Uz osebujni izgled Mondeo se može pohvaliti tehnološkim iskoracima od kojih jedan znači u ponudi i 1-litreni benzinac s tri cilindra
U čast proslave 20. rođendana Ford je za svoju srednjoklasnu limuzinu Mondeo – premijera je bila 1992., a početak prodaje u ožujku 1993. godine – pripremio novu generaciju. U stilu s brzim promjenama što krase veliku većinu današnjih modela, aktualna generacija iz 2007. godine sredinom 2013. bi trebala dobiti novi izgled. Već samim svojim postankom, pa tako i nazivom, Mondeo je dobio zadaću globalnog zavođenja publike. Koliko mu je to uspjelo izvan »zapadnog svijeta« ostaje dvojbeno, no kako se čini najnovija, peta po redu generacija mogla bi se proširiti i na istočnoeuropska tržišta, posebno Rusiju.
Vizualno, Mondeo se odlučio »izbildati« i u svakom smislu pokazati svoje najagresivnije lice ikad. Naum dizajnera bio je ekstremnim povećanjem rešetka hladnjaka napraviti izrazito atraktivan izgled prednjeg dijela automobila. Uostalom to je i prijeko potrebno jer se u današnjem unificiranom oblikovanju i treba izdignuti iz mase kako bi se pridobilo kupca. K tome, »C« nosač krova je izrazito zaobljen i zakošen tako da se stvara pomalo i coupeovski izgled. Straga se naglašenom muskulaturom odbojnika također sugerira masivnost i snaga.
I unutrašnjost je značajno redizajnirana te okrenuta visokotehnološkom stilu. Instrument ploča je sva u stilu digitalne grafike dok je središnja konzola vrlo elegantna, s jasno izraženim stremljenjem prema luksuzu. Veliki zaslon osjetljiv na dodir se podrazumijeva, kao i vrlo kvalitetni materijali od kojih je načinjena ne samo armatura već i svi plastični detalji.
I gama motora je vrlo zanimljiva, mada poznata i iz ostalih novijih Fordovih automobila. Benzinci, vjerovali ili ne jer ipak se radi o limuzini koja stremi prema 1,5 tona težine, startaju već s nedavno predstavljenim mališanom zapremine od samo jedne litre. K tome riječ je o motoru s tri cilindara što zahvaljujući najnovijoj generaciji turbokompresora razvija 125 KS. Ostali benzinci su »normalniji« – zapremina im je 1,6 i 2 litre. U ponudi će se naći i dizelaši, primjerice gama skoro jednaka onoj koju pronalazimo i kod kompaktnog Focusa, a u pripremi je i napredna hibridna verzija. Kako smo primijetili i kod nekih drugih modela, hibrid će imati bateriju što će Mondeu omogućavati čak stotinu kilometara u potpuno električnom modu.
Dovoljno? Pa za prvo upoznavanje svakako jeste. Najavljeno je i to da će mu dužina nadrasti 4,8 metara te da će se u prodaji vrlo brzo naći i u karavanskoj verziji. Uostalom, premijera je uskoro, u Parizu zadnjih dana rujna kada će biti otkrivene i sve ostale pojedinosti.
najnovije
najčitanije
Županija
DJEČJI VRTIĆ
[FOTO] Pogledajte kako je bilo na tradicionalnoj uskršnjoj radionici u Dječjem vrtiću Smješko u Viru
Hrvatska
EDUKACIJE
Edukacije policije za veću sigurnost na prometnicama
Ostali sportovi
Druga liga
Korak unatrag igrača Svetog Ante i Škabrnje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Hrvatska
HTZ
Snažan interes Francuza za Hrvatsku potaknuo uvođenje sedam novih avio linija
Županija
U POLA SATA
Nin opet poplavljen!
Županija
TURIZAM NA OTOCIMA
PROFESORICA ČUKA: “Vir je ekstremni primjer pretjerane i nekontrolirane gradnje”
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo fra Josip Vrdoljak, višegodišnji gvardijan i župnik u Zadru
Zadar & Županija
NOVI SKANDAL
Skoro 5 milijuna eura moćnom zadarskom HDZ-ovcu za privatni hotel
Zadar
Plan B