DUŠEVIĆ: "Pozivam premijera i ministra na zadarski sud da raskrinkaju ovu hobotnicu!"

Slika korisnika mkvanja
Mirni prosvjed bivših radnika Croatia Zadar linea
Ovo je eklatantan primjer da hrvatsko pravosuđe ne funkcionira, što je nedopustivo. Nakon prodaje Autobusnog kolodvora u Benkovcu stečajni upravitelj raspolaže s više od 1,6 milijuna kuna, ali nema isplate zbog odluke stečajne sutkinje. Naša žalba VTS-u je riješena, a 12. kolovoza je dostavljena sudu, no ne i nama tako da ne znamo je li pozitivna ili negativna. Ako je negativna ići ćemo prema Strasbourgu, poručio je Uranija
Marin GOSPIĆ
Sindikalac Vedran Uranija s bivšim radnicima Croatia Zadar linea u juš jednom prosvjedu

Kako bi ubrzali rad pravosuđa, 30-ak od ukupno 74 bivša radnika nekoć vrlo moćne autoprijevozničke tvrtke Croatia Zadar line okupilo se jučer ispred zadarskog Trgovačkog suda u mirnom prosvjedu koji su organizirali uz podršku Sindikata prometa i veza Hrvatske (SPIVH) i Teritorijalnog ureda Saveza samostalnih sindikata Hrvatske Zadar (SSSH), pravnog povjerenika Teritorijalnog ureda Saveza samostalnih sindikata Hrvatske Zadar (SSSH) Vedrana Uranije.

Traže isplatu otpremnina, neće odustati od "kruga"

Traže da se radnicima isplate otpremnine i dovrši sudski postupak koji traje već 19 godina i jedan je od najduljih takvih sudskih postupaka u Republici Hrvatskoj. Tvrtka je otišla u stečaj još 2000. godine, a radnici su jučer podsjetili kako su im prethodni stečajni sudac i stečajni upravitelj Frane Zvonimir Negro priznali potraživanja za njihove otpremnine, no da im je to Trgovački sud u Zadru nedavno odbio navodeći kao razlog nepravodobnu prijavu. Na takvo rješenje radnici su posredstvom sindikata podnijeli žalbu Visokom trgovačkom sudu, a s mirnog prosvjeda pozvali su premijera Andreja Plenkovića i ministra Bošnjakovića da dođu u zadarski Trgovački sud i pogledaju što se i kako tu radi.
- Ovo je trakavica, sve mi se zgadilo i ne znam više što uopće reći. Deset godina smo se borili da tadašnji stečajni sudac prizna naša potraživanja koja su se trebala namiriti iz stečajne mase. Ispadalo je da su u Croatia Zadar lineu radili roboti, a ne ljudi. Kad smo to uspjeli i kad se prodao kolodvor u Benkovcu i Obrovcu te tako osiguralo nešto novca da se radnicima konačno nešto i isplati, to nam je poništeno na Trgovačkom sudu u Zadru. Sada, nakon mukotrpnih, iscrpljujućih i mučnih 20 godina javno pozivam premijera Plenkovića i ministra Bošnjakovića da uđu u zadarski sud i raskrinkaju ovu hobotnicu. Neka vide koja je to tvrtka spašena na Trgovačkom sudu u Zadru. Ni jedna. Ovo je sramotno što se ovdje radi, kazao je Predrag Dušević, zamjenik sindikalnog povjerenika ove propale autobusno-prijevozničke tvrtke, ogorčeno zaključujući kako netko igra ping-pong s bivšim radnicima od kojih su neki preminuli, a da nisu dočekali pravdu i svoj novac. Spomenuo je kako radnici neće odustati od takozvanog "kruga" jer, kako kaže, ima dokaze da je on protuzakonito oduzet tvrtci.

Bit će još prosvjeda

- Ovo je još jedan mirni prosvjed bivših radnika Croatia Zadar linea i bit će ih još, sve dok ne dobiju svoj novac. Ovo je eklatantan primjer da hrvatsko pravosuđe ne funkcionira, što je nedopustivo. Nakon prodaje Autobusnog kolodvora u Benkovcu
stečajni upravitelj raspolaže sa više od 1,6 milijuna kuna, ali nema isplate zbog odluke stečajne sutkinje. Naša žalba VTS-u je riješena, a 12. kolovoza je dostavljena sudu, no ne i nama tako da ne znamo je li pozitivna ili negativna za radnike. Ako je negativna ići ćemo prema Strasbourgu i iskoristiti sva raspoloživa stredstva koja imamo, a među ostalim ići ćemo i pred urede premijera Plenkovića i ministra Bošnjakovića. Šaljemo jednu javnu poruku svim koji odlučuju o sudbinama ljudi - prioritet ne može biti Milorad Pupovac, ustaše i partizani, pravila igre u nekoj stranci već pravosuđe koje sada nije dobro, gospodarstvo i ljudska prava, poručio je Uranija.
Srđan Lukić odradio je cijeli svoj radni vijek u Croatia Zadar lineu i dobro pamti što i kako se događalo u vrijeme kad je tvrtka poslana u stečaj koji je vrlo brzo, u svega godinu dana i zaključen.
- Moji kolege su već rekli i to sve stoji, nećemo odustati. Nakon što to riješimo ići ćemo dalje, boriti se i za naše garaže koje nam je ukrala država i poklonila najvećem dužniku - Čazmatransu. Pozivamo USKOK i DORH neka uđu u garaže i vide koji je tamo kriminal napravljen, poručio je Lukić, a nekoliko radnika spomenulo je i nekadašnji autobusni kolodvor na Poluotoku na čijem mjestu su danas parkirna mjesta kojima upravlja gradska tvrtka Obala i lučice. Kažu kako im je ta nekretnina srušena te da radnici ni otud nisu ni lipe dobili. Smatraju kako je i to stvar kojom bi se trebalo baviti pravosuđe. Novinarima su podijelili podnesak nekadašnjeg predsjednika Nadzornog odbora Croatia Zadar linea u kojem je on opisao način na koji je ta tvrtka ugašena te odnose s Čazmatransom. Dokument je nastao u veljači 2002. godine.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 2 (1 glasova)