Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Avion pao u mandarine, poginuli pilot i inženjerka

16.05.2012. 22:00
Avion pao  u  mandarine, poginuli  pilot i inženjerka


Živote su izgubili Stjepan Vlahović – Pače (57), inovator iz Komina, i Matea Bebić (24) iz Metkovića, zaposlenica Ministarstva poljoprivrede. Letjeli su iznad nasada kako bi iz aviona izbacivali mamce protiv bjesnoće lisica




Manji zrakoplov pao je jučer ujutro,  oko 8.40 sati,  južno od mosta  nedaleko Rogotina u dolini  Neretve, a dvije osobe koje su  bile u letjelici poginule su,  izvijestila je Policijska uprava  dubrovačko-neretvanska.  Poginuli su, kako neslužbeno  doznajemo, Stjepan Vlahović-Pače (57) iz Komina i Matea Bebić (24) iz Metkovića.
Zrakoplov je bio kućne  izrade, a s kolegicom Bebić,   inženjerkom aeronautike,  uposlenicom Ministarstva  poljoprivrede, Vlahović je letio iznad nasada u dolini Neretve kako bi iz aviona izbacivali mamce protiv bjesnoće lisica.
Prigodom pada Vlahovićev   zrakoplov zabio se u nasade  mandarina u blizini brda  Kozjak, na lokalitetu zvanom  Podjaruga. Mjesto pada do  dolaska stručnih ekipa Agencije za istraživanje zrakoplovnih nesreća iz Zagreba  osiguravaju policijski službenici iz Ploča.
Oboje poginulih je u padu  pretrpjelo smrtonosne   ozljede. Iako je Hitna pomoć iz  Ploča brzo stigla do mjesta  pada zrakoplova, liječnička  ekipa je mogla samo potvrditi  njihovu smrt. Prema neslužbenim saznanjima, Vlahović je stradao od prijeloma  vratne kralješnice, a Bebić je  zadobila kobnu frakturu lubanje.
Uzrok pada zrakoplova  još  nije poznat. Među Neretvanima, koji su vidjeli pad zrakoplova i o tome obavijestili  policiju, priča se o dvama mogućim uzrocima kobnog  pada.
Jedni smatraju da je avion  letio izrazito nisko, neposredno iznad dalekovoda, pa se  pitaju je li pad pod pravim  kutem u nasade mandarina  izazvan dodirom zrakoplova  o  visokonaponsku mrežu.  Drugi drže kako je do pada  Vlahovićeva “Mistrala” dovelo jako jugo koje je jučer  puhalo u dolini Neretve.
Kominjani i ostali koji su  poznavali Vlahovića ističu  kako je njegov zrakoplov bio  registriran, dok inspektor  za zrakoplovne nesreće  Dinko Vodanović, koji će  voditi istragu, u izjavi za  Media Servis ističe: “Radi  se o zrakoplovu iz samogradnje koji je neregistriran. Pilot nije prijavio let  Hrvatskoj kontroli zračne  plovidbe jer se radi o letenju u slobodnoj zoni, odnosno do 300 metara iznad  zemlje,  i to u ovom slučaju  nije trebalo prijavljivati.”


Četvrta zrakolpovna nesreća u dva mjeseca


U nepuna dva mjeseca ovo je u Hrvatskoj već   četvrta zrakoplovna nesreća,  četvrti slučaj pada ili  prisilnog slijetanja malog aviona. Sve nesreće dogodile su se u kopnenom priobalju ili na otocima.   
U   avionskoj nesreći 25. ožujka u Konavoskom polju gotovo je neozlijeđen prošao pilot “cessne 172”  koji je, nakon iznenadnog izbijanja požara, morao  prisilno sletjeti. Iskustvo i smirenost bili su presudni kada je u fazi povratka  u Zračnu luku Dubrovnik  osjetio dim u  kabini. Koncem prošlog mjeseca pilot i kopilot “cessne 172” morali su prisilno  sletjeti na  nepristupačnom terenu,   kilometar i pol  od aerodroma na Krku u smjeru Rudina. Zbog  kvara na motoru našli su se u neprilikama i završili  na kamenjaru i šikari u prevrnutom zrakoplovu.   Nisu ozlijeđeni. Deset dana kasnije na lošinjskom  aerodromu je prilikom uzlijetanja došlo do pada  aviona  tipa “piper” s dvočlanom posadom. Bračni  par  iz Njemačke  nije ozlijeđen. Pilot je zbog problema s uzgonom, na visini od pet-sedam metara,  odlučio sletjeti na travu kako bi  izbjegao  mogućnost zapaljenja na asfaltnoj pisti. (Š. B.)