U doba korone nema sluha za gluhe

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Iz Udruge osoba oštećena sluha upozoravaju
Mikiju Saviću nije jasno zbog čega se na svim vratima na kojima se nalaze obavijesti o pružaju usluge u vrijeme koronakrize nalaze samo fiksni brojevi, te se pita kako će gluha osoba kontaktirati nekoga preko fiksnog broja telefona ako ne čuje. Savić je poručio kako bi na javnim mjestima trebao pisati broj mobitela ili email adresa, tako da bi osobe oštećenog sluha mogle poslati SMS ili dopis preko maila
Zadarski list/Arhiva
Jasmina Vukić, predsjednica Udruge osoba oštećena sluha Zadar

U ovom vremenu pandemije koronavirusa osobe s invaliditetom osjećaju se zapostavljene jer je malo toga urađeno kako bi im se dala adekvatna podrška, ali i uputstva koja su potrebna da bi se zaštitili, poručili su iz Udruge osoba oštećena sluha Zadar.
Naime, prema riječima predsjednice udruge, Jasmine Vukić, mjere prevencije kao što su socijalna distanca i samoizolacija nije moguće provesti, jer osobe s invaliditetom ovise o podršci drugih osoba, bez kojih osobe s invaliditetom ne mogu.
- Samoizolacija i distanciranje nisu mogući kod onih osoba kojima je potrebna podrška drugih, tako da se hitno moraju poduzeti dodatne mjere zaštite da bi se osigurao kontinuitet podrške na siguran način osobama koje ovise o tuđoj pomoći, poručila je Vukić, ističući kako je ključno da informacije o zaštiti o koronavirusu budu pristupačne svima, te da kontakt telefoni budu prilagođeni gluhim osobama.
Tajniku udruge, Mikiju Saviću, nije jasno zbog čega se na svim vratima na kojima se nalaze obavijesti o pružaju usluge u vrijeme koronakrize nalaze samo fiksni brojevi, te se zbog toga Savić pita kako će gluha osoba kontaktirati nekoga preko fiksnog broja telefona i kako takva osoba može razumjeti bilo kakva uputstva s druge strane žice ako ih ne čuje. Savić je ovom prigodom poručio kako bi na javnim mjestima trebao pisati broj mobitela ili email adresa, tako da bi osobe oštećenog sluha mogle poslati SMS ili dopis preko maila.
- Kampanje javnog informiranja i informacija od nacionalnih tijela u oblasti zdravlja moraju biti osigurane na hrvatskom znakovnom jeziku i to na pristupačan način, poručio je Savić, dodajući kako informacije moraju biti u pristupačnom vidu i formatu koji uključuje digitalne tehnologije, titlove, poruke, te lako razumljiv i jednostavan jezik.
Također, kako napominju u udruzi, od pojave koronakrize do danas nitko ih nije kontaktirao iz Stožera civilne zaštite, te su podsjetili kako osobe s invaliditetom moraju biti konzultirane i uključene u sve faze odgovora na COVID-19.
- Zbog specifičnosti invaliditeta - gluhoće i komuniciranja hrvatskim znakovnim jezikom, prema našem mišljenju Stožer je trebao nadopuniti aktivnosti sustava Civilne zaštite, poručila je Vukić.
Iz udruge su ovom prigodom upozorili kako važne informacije o ugrozi zdravlja nisu jednako dostupne gluhim i nagluhim osobama, te da je Stožer takvim propustom određeni broj građana, odnosno gluhih osoba, stavio u nepovoljan položaj.
U udruzi se ipak nadaju kako će se ova situacija popraviti te će se uspostaviti nužan dijalog između Stožera i udruge vezano za ravnopravno informiranje i zaštitu.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)