Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Tko će kontrolirati i kažnjavati taksiste prevarante?

Autor: Anita Ćustić

16.06.2010. 22:00
Tko će kontrolirati i kažnjavati taksiste prevarante?

Foto: Vedran SITNICA



Nadležni inspektorati te policija i Grad ne rade svoj posao, ne vrše kontrolu, čak niti ne reagiraju na prijave. Još uvijek ima taksista koji su u mirovini, a koji se “bez pardona” parkiraju s nama na stajalište i uzimaju mušterije. Takav taksist nema drugu namjeru osim prevariti ljude, kazao je Predrag Šimunov, naglasivši da im je, upravo zbog svega navedenog, tvrtka “Lulić” i dalje jaka konkurencija
Od uvođenja nove i jeftinije službe taksi prijevoza, što je i gotovo sve druge taksiste potaknulo na smanjenje cijena svoje prijevozničke usluge, prošlo je već više od mjesec dana. S obzirom da se upravo u tom razdoblju vozila taksi službi na zadarskim ulicama susreću češće nego ikad i to gotovo u svim dijelovima grada, ali i županije, nameće se zaključak da je ova novost među Zadranima bila pun pogodak.
Europska razina
Podsjetimo, naime, sve je ove promjene potaknula tvrtka Lulić d.o.o. koja je u promet “pustila” 15 svojih automobila, koji su dostupni 24 sata dnevno, a koji na relaciji od pet kilometara prevoze za samo 20 kuna, dok se svaki sljedeći kilometar naplaćuje 10 kuna. No, potaknuta ovom oštrom konkurencijom, i većina je zadarskih taksista uvela novi način naplate prema kojem vožnja do 5 kilometara udaljenosti košta 19 kuna, a svaki sljedeći kilometar 9 kuna.
Sve je ovo upotpunilo i turističku ponudu grada, a građanima, koji zbog visokih cijena i nepovjerenja u dosadašnju taksi službu nisu imali naviku koristiti se ovim oblikom javnog prijevoza, uslugu učinilo pristupačnijom. Osim toga, do sada su, kada je riječ o taksistima i turistima, javnosti bila poznata uglavnom negativna iskustva, kada su neupućeni strani turisti često bivali prevareni, no sada bi i tome trebao doći kraj.
Potvrdio je to i Stjepan Felber, suradnik za promidžbu i odnose s javnošću u Turističkoj zajednici Grada Zadra, naglasivši da su pristupačnija taksi usluga, kao i nedavno uvođenje panoramskog autobusa, dvije itekako vrijedne nove ponude u gradu koje su među građanima i turistima izmamile samo pozitivne komentare.
– Nova, jeftinija usluga taksi prijevoza novog prijevoznika tvrtke “Lulić” i onih “starih” taksista za sada se uistinu pokazala kao pun pogodak. Prema informacijama koje primamo iz našeg Turističko-informativnog centra doznajem da se turisti jako puno raspituju o uslugama taksija pa pretpostavljam da je i koriste više nego do sada. To nam je drago, jer naši turisti uglavnom dolaze iz zemalja u kojima je sasvim normalno da su taksiji dostupni uvijek i svima, pa je zato postalo neprihvatljivo da iz sezone u sezonu čujemo samo negativne primjere kada su taksisti i turisti u pitanju, kazao je Felber, naglasivši da se uvjerio da ova nova usluga doseže europsku razinu jer, kako je kazao, vozila jednog i drugog prijevoznika su udobna i prostrana, a pristojni i ljubazni vozači ulijevaju povjerenje i doprinose kvaliteti usluge.
No, kako navodi Predrag Šimunov, predstavnik Taksi sekcije pri Udruženju obrtnika Zadar te jedan od desetak taksista koji su se odlučili za nižu cijenu svoje usluge i na čijem vozilu stoji naljepnica s oznakom “19,00 kuna – 5km”, njihov problem je nepostojanje dispečerskog centra na koji bi ih građani mogli naručiti.
Još ima varalica
– Problem nam je jer mi koji smo jeftiniji nemamo svoju radiovezu, a pozive primamo na osobni mobitel i zbog toga imamo puno praznog hoda. “Luliću” je zato puno lakše nego nama, a s obzirom da jedan dispečerski centar mora zaposliti još barem četiri osobe, to iziskuje velike financijske izdatke i zato nismo bili u mogućnosti do sada ga organizirati. No, ipak radimo na njegovoj realizaciji, za sada još ne znam kad će to biti, ali nadamo se da ćemo uspjeti, jer tek tada će naše sniženje cijena imati smisla, kazao je Šimunov, pojasnivši da su problem nekolicina taksista koji još uvijek voze po maksimalnim propisanim cijenama, a s kojima imaju zajednički telefonski broj.
Kako je kazao Šimunov, i dalje ima onih taksista koji rade bez dozvole i koji klijente varaju te im tako svima uzimaju klijente i narušavaju ugled.
– Nadležni inspektorati te policija i Grad ne rade svoj posao, ne vrše kontrolu, čak ne reagiraju ni na prijave. Još uvijek ima taksista koji su u mirovini, a koji se “bez pardona” parkiraju s nama na stajalište i uzimaju mušterije. Takav taksist nema drugu namjeru osim prevariti ljude, kazao je Šimunov, naglasivši da im je, upravo zbog svega navedenog, tvrtka “Lulić” i dalje jaka konkurencija, s kojom će se nastojati boriti, pri čemu im je prvi korak spomenuto osnivanje dispečerskog centra.