Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Globalist agresivnog izgleda

Autor: Edi Prodan

16.09.2012. 22:00
Globalist agresivnog  izgleda


Uz osebujni izgled Mondeo se može pohvaliti tehnološkim iskoracima od kojih jedan znači u ponudi i 1-litreni benzinac s tri cilindra
U čast proslave 20. rođendana Ford je za svoju srednjoklasnu limuzinu Mondeo – premijera je bila 1992.,  a početak prodaje u ožujku  1993. godine – pripremio novu generaciju. U stilu s brzim  promjenama što krase veliku  većinu današnjih modela,  aktualna generacija iz 2007.  godine sredinom 2013. bi  trebala dobiti novi izgled.  Već samim svojim postankom, pa tako i nazivom,  Mondeo je dobio zadaću globalnog zavođenja publike.  Koliko mu je to uspjelo izvan  »zapadnog svijeta« ostaje  dvojbeno, no kako se čini  najnovija, peta po redu generacija mogla bi se proširiti  i na istočnoeuropska tržišta,  posebno Rusiju.
Vizualno, Mondeo se  odlučio »izbildati« i u svakom smislu pokazati svoje  najagresivnije lice ikad.  Naum dizajnera bio je ekstremnim povećanjem rešetka hladnjaka napraviti izrazito atraktivan izgled prednjeg dijela automobila. Uostalom to je i prijeko potrebno jer se u današnjem  unificiranom oblikovanju i  treba izdignuti iz mase kako  bi se pridobilo kupca. K tome, »C« nosač krova je izrazito zaobljen i zakošen tako  da se stvara pomalo i coupeovski izgled. Straga se naglašenom muskulaturom odbojnika također sugerira masivnost i snaga.
I unutrašnjost je značajno  redizajnirana te okrenuta visokotehnološkom stilu. Instrument ploča je sva u stilu  digitalne grafike dok je središnja konzola vrlo elegantna, s jasno izraženim stremljenjem prema luksuzu.  Veliki zaslon osjetljiv na dodir se podrazumijeva, kao i  vrlo kvalitetni materijali od  kojih je načinjena ne samo  armatura već i svi plastični  detalji.
I gama motora je vrlo zanimljiva, mada poznata i iz  ostalih novijih Fordovih automobila. Benzinci, vjerovali  ili ne jer ipak se radi o limuzini koja stremi prema 1,5  tona težine, startaju već s  nedavno predstavljenim mališanom zapremine od samo  jedne litre. K tome riječ je o  motoru s tri cilindara što  zahvaljujući najnovijoj generaciji turbokompresora razvija 125 KS. Ostali benzinci  su »normalniji« – zapremina  im je 1,6 i 2 litre. U ponudi će  se naći i dizelaši, primjerice  gama skoro jednaka onoj koju pronalazimo i kod kompaktnog Focusa, a u pripremi  je i napredna hibridna verzija. Kako smo primijetili i  kod nekih drugih modela, hibrid će imati bateriju što će  Mondeu omogućavati čak  stotinu kilometara u potpuno električnom modu.
Dovoljno? Pa za prvo  upoznavanje svakako jeste.  Najavljeno je i to da će mu  dužina nadrasti 4,8 metara te  da će se u prodaji vrlo brzo  naći i u karavanskoj verziji.  Uostalom, premijera je uskoro, u Parizu zadnjih dana  rujna kada će biti otkrivene i  sve ostale pojedinosti.