom sudjelovali u radu 11. Međunarodne Škole demokracije-parlament mladih, koja je održana u Labinu gdje su predstavili projekt pod nazivom “Pravo na obrazovanje”, koji je u cijelosti prezentiran na engleskom jeziku. Također, u listopadu su sudjelovali na radnom i izbornom Kongresu Nacionalnog saveza parlamenata mladih Republike Hrvatske na kojoj je učenica Lucija Brkljača izabrana za člana Skupštine – tijelo koje broji 32 člana – kao najmlađa parlamentarka u Hrvatskoj.
– Nužno je istaknuti da je u svakom obrazovanju, pa tako i u obrazovanju za ljudska prava i demokratsko građanstvo, od velike važnosti kontinuitet. Ako izostane kontinuirani rad onda je takvo obrazovanje u velikoj mjeri površno i nedorečeno, rekla nam je Mirsija Tokić i naglasila da upravo stoga, sve što je do sada napravljeno i ostvareno nije kraj priče.
Podizanje ekološke svijesti
Na smotri je predstavljeno ukupno 40 projekata podijeljenih u “starosne” skupine: predškolski odgoj, razredna nastava, predmetna nastava i srednje škole.
– Osnovni cilj našeg projekta bio je potaknuti obnovu starih bunara i gusterni na području Mjesnog odbora Radovin radi očuvanja pitke vode, ali i proširenja turističke ponude zadarskog zaleđa očuvanjem tradicionalnog načina korištenja vode. Izrada putokaza i postavljanjem natpisa s nazivom bunara i klupica za odmor. Podizanje ekološke svijesti i svijesti o održivom razvoju radi očuvanja pitke vode kao nacionalnog bogatstva također je jedan od ciljeva. Uži, ali ne i manje važan cilj bila je primjena demokratskih načina odabira teme i razvijanje demokratskih načina rješavanja problema te razvijanje aktivnih metoda učenja: projektno i suradničko učenje, učenje u parovima i grupama, igranje uloga, rješavanje problema, socijalno učenje uporabom informacijskih tehnologija” – pojasnila je Mirsija Tokić.
– U tu svrhu “uzbunili” smo roditelje i druge mještane Radovina, učitelje, Mjesni odbor, u Zavodu za javno zdravstvo napravili analizu vode – ovom bih se prigodom zahvalila toj instituciji što nam je analizu vode obavila besplatno – uputili dopise različitim institucijama i eko-udrugama, anketirali i intervjuirali stanovništvo, osmislili, tiskali i dijelili letke promidžbenog karaktera, izvijestili medije… Na kraju smo od jedne eko-udruge dobili i financijsku pomoć za obilježavanje jednog od bunara, kazala je Tokić.
Ocjena izvrstan
Kako doznajemo, cijeli se projekt odvijao kroz nekoliko koraka: izbor problema, istraživanje društvenog značaja, oblikovanje mogućih rješenja problema, izbor najboljeg pristupa rješavanju problema, razvoj plana akcije, predstavljanje plana akcije široj zajednici, a na kraju rezimiranje ostvarenog. Tijekom projekta izrađivali su i upotpunjavali portfelj Projekta građanin koji se sastoji iz dva dijela: oglednog panoa od četiri dijela i dokumentacijske mape od pet dijelova.
– Prilikom vrednovanja portfelja strogo propisani kriteriji primjenjuju se na ogledni dio i odgovarajući dio u dokumentacijskoj mapi. Naravno, suci vrjednuju i samu obranu projekta. Skala vrednovanja je: izvrsno, vrlo uspješno, uspješno i zadovoljavajuće, objasnila je mentorica radovinskih učenika.
– Naši su učenici po svim elementima dobili ocjenu izvrstan i veliki broj pohvala od strane sudaca, nije krila zadovoljstvo.
A da razloga za zadovoljstvo ima otkrivaju nam i imena sudaca: Luka Mađerić, predstojnik Ureda za ljudska prava Vlade RH, Marin Mrčela, sudac Vrhovnog suda, Đuro Sessa, sudac Vrhovnog suda i Predsjednik Udruge hrvatskih sudaca, Vedrana Spajić-Vrkaš iz Centra za ljudska prava, Ester Radmilo iz Ureda pravobraniteljice za djecu, Davor Dubravica, načelnik sektora za suzbijanje korupcije u Ministarstvu pravosuđa RH, novinari Branimir Bilić, Višnja Biti, Zdravka Giacometti i drugi. Uz sve to učenici i njihova mentorica dali su i intervju za Hrvatski radio koji će biti emitiran u emisiji Zašto tako?, a viša savjetnica u Agenciji za odgoj i obrazovanje Nataša Vulić zamolila je da se projekt pretoči u Power Point prezentaciju da bi se mogla postaviti na internetske stranice Agencije.
Da bi boravak u našoj metropoli bio potpun, učenici su posjetili Hrvatski Sabor i razgovarali sa saborskim zastupnicima. Također, imali su prigodu prošetati Zagrebom i razgledati znamenitosti Gornjeg grada.
– Uživali smo radeći projekt, a ova Smotra je vrhunac, jednoglasni su Sara, Paola, Marko i Paulo.
– Nažalost, ove godine završavamo osmi razred i ne znamo hoćemo li se ovime moći baviti i u našima srednjim školama, zaključili su.