Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Zemunička cesta života 40 milijuna kuna

16.08.2011. 22:00
Zemunička cesta života  40 milijuna kuna


Zajednička ponuda varaždinskih tvrtki za ishođenje dokumentacije za projekt izgradnje podvožnjaka ispod “aerodromske piste” na cesti Zadar – Zemunik iznosi 360.000 kuna s PDV-om. Projektnu dokumentaciju s 50 posto financira država, 35 posto Županijska uprava za ceste, a 15 posto Općina, podsjetio je Marušić


Veliki i financijski zahtjevan projekt  izgradnje podvožnjaka na  nerazvrstanoj prometnici ispod ceste koja presijeca poletno-sletnu stazu Zračne  luke Zadar, pred ishođenjem  je lokacijske dozvole.  Upravnom odjelu za provedbu dokumenta, prostornog uređenja i gradnje Zadarske županije predani su  svi potrebni papri, idejni  projekt podvožnjaka i statike, sve potrebne suglasnosti, izvadak iz katastarskog plana, opis i idejno  rješenje.
Dokumentacija 360  tisuća kuna
– Lokacijsku dozvolu trebamo dobiti početkom, najkasnije u drugoj polovini  mjeseca rujna, rekao je Josip  Marušić, načelnik Zemunika.
Tvrtke iz Varaždina, projektantska tvrtka Via plan  d.o.o. i geodetska tvrtka  Geo-din d.o.o., shodno javnoj nabavi koju su raspisale  Hrvatske ceste, dobile su  potkraj protekle godine posao izrade svih projekata za  izgradnju podvožnjaka. Te  tvrtke su dužne do studenoga ishoditi i lokacijsku i  građevinsku dozvolu za ovaj  projekt.
– Zajednička ponuda varaždinskih tvrtki za  ishođenje dokumentacije za  projekt izgradnje podvožnjaka ispod “aerodromske piste” na cesti Zadar –  Zemunik iznosi 360.000 kuna s PDV-om. Izradu kompletne projektne dokumentacije u iznosu od 360.000  kuna s 50 posto financira  država, 35 posto Županijska  uprava za ceste, a 15 posto  Općina, podsjetio je Marušić.
Izgradnja podvožnjaka  prema prvim procjenama  koštat će između 30 i 40  milijuna kuna.
– Nakon ishođenja  građevinske dozvole Hrvatske ceste će objaviti raspisivanje javne nabave, odnosno javnog natječaja za  izvođača radova za podvožnjak. Zasad se ne zna  cijena izgradnje podvožnjaka, što će biti poznato za  najviše mjesec dana, govori  Marušić dodajući kako su  stalno u kontaktu s Hrvatskim cestama u Zagrebu,  ministrom Božidarom Kalmetom i zadarskim saborskim zastupnicima kako bi  građevinski strojevi na zemuničkoj “cesti života” što  prije započeli s radom.
– Shodno dosadašnjem  tempu ishođenja potrebne  dokumentacije objavu javne  nabave Hrvatskih cesta za  izgradnju podvožnjaka  očekujem do kraja godine,  kaže zemunički načelnik.
 Općinsko povjerenstvo za  praćenje izgradnje podvožnjaka koje predvodi  načelnik Marušić te ravnatelj Županijske uprave za  ceste Mile Fabijan zajedno s  direktorom Sektora za  održavanje u Hrvatskim cestama Tomislavom Vidovićem, već prije je dogovorilo da dvotračna cesta  podvožnjaka neće imati nagib veći od 7 posto, dok će  visina biti 4,5 metara.
– Podvožnjak će biti dug  oko 70 metara, a čitav zahvat obuhvaća 580 metara  ceste, navodi Marušić koji je  unatoč financijskoj krizi  čvrsto uvjeren u sretan završetak ove zemuničke  priče.
Poglavlje 14
Sporna cesta  koja je izgrađena još za  vrijeme Austro-ugarske  zatvorena je  prije 16 mjeseci, početkom  mjeseca travnja  protekle godine  godine. Od tada se do zadarske Zračne luke dolazi samo  iz pravca Zadra  i brzom cestom  Zadar 2 –  Gaženica s priključcima na  čvorištima Tromilja i Sv. Martin. Zemuničani na putu  do Zadra koristite alternativne pravce preko Smokovića i Murvice te brzu cestu  zvanu “Kalmetina”. Zatvorena cesta preko poletno-sletne staze Zračne luke  gotovo da je obrasla travom  i niskim raslinjem.
– Ovom cestom života se  putovalo mnogo, mnogo prije nego što je prije 40-ak  godina izgrađena Zračna luka Zadar i kada je preko  postojeće ceste izgrađena  aerodromska pista. Cesta s  podvožnjakom morala bi što  prije biti u svojoj višestoljetnoj funkciji kako bi Zemunik prestao biti prometno  slijepo crijevo. Sve dosadašnje radnje u potpunosti  idu u tom pravcu, naglasio je  Marušić.
Unatoč prosvjedima Zemuničana zatvaranjem ceste  ispunjeni su apeli Zračne  luke da se zbog opasnosti za  zračni promet zatvori cesta.  Istodobno su trajali i prosvjedi Zemuničana koji su  isticali da će zatvaranjem te  ceste njihova općina postati  slijepo crijevo. Prije godinu i  pol dana u korist Zračne  luke “presudila” je Europska  komisija prijeteći nezatvaranjem famoznog poglavlja  14 – Prometna politika, poglavlje u kojem se navodi  potreba zatvaranja ceste  zbog sigurnosti i zaštite  zračnog prometa.
– Nakon što su i Europska  unija i Zračna luka Zadar  ostvarili svoje ciljeve i interese sada predstoji da i  Zemunik ostvari svoj cilj,  što žurniju uspostavu stoljetne prometne komunikacije na relaciji Zadar-Zemunik-Ravni kotari i dalje,  zaključio je Marušić.