Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Nautički turizam zaštitni znak Zadarske županije

Autor: Teuta Babajko Jamičić

16.10.2009. 22:00
Nautički turizam zaštitni znak Zadarske županije

Foto: Zvonko KUCELIN



Najveći porast u prijevozu putnika i vozila u prvih šest mjeseci imala je trajektna linija Biograd – Tkon, a sve zahvaljujući prekidu kopnene veze između otoka Pašmana i Ugljana zbog rekonstrukcije mosta plovnog kanala Mali Ždrelac
U okviru samoupravnog djelovanja Zadarska županija je na području turizma u prvih šest mjeseci ove godine neposredno i u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije te turističkim zajednicama gradova i općina sudjelovala u akcijama pripremanja sezone koje se iz godine u godinu odrađuju sve kvalitetnije. Navedene aktivnosti podrazumijevaju investicije turističkog gospodarstva, uređenje turističkih mjesta, osposobljavanje turističkih kadrova, promidžbene akcije…
Prema službenim podacima Turističke zajednice Zadarske županije i Ministarstva turizma RH na području Zadarske županije u prvih šest mjeseci ove godine boravila su 257.883 gosta, što je 10 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2008. Strani turisti su ostvarili 202.757, a domaći 55.126 dolazaka. Istodobno je ostvareno 1.106.005 noćenja, što je 1 posto manje u odnosu na prethodnu godinu. Strani gosti su ostvarili 908.479, a domaći 197.529 noćenja. Od stanih gostiju u dolascima su bili najzastupljeniji oni iz Njemačke i Slovenije, a za njima slijede Austrijanci, Česci, Talijani… Značajka ovog dijela sezone je, uz manji broj ostvarenih dolazaka gostiju, povećanje broja noćenja koja su realizirali Nijemci, Austrijanci, Britanci, Danci, Šveđani…
Zadar – aviodestinacija
Od mnogo čimbenika koji utječu na posjećenost i ostvarena noćenja na području Zadarske županije, svakako treba istaknuti kvalitetnu prometnu povezanost, kako s kontinentalnim dijelom Hrvatske tako i ostalim, poglavito europskim odredištima. Bilo da je u pitanju kopneni, pomorski ili zračni vid prijevoza, iz godine u godinu se postižu sve bolji rezultati. O značenju autoceste ne treba posebno govoriti, a što se tiče zračnog prometa, slobodno se može navesti kako je Zadarska županija postala aviodestinacija. Zahvaljujući projektu zajedničkog oglašavanja u kojemu su, uz Hrvatsku turističku zajednicu, sudjeluju Zadarska županija, Grad Zadar, Turistička zajednica Zadarske županije, turističke zajednice gradova i općina te gospodarski subjekti turističko-ugostiteljske djelatnosti, vodeća niskotarifna kompanija Ryanair, uz već postojeće linije za Dublin i London, uvela je još pet novih linija te povezala Zadar s Franfurtom, Dusseldorfom, Stokholmom, Edinburghom i Pisom. Tako je u prvih šest mjeseci ove godine kroz zadarsku Zračnu luku prošlo 72.399 putnika, s tim da je samo u lipnju zabilježeno njih 27.130. Zračna luka Zadar do kraja godine očekuje preko 220 tisuća putnika, čime će se isplatiti sva ulaganja u zajedničko oglašavanje zadarske destinacije na mrežnim stranicama Ryanaira.
Što se tiče pomorskog prometa, posljednjih godina na zadarskom području uspostavaljaju se kvalitetnije brodske i brzobrodske pa tako i trajektne linije koje su tri dijela godine u službi uglavnom otočnog stanovništva, bilo da se radi o stalno nastanjenim otočanima ili vikendašima. Turistička sezona svakako zahtijeva dodatne napore brodara kako bi zadovoljili sve brojnije posjetitelje zadarskih otoka. Tako je samo u putničkoj luci Zadar u prvih šest mjeseci na domaćim linijama prevezen 869.461 putnik i 130.492 vozila, dok je u međunarodnom prometu prevezeno 14.503 putnika i 4.706 vozila. Uspoređujući ovogodišnje podatke s prošlogodišnjima, broj putnika se povećao za 8 posto. Ipak, najveći porast u prijevozu putnika i vozila u prvih šest mjeseci imala je trajektna linija Biograd – Tkon, a sve zahvaljujući prekidu kopnene veze između otoka Pašmana i Ugljana zbog rekonstrukcije mosta plovnog kanala Mali Ždrelac.
Turistički promet u predsezoni i posezoni ponajviše ovisi o raspoloživim i kvalitetnim hotelskim, a po tom pitanju Zadarska županija, barem za sada ima nepovoljnu strukturu turističkih kapaciteta. Poseban iskorak učinjen je na području kampirališnog turizma, kroz podizanje kapaciteta i usluga u kampovima, u čemu su se posebno istaknuli autokampovi u Šimunima, Zatonu i Solinama u Biogradu koji su prošle godine dobili i prestižna međunarodna priznjanja.
Plave zastave
Što se tiče nautičkog turizma, on je postao zaštitni znak Zadarske županije. U općem smanjenju dolazaka i noćenja, nautika je bila u istom trendu u razdoblju do kraja lipnja ali je opravdala nadu u potpuni oporavak tijekom glavne sezone i dijelom posezone.
Takav povoljan razvoj događaja se može pripisati svakogodišnjim ulaganjima u infrastrukturu nautičkih luka, u zaštitu okoliša, kvalitetne servisne, trgovačke i ugostiteljske usluge pa i sam geografski smještaj marina u centru Jadrana odakle je najkraći put prema, nautičarima poželjnom, kornatskom arhipelagu. O uređenosti samih marina i zaštiti okoliša u njima najbolje govori podatak da su tri naše marine obilježene prestižnom plavom zastavom.
Uz već uhodane poslove u pripremi turističke sezone, turističke zajednice gradova i općina aktivno su se uključile u akcije čiji su nositelji Hrvatska turistička zajednica i Turistička zajednica Zadarske županije. Riječ je o akcijama Plavi cvijet, Čovjek ključ uspjeha, Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku, Volim Hrvatsku – Uz cvit je lipši svit.Posljednjih nekoliko godina, vrijedni turistički djelatnici ulažu napore u osmišljavanje što spektakularnijih načina službenih otvaranja turističke sezone kao što je već tradicionalni sajam cvijeća u sklopu Županijskih dana u Sv. Filipu Jakovu, pa najduži eko-etno-gastro stol u Biogradu i mnoge druge manifestacije koje iz godine u godinu privlače sve veći broj turista na zadarsko područje, koji pod dojmom susretljivosti i gostoljubivosti domaćina postaju odlični promotori našeg turizma.