Petak, 10. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

Jeftinim krpicama ne odolijevaju ni turisti

Autor:

16.07.2008. 22:00
Jeftinim krpicama ne odolijevaju ni turisti


Još uvijek je riječ o početnom sniženju od 20 posto, a snižavat će se sve do jeseni kada će se ljetni asortiman sniziti i 70 posto. Kao i obično, za sniženja su kupci i ove godine zainteresirani, i to ne samo Zadrani nego i turisti koji su uglavnom skloni cjenkanju i dodatnom popustu, no simpatični su, kaže prodavačica u jednom poznatom zadarskom butiku
I zadarski su šopingholičari, a osobito oni ženskog spola, konačno dočekali svojih pet minuta – ljetno sniženje. Iako je ljetno sniženje, potencirano vrištećim natpisima na izlozima većine prodavaonica, započelo prije gotovo mjesec dana, u nekim je trgovinama ipak još uvijek riječ o početku sniženja koja će svoj vrhunac doseći ujesen.
S obzirom da sniženja obično započnu s manjim postotkom, najčešće od 10 do 20 posto, a potom se kroz nekoliko krugova sniženja on popne i do 70 posto, ovih je dana po zadarskim trgovinama zaista raznoliko.
Zanemarivši činjenicu da trenutačno i turistička sezona doseže svoj vrhunac zbog čega je grad pretvoren u mravinjak i sniženja su ta zbog kojih turisti, ali i domaći, bezglavo tumaraju po trgovinama u nadi da će konačno kupiti komad koji si još prije mjesec dana nisu mogli priuštiti.
Stoga su nam u jednoj prodavaonici kazali kako je rasprodaja ljetnog asortimana započela prije dvadesetak dana, a snižavat će se sve do rujna kada će stići jesenska kolekcija.
– Još uvijek je riječ tek o početnom sniženju od 20 posto, a snižavat će se sve do jeseni kada će se ljetni asortiman sniziti i 70 posto. Kao i obično, za sniženja su kupci i ove godine zainteresirani, i to ne samo Zadrani nego i turisti koji su uglavnom skloni cjenkanju i dodatnom popustu, no simpatični su, kaže prodavačica u jednom poznatom zadarskom butiku, istaknuvši kako su među inozemnim turistima Nijemci i Česi trenutačno najčešći kupci.
Naposljetku je ipak istaknula kako je više nego očito da je ove godine manje turista, barem što se kupnje tiče, napomenuvši kako u isto ovo vrijeme iz prijašnjih godina pamti znatno veće gužve na radnom mjestu.
U drugoj popularnoj zadarskoj trgovini, na kojoj je istaknut primamljivi natpis s postotkom i brojkom 70, kažu kako je sniženje započelo sredinom lipnja, a trenutačno je u tijeku njegov posljednji val.
– U tijeku je najveće i posljednje sniženje i trajat će sve do isteka zaliha, a s obzirom da je i do sada gotovo sve rasprodano, neće još dugo trajati. Kupaca je zaista najviše na sniženjima, no u ovo vrijeme, mogu reći da je više turista nego Zadrana, a čini mi se da su ipak najbrojniji Česi i Slovenci koji su i u svojoj zemlji navikli na velika sniženja pa se ovdje osjećaju kao kod kuće, kazala je tamošnja prodavačica, napomenuvši kako uz posljednju rasprodaju, u trgovinu polako stiže i jesenska kolekcija koja će u potpunosti zavladati tek nakon prodaje i posljednjeg komada ljetne krpice.
Kao što je prethodno napomenuto, sniženja po zadarskim trgovinama su uistinu šarolika, pa za razliku od spomenutih primjera gdje će tek nakon rasprodaje ljetne kolekcije zavladati jesenska, u nekim je trgovinama situacija drugačija.
– Kod nas još uvijek traje početno sniženje od 30 posto, a s vremenom će se povećavati. Iako će sniženje trajati sve do jeseni, već sada smo počeli dobivati jesensku kolekciju koja će se prodavati u svojoj punoj cijenu usporedo sa sniženom ljetnom kolekcijom, kazala je prodavačica jedne zadarske trgovine na Poluotoku, također istaknuvši kako turista ima, ali znatno manje nego prošlih godina pripisavši to ovogodišnjem Europskom nogometnom prvenstvu.
Također je napomenula kako osim Nijemaca i Čeha, na sniženjima vole kupovati Japanci koji uglavnom dolaze u grupama, te Rusi, za koje ova prodavačica kaže da čim uđu uvijek nešto i kupe.
No, kako god bilo, činjenica je da sniženja ponekad zaista znaju zavarati, u što se sigurno većina ljudi uvjerila. Naime, nije lako odoljeti primamljivim cijena i pri tom se opeći kupivši najčešće ono što nije u planu. Naravno, čast iznimkama i onima koji i na sniženjima kupuju planski, no svima koji predobro poznaju sebe i svoju slabost prema jeftinim krpicama isplativiji će, umjesto šetanja po gradu, ipak biti bezbrižni odlazak na plažu.