Problem s nedostatkom parkinga Zadrane muči kroz cijelu godinu, no ljeti kada se u cijelu tu priču još ubroje i turisti, situacija bude poprilično kaotična. A to najbolje znaju djelatnici Pauk službe Zadar koji, obilazeći svakodnevno Zadar uzduž i poprijeko, nailaze na svakakve "dosjetke" kako domaćih tako i stranih vozača, a sve u pokušaju pronalaska parkirališnog mjesta.
Iako među ljudima postoji uvriježeno mišljenje kako djelatnici Pauk službe "dižu" automobile kako im se u tom trenutku prohtije, stvarna situacija i nije baš takva. Potvrdio nam je to u razgovoru voditelj Pauk službe Zadar, Renato Jeričević, kazavši kako rade po nalogu policije, odnosno prometnih redara ili im za prekršaj dojave i sami građani.
– Nikada ne ulazimo u samu bit prekršaja već ispunjavamo ono što se od nas nalaže. Često dobivamo dojave i od građana koji nas upute na zadanu adresu gdje je određeni prekršaj počinjen. Također, ako u trenutku obilaska grada primijetimo neku anomaliju, također ćemo reagirati, objasnio je Jeričević dodavši kako se prekršaj nakon uočavanja fotografira, pošalje u ured Pauk službe i potom se čeka odobrenje, uz objašnjenje zašto će se izvršiti uklanjanje automobila.
Najčešći prekršaj zbog kojeg Pauk služba izlazi na teren su zakrčeni nogostupi, kazao je Jeričević.
– Nepropisno parkiranje po nogostupima diljem grada razlog je zbog kojeg nas se najčešće zove na teren. Prilikom nepropisnog parkiranja, automobili ne ostavljaju minimalni razmak od jednog metra sa svake strane što ispunjava uvjete za premještanje. Vozilo je u prekršaju i ako pusti više od jednog metra, ali u tom slučaju nema uvjeta za premještanje već mu se samo uručuje kazna za nepropisno parkiranje, objasnio je voditelj Pauk službe Zadar.
Trenutno se podjednako "dižu" i domaći i turisti.
S obzirom na to da je sezona još uvijek u punom jeku, a samim time i nedostatak parkirnih mjesta, vozači nemaju baš puno izbora pa ostavljaju automobile gdje god se sjete, kazao je Jeričević.
– Zaista na svašta nailazimo. Čim se ukaže neko mjesto vozači parkiraju vozilo uopće ne razmišljajući o tome je li to ispravno. Ali, s obzirom na nedostatak parkirnih mjesta sve je to uobičajeno. Također, i invalidska mjesta su često na piku vozača, ali tu nema puno filozofije s naše strane, kazao je Jeričević dodavši kako su svi oni automobili koji nemaju ispravnu oznaku automatski u prekršaju i Pauk reagira.
U ovim ljetnim mjesecima podjednako "dižu" i strance i domaće.
Kada smo spomenuli novu rampu kod zadarske Opće bolnice, Jeričević nam je odmah ukazao na neobično velik propust o kojem se nije razmišljalo.
– Postavili su rampu kako bi parking kod bolnice 'obranili' od kampera, a s druge strane, zbog te iste rampe niti pauk više ne može intervenirati. Ako dođe do prekršaja, a svakodnevno dolazi, mi fizički jednostavno ne možemo reagirati! – objasnio je.
Tako npr. na južnom dijelu parkinga postoji prolaz koji povezuje njegova dva dijela a uz koji stoji zabrane parkiranja, no često smo svjedoci da mnogima upravo taj prolaz posluži kao parkirno mjesto. Sada u slučaju da se tamo netko parkira, Pauk ne može intervenirati, objasnio je Jeričević.
– Nisu o tome baš puno razmišljali! A kad već spominjemo taj parking, 80 % vozila koja se tamo parkiraju su stranci koji idu na plažu, dodao je.
Iako se čini da Pauk non stop odvozi automobile te da je posla više nego prijašnjih godina, Jeričević je kazao kako je manje-više sve isto. Ali, ljetne gužve koje Pauku znaju značajno produžiti vrijeme dolaska do mjesta intervencije, svakako "idu u korist" prekršiteljima.
– Nama u sezoni ne može biti puno veći opseg posla zato što taj vremenski interval odvoza do deponija i povratka na teren dosta dugačak. Ne možemo primiti ništa više vozila nego inače u zimskom periodu. Od Poluotoka do Ravnica ljeti nam treba i do 20 minuta, pa i više. Često se događa da nas npr. zovu u Diklo ili neku drugu udaljeniju lokaciju, za određeni prekršaj. Do Dikla nam ljeti treba i sat vremena, pa se dosta često događa da, dok dođemo, ili je vlasnik već došao ili se već odvezao, zaključio je Renato Jeričević.
Zadarski Pauk najjeftiniji u RH
Ako vam pauk služba već mora "podignuti" vozilo, bilo bi dobro da se upravo tada nalazite u Zadru jer ćete proći najjeftinije. Naime, intervencija zadarskog pauka trenutno je najjeftinija u RH.
– Naše zadnje poskupljenje bilo je 2006. godine i od tada do danas je ista cijena – 300 kuna, i kao takva je najjeftinija u Hrvatskoj. 300 kuna iznosi premještanje vozila, a 150 kn je pokušaj premještanja ako stranka dođe na lice mjesta. Usluga čuvanja vozila po danu iznosi 50 kuna, kazao je, dodavši za usporedbu cijene u nekima od gradova diljem Lijepe Naše. Tako intervencija pauka u Biogradu na Moru iznosi 450, u Splitu 500, a u Dubrovniku i Osijeku čak 600 kuna.
najnovije
najčitanije
Županija
VELIKA ANALIZA
Biograd i Lišane najlošije planirali prihode i rashode
Svijet
TURSKI PREDSJEDNIK
Erdogan čestitao Putinu i ponovno ponudio posredništvo oko Ukrajine
Hrvatska
KAMPANJA SE ZAHUKTAVA
Grbin: “Imamo ustavni udar pištoljem na vodu”. Božinović: “Oni nemaju ni program, ni ljude, ni stranku”
Crna Kronika
OPTUŽEN JE
Osječki policajac optužen za ubojstvo djevojke službenim pištoljem
Hrvatska
STRANI RADNICI
Ličke pastire zamijenili strani radnici s Dalekog istoka, zadovoljni su plaćom i uvjetima
Crna Kronika
više ozlijeđenih
Dovršen očevid prometne nesreće kod Zelenog hrasta
Zadar
ZLATNI PIR
Ljubav na prvi pogled Marije i Ivice Masnića traje već pola stoljeća
Zadar
(NE)ZAINTERESIRANI ZA POLITIKU
Razgovarali smo sa zadarskim maturantima koji dobivaju pravo glasa, evo što kažu o izborima
Crna Kronika
51-godišnjak
TEŠKA NESREĆA Pijan izazvao frontalni sudar u Zagradu, ozlijeđene tri osobe
Nogomet
dobio po glavi