Put za hrvatsku poljoprivredu

Slika korisnika admin
Autor: 

Gospodarsku krizu moguće je riješiti većim izvozom poljodjelskih proizvoda.

Kako to postići, mišljenje je mnogih pisaca, kada hrvatska poljodjelska proizvodnja teško može naći tržište u svijetu zbog slabe konkurentnosti svoje proizvodnje.

Sadašnje stanje u izvozno-uvoznoj bilanci hrvatskog poljodjelstva karakterizira veći uvoz, u prvom redu proizvoda visokoprinosnog, specijaliziranog poljodjelstva.

U izvoz na svjetsko tržište moguće se uključiti primarnim proizvodima hrvatskog poljodjelstva, mlijekom, žitom, uljaricama i sladornom repom, odnosno prerađevinama od tih proizvoda.

Hrvatski sredozemni proizvodi dolaze iz poljodjelstva s malim posjedima s velikim brojem parcela što poskupljuje proizvodnju. Međutim, ovdje podneblje i tlo, domaće pasmine i sorte određuju kvalitetniji proizvod.

Tako primjerice uz maslinik, vinograd, marašnjak ili smokvik, govedarstvo i peradarstvo, kozarstvo i ovčarstvo će najbolje iskoristiti divlje i kultivirane pašnjake, a preko stajskog gnoja vratiti plodnost tlima i veću kakvoću proizvoda sredozemnog poljodjelstva.

U sredozemnom konkurentnom poljodjelstvu moramo se voditi politikom dodanih prihoda preko veće cijene kvalitetnijih proizvoda.

To su u prvom redu proizvodi zemljopisnog podrijetla s vrsnom genetikom i jedinstvenom tehnologijom, koji su cijenjeni u vrijednosnom potrošačkom sustavu europskih potrošača.

Takve proizvode da bismo izvozili trebamo registrirati u Bruxellesu, a preko posebnih distribucijskih kanala prodavati na tržištima EU.

Dok se to ne dogodi, valja nam vježbati tržište na domaćem terenu, a takve proizvode najprije ponuditi na segmentiranom turističkom tržištu.

Vaš Bage

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno