Požare u sv. Roku gasit će vatrogasci na motociklima

Slika korisnika admin
svroktunel5
Adam VIDAS
Nakon predstavljanja s tehničkim karakteristikama motocikla, priređena je demonstracija uporabe na vozilu zahvaćenom plamenom

U Centru za održavanje i kontrolu prometa Sv. Rok održana je jučer prezentacija novih vatrogasnih motocikala. Riječ je o specijaliziranim novo nabavljenim vozilima kojima je značajno povećana operativna sposobnost i razina interventnosti vatrogasnih postrojbi u slučaju najtežih incidentnih situacija u tunelu i dionicama ceste između tunela. Vatrogasni motocikli će biti smješteni u centrima za održavanje i kontrolu prometa pri tunelima Sv. Rok i Mala Kapela.

Nabavljena su dva motocikla marke BMW R 1200 RT od 1170 ccm i snage 81 kW. Na javnom nadmetanju je prihvaćena ponuda tvrtke Ziegler d.o.o. iz Zagreba koja je iznosila 769.734,00 bez PDV-a, za oba motocikla.

Motocikle i njihovu opremu predstavio je Milan Ročak, šef Odjela za vatrogasnu operativu u Sektoru održavanja HAC-a, koji je istaknuo da su to prvi vatrogasni motori u Hrvatskoj te predstavio opremu koja je njihov sastavni dio, a namijenjena je ne samo gašenju požara nego i spašavanju unesrećenih. Motocikli su tako opremljeni vodenom puškom za gašenje dometa 16 metara, kapaciteta 13 litara, uređajem za rezanje i razupiranje sile rezanja do 250 kN te priborom za prvu pomoć.

Nakon predstavljanja s tehničkim karakteristikama motocikla, priređena je demonstracija uporabe na vozilu zahvaćenom plamenom, kojeg su vatrogasci brzo i uspješno ugasili vodenim puškama. Demonstraciji su nazočili i članovi uprave HAC-a, na čelu s predsjednikom Juricom Prskalom.

- Tuneli su vrlo prometni i nama je cilj na takvim mjestima stići što brže. Ako su automobili na oba kolnika, katkad je nemoguće doći do mjesta požara i postoji mogućnost još veće katastrofe i zbog toga su ovi motori dobro došli, istaknuo je predsjednik Uprave HAC-a, koji je nazočne obavijestio da su se Hrvatske autoceste za što učinkovitiji rad u sezoni pripremale i osnivanjem "ljetnog stožera". Svrha tog stožera je nadgledanje različitih situacija koje nastaju zbog većeg prometa.

- Stožer se ujedno brine o sigurnosti prometa, a isto tako i o nastalim gužvama, kako bismo našim turistima i našim državljanima koliko-toliko smanjili i ubrzali put do njihovoga odredišta, istaknuo je Prskalo.

Druga cijev se gradi po planu

Čelništvo HAC-a obišlo je jučer radove na tunelskim cijevima Mala Kapela i Sv. Rok, pri čemu je predsjednik Uprave, Jurica Prskalo izrazio zadovoljstvo jer se radovi odvijaju na najbolji način, a član Uprave za izgradnju Marijo Lovrinčević potvrdio da izgradnja teče potpuno po planu i da će stavljanje u funkciju i druge tunelske cijevi Sv. Roka biti u lipnju iduće godine, kako je i predviđeno. U to su se mogli uvjeriti i brojni novinari i snimatelji koji su bili na predstavljanju vatrogasnih motocikala te su zajedno s članovim Uprave HAC-a obišli radove u tunelu.

Demantirana vijest o padu prometa HAC-a

Predsjednik Uprave HAC-a odlučno je opovrgnuo neke medijske navode da su Hrvatske autoceste pretrpile jedanaestpostotno smanjenje prihoda:

- To jednostavno nije istina i došlo je od jednog vašeg kolege koji je izvukao zaključak, a nije imao dovoljno informacija. Lani smo, zbog logike upravljanja i smanjenja troškova, jedan dio ceste od Rijeke do Rupe i Krčki most predali u nadležnost autoceste Rijeka- Zagreb. Taj smo dio lani imali u prihodima, a ove godine ga nemamo, pojasnio je Prskalo te istaknuo da je na autocesti Zagreb-Split-Šestanovac promet porastao za osam posto.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno