Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Masterplan funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija pohvalila i oporba i vlast

17.06.2019. 18:53
Masterplan  funkcionalne  regije Sjeverna  Dalmacija  pohvalila i  oporba i vlast


Grad Zadar planirao je od legalizacije bespravne gradnje potrošiti 1.200.000,00 kn, od čega je programom realizirano 1.196.804,00  kn, što iznosi 99,73 posto od ukupno planiranih sredstava. Naime, program korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru na području Grada Zadra odnosi se na poboljšanje infrastrukturno nedovoljno opremljenih naselja. Anton Novoselović iz SDP-a je primijetio na jučerašnjoj sjednici GV Zadra kako se sredstva od legalizacije raspoređuju tamo gdje ne bi trebala.
 Strateški dokument
– U rješenjima koje dobivaju vlasnici objekata, navode se svi oni komunalni projekti koji bi trebali biti riješeni od tako prikupljenih sredstava. Međutim, kad ljudi zatraže npr. rješavanje javne rasvjete, seli ih se od  vrata do vrata. Prikupljena sredstva trebaju biti potrošena tamo gdje su  prikupljena, rekao je šef zadarskog SDP-a. 
No pročelnik za graditeljstvo Darko Kasap je priznao da čak postoji  mogućnost povratka sredstava ako se ne ispune komunalna obećanja,  dodajući kako je trošak djelatnika puno veći od iskazanih sredstava, ali  da se to namiruje iz redovnih sredstava. U sklopu programa završena je  izgradnja sekundarne kanalizacijske mreže na području Grada Zadra u  mjesnim odborima Gaženica i Sinjoretovo te projekt odvodnje CP  Dražice u Diklu. 
Prometni masterplan funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija strateški  dokument razvoja prometa u Zadru te je dobio pohvale i oporbe i vlasti.  No Jure Zubčić iz SDP-a je primijetio da je to lista dobrih želja osobito u  rješenjima vezanim za željeznicu. Također je upozorio da puko označavanje biciklističkih staza trakom nije rješenje te da bi se moralo  ažurnije posvetiti promjenama voznog reda u gradskom prijevozniku Liburniji. 
No pravu svrhu Masterplana otkrio je nekadašnji ministar zdravstva, a  sad vijećnik HDZ-a Dario Nakić.
 Problemi oko željeznice
– Sve ono što je ucrtano u Masterplanu, moći će se priložiti Europskoj  komisiji na odobrenje financiranja. Osobito je to važno za obilaznicu  oko Zadra, ali i drugih, napose primorskih mjesta. No problem je što je  obilaznica ucrtana samo do Dračevca te se ne vidi njen spoj na četverotračnu cestu, rekao je bivši ministar. 
Replicirao mu je Jure Zubčić rekavši kako je rješavanje pitanja obilaznica primorskih mjesta od Zadra do Biograda skup pokušaj za siromašan  cilj. No Nakić nije ostao na tome kazavši da će se promet neosporno povećati te treba posebno riješiti promet oko Vira i Privlake. 
Ante Kolega iz HDZ-a pak je zagovornik izgradnje što većeg broja četverotračnih prometnica koje su se do sad pokazale kao vrlo dobro  rješenje. Za Kolegu čak i rješenje Ulice Nikole Šubića Zrinskog nije toliko  loše. No Danijela Vukoša iz SDP-a je izrazila sumnju može li ta četverotračna ceste uopće ubrzati promet. 
Pročelnik Kasap objasnio je neke, isprva nelogičnosti, vezane za Masterplan. Naime, rješenja koja su vezana za željeznicu ili npr. povezivanje  otoka Pašmana mostom već su dio državnog masterplana pa se kao takva moraju ukomponirati i u Prometni masterplan funkcionalne regije  Sjeverna Dalmacija. 
Oporba i pozicija složili su se oko imenovanja Doroteje Kamber Kontić  za ravnateljicu Gradske knjižnice Zadar. Rad knjižnice dobio je od sviju  strana dobre ocjene, ali je Irena Dragić iz SDP-a dodala kako treba razmišljati o drugačijim oblicima rada i proširenju aktivnosti što je i sama  ravnateljica prihvatila.