NAPUŠTEN I ZAPUŠTEN Vlak zvan čežnja

Slika korisnika mkvanja
Željeznički kolodvor u Zadru čeka bolja vremena
Nažalost, svjedoci smo vandalizma i nedoličnog ponašanja grupe građana koju spominjete u svome upitu i koji su do sada pričinili veću materijalnu štetu na objektu HŽ Infrastrukture. Namjeravamo ugraditi video nadzor, potvrdili su iz Hrvatskih željeznica
Zvonko KUCELIN
Na kolodvoru nema putnika, sada se na njemu okupljaju oni uz bocu i iglu

Jeste li se ikad vozili vlakom iz Zadra? Kad ste zadnji put  uopće pomislili na činjenicu da Zadar ima željeznički kolodvor?

Željeznički kolodvor godinama stoji zapušten i napušten, a čini se kako je zadnje ulaganje u taj prostor u samom centru grada bilo 2015. godine, kada je u dijelu zgrade otvoren McDonalds te trgovina prehranom.

Ipak, ostao je još jedan dio zgrada koji još uvijek stoji poluprazan s tek  pokojim djelatnikom koji nagleda taj dio.

Međutim, u poslijepodnvnim satima i ti djelatnici odlaze te kolodvor  ostaje prazan i prepušen brojnim skupinama koje koriste taj prostor za  okupljanje te druženje uz bocu i/ili iglu.

Mnogi od njih potom se iživljavaju i razbijaju nekolicinu preostalih cijelih prozorskih stakala prostorija koje su nekada služile radnicima željeznice.

Sada je velik dio prozora pokriven crnim vrećama za smeće u pokušaju da se interijer sačuva za neka bolja vremena.

Nema čuvarske službe, vandalizam caruje

O ovom smo razgovarali i s djelatnicima, ali većina njih nije ništa  smjela reći te su nas za upite uputili na sjedište u Zagreb.

Ipak, onako usput su komentirali kako je strašno ovo što se događa te  da im nije jasno zašto pojedinici imaju potrebu devastirati stvari.

- U poslijepodnevnim satima nemamo čuvarsku službu, a kako je ovaj  prostor uvučen predstavlja idealno mjesto za okupljanje raznoraznih  skupina. Tako se ovdje pije, puši, drogira, svašta bude, posebno nakon  vikenda. Imamo službe koje to počiste, ali stvarno je strašno, rekli su  nam radnici koji su htjeli ostati anonimni.

Iz Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskih željeznica stigao  nam je odgovor u kojem pojašnjavaju kako su centralna prijemna željeznička kolodvorska zgrada u Zadru te prostor bivše garaže Hrvatskih  željeznica u blizini, dani u komercijalni zakup putem javnog natječaja.

- HŽ Infrastruktura koristi prizemlje zgrade uz kolosijeke za svoje redovno poslovanje, a u sklopu te zgrade HŽ Infrastruktura putem javnih  natječaja također daje u zakup slobodan prostor s očekivanjem da će se i  za ovaj prostor naći zainteresirani zakupnici. S obzirom da se spomenuta zgrada nalazi uz samu željezničku prugu i na otvorenom i slobodnom  prolazu prema gradu i prema autobusnom kolodvoru, nažalost svjedoci  smo vandalizma i nedoličnog ponašanja grupe građana koju spominjete  u svome upitu i koji su do sada pričinili veću materijalnu štetu na objektu HŽ Infrastrukture. Namjeravamo ugraditi video nadzor, ali smo bez  pomoći policije i mjerodavnih institucija i otkrivanja počinitelja vandalizma i dalje nemoćni. U svakom slučaju, mjerodavne službe HŽ Infrastrukture uputile su dopise u zadarsku Policijsku upravu sa zahtjevom  pojačanja policijske kontrole, napisali su iz Hrvatskih željeznica.

Važnost pruge Knin – Zadar

Dodali su kako se održavanje travnatog djela željezničkog pružnog  pojasa, kosidba trave odvija sukladno mogućnostima, odnosno prema  prioritetima Plana i programa posebnih mjera zaštite od požara za HŽ  Infrastrukturu za 2019. godinu, dok čišćenje kolodvorskog prostora obavlja vanjski ugovorni servis.

- Prugom Knin – Zadar trenutno se odvija samo teretni promet. Krajem 2018. godine potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih europskih  sredstava za Izradu studijske dokumentacije modernizacije dionice  Knin-Split željezničke pruge M604 Oštarije-Knin-Split, željezničke pruge  M606 Knin-Zadar i M607 Perković-Šibenik. Vrijednost ugovora je 2,1 milijuna eura, projekt se sufinancira  iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija 2014.-2020., a iznos bespovratnih sredstava iznosi 85 %.

U prilog važnosti pruge Knin – Zadar govori činjenica da je to priključna pruga kojom se neposredno ili preko drugih priključnih pruga  luka Zadar (Gaženica) priključuje na ogranak RH2, djela mediteranskog  koridora i istodobno pruga za daljinski i regionalni željeznički promet  koja povezuje Zadarsku županiju i srednju Dalmaciju sa središnjom Hrvatskom, napisali su nam iz Odjela za korporativne komunikacije iz čega  bi se moglo naslutiti kako bi se stvari uskoro mogle pomaknuti s mrtve  točke.

Zaštita imovine je odgovornost  vlasnika

Iz PU Zadarske potvrdili su nam kako od početka godine do 16. svibnja imaju evidentirana četiri kaznena djela, od toga tri teške krađe i jedno oštećenje tuđe stvari.

- Tijekom svojih redovnih dnevnih zadaća, policijski službenici pojačano obilaze  prostor autobusnog kolodvora i željezničkog kolodvora u cilju preveniranja narušavanja javnog reda i mira te činjenja kaznenih djela, napisali su iz PU zadarske.

Neslužbeno doznajemo kako je ipak zaštita imovine odgovornost vlasnika prema  čemu bi Hrvatske željeznice, odnosno najmoprimci, trebali povesti više računa o  održavanju i sigurnosti.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)