Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve

16.05.2011. 22:00
Cjeloživotnim obrazovanjem  do škole za sve


“Cjeloživotnim  obrazovanjem do škole za sve”  najnoviji je projekt Udruge  IDEM – hrvatske udruge za  stručnu pomoć osoba s posebnim potrebama, koji se provodi  radi uključivanja djece s  teškoćama u razvoju u redovne  srednje škole.
Kako su educirani školski suradnici i profesori preduvjet za  stvarno uključivanje učenika s  teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja, udruga  IDEM u sklopu projekta organizira edukativne vikend radionice za profesore srednjih  strukovnih škola u pet hrvatskih  gradova, Zagrebu, Šibeniku,  Osijeku, Vukovaru i Zadru.
Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola i Osnovna škola  “Voštarnica” u Zadru uključene  su u projekt “Cjeloživotnim  obrazovanjem do škole za sve”.  Jedna radionica u Zadru već je  održana početkom svibnja, a  sljedeća je najavljena za lipanj.
– U sklopu projekta u lokalnim se sredinama formiraju  obilazeći timovi za podršku redovnim školama sastavljeni  mahom od stručnjaka, edukacijsko-rehabilitacijskih  stručnjaka, psihologa, socijalnih radnika… Na radionicama  se pod vodstvom stručnjaka  stječu kompetencije za rad s  djecom s teškoćama. Vikend-edukacijama obuhvaćeno  je 70-ak profesora, kojima su  osim teorijskih preduvjeta dane  i jasne, konkretne i precizne  didaktičko-metodičke upute za  rad s djecom s teškoćama, kaže  Maja Priselac, PR manager iz  Udruge IDEM.
Društvene promjene, kako  navodi Priselac, ne događaju se  ni brzo ni lako. Stupanj  uključivanja djece s teškoćama  u odgoj i obrazovanje odraz je  društvene svijesti određene sredine i vremena u kojem živimo.  U Hrvatskoj su, kako kaže Priselac, napokon stvoreni jasni  zakonski okviri za uključivanje  djece s teškoćama u društvo.  Ipak, kad je u pitanju srednjoškolsko obrazovanje, situacija nije blistava.
– Prema podacima Ministarstva znanosti, obrazovanja i  športa, od ukupno 187.695 srednjoškolaca 2.766 čine učenici s  teškoćama, što je samo 1,47  posto. Neke procjene govore da  oko 8,5 posto učenika s  teškoćama srednjoškolske dobi  nije prepoznato niti im je osigurana odgovarajuća podrška.  Prema najnovijem popisu stanovništva od 3,6 milijuna  građana starijih od 15 godina,  422 tisuće ima neki oblik invaliditeta, kaže Priselac, dodajući da njih 6,5 posto nema  nikakvu školu, osnovnu školu  završilo je 19,8 posto osoba s  teškoćama, a srednju malo više  od 39 posto.
Udruga IDEM radi već 16  godina radi ključivanja djece s  teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja kao preduvjet njihova uključenja u društvo.  Kroz projekte Udruga djeluje  kao podrška školama, roditeljima i djeci u provedbi edukacijskog uključivanja. Projektom “Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve” udruga  IDEM nastavlja razvijati i širiti  podršku srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s  teškoćama. Zahvaljujući edukacijama, srednjoškolski profesori će se osposobiti za rad s  djecom s teškoćama, a istovremeno se u lokalnim sredinama  formiraju i obilazeći stručni timovi kao podrška školama,  profesorima, ali i djeci i roditeljima.