S tematske sjednice o razvoju turizma puno analiza malo ideja

Slika korisnika admin
Marin GOSPIĆ

Čuli smo tisuću pitanja i jako malo odgovora, ustvrdila je HDZ-ova vijećnica Elvira Sterle na jučerašnjoj tematskoj sjednici Gradskog vijeća Zadra posvećenoj budućnosti turizma u Zadru. Tematsku sjednicu inicirala je vijećnica Reformista Vesna Sabolić skupljanjem potrebnih 13 potpisa vijećnika. Njena namjera bila je da o razvoju turizma Gradsko vijeće Zadra raspravi prije dovršetka Strategije razvoja turizma Grada Zadra koju za potrebe gradske turističke zajednice izrađuje ekspertni tim Sveučilišta u Zadru na čelu s Boženom Krce Miočić. Gradsku vijećnicu na to je potakla nužnost turističkog brendiranja, ali i pitanje kako pomiriti razvoj turizma sa sve većim nezadovoljstvom, osobito žitelja Poluotoka.

- Sanjamo o Monte Carlu, a svi nam projekti kasne. Kasne Kneževa Palača, Palača Cedulin, uređenje pijace... Nismo definirali povijesne datume koje trebamo obilježavati. Nismo ni odgovorili na pitanja može li Zadar biti destinacija glamura i luksuza i jesu li riva i povijesna jezgra pogodni za tehno festivale, nabrajala je Sabolić napomenuvši da bismo samo uvođenjem turističke vinjete za sve spomenike kulture po cijeni od jednog eura, ove godine zaradili milijun eura.

Analize postojećeg stanja

Od predviđenih dva sata sjednice, sat i 20 minuta potrošilo se na analize postojećeg stanja u turizmu i statističke podatke vezane za razdoblja od 1996. do 2004 i od 2004. do danas pa se sjednica odužila na gotovo četiri sata.

Potpredsjednik Turističkog vijeća Grada Zadra te gradski vijećnik Dražen Grgurović naglasio je da je turizam uz nogomet, jedina stvar koja nas u svjetskim analizama ne svrstava na samo dno. Od 141 zemlje, kaže Grgurović, Hrvatska je u turizmu na 33. mjestu. Po njemu, Grad Zadar postao je i grad zabave, pa ljeti 20-30 tisuća gostiju izvan Zadra dolazi na Poluotok.

- Više je novaca bačeno na sufinanciranje propale brodogradnje nego na sto Dalmatina. Milijuni kuna plaćeni su za reklame na nacionalnoj razini, pa tako u nacionalnim medijima imate više o Špancir-festu u Varaždinu, nego o Morskim orguljama jer mi nismo plaćali nacionalnu medijsku kampanju.

Sabina Glasovac (SDP) replicirala je kako se osim analiza ne čuje kako ćemo dalje. Pozvala je pri tom izrađivače da na primjeru Grada Pule otvore proces izrade Strategije razvoja turizma.

Strategija sakrivena od javnosti

Nije trebalo puno da joj lekciju održi Božena Krce Miočić rekavši kako su u izradu uključeni svi čimbenici u turizmu, s napomenom da je važno prezentirati mišljenje preko 1.499 ispitanika koji su posjetili Zadar.

- Ako netko misli da smo mogli više i bolje, morate znati da mi nismo mogli napraviti istraživanje u veljači. Mislim da je godinu dana u izradi prihvatljivo razdoblje, ali najvažnije je tko će provesti zaključke iz Strategije. Rezultati su gotovi, ali ih treba izanalizirati, rekla je Božena Krce Miočić koja ne želi u javnost izlaziti s nepotpunim podacima iako je tekst Strategije gotov.

Glasovac ju je podsjetila da se županijska strategija puno brže radila, ponavljajući kako se gradska radi daleko od javnosti rekavši kako: "Zadar nema ni viziju ni strategiju upravljanja turizmom koji je prepušten stihiji i Turističkoj zajednici. Kalelarga nam je postala spomenik novcu, kiču i sladoledu".

Prigovori su išli i na adresu direktora TZ Zadra Zvonka Šupe pa je Marko Pupić Bakrač iz Akcije mladih rekao kako je sam gradonačelnik bio nezadovoljan njegovim radom i da je na prošloj sjednici Turističkog vijeća tražio njegovu ostavku. Štoviše, rekao je Pupić Bakrač, Šupe iako jučer nazočan, nije prezentirao podatke vijećnicima nego je to učinila njegova službenica Helena Rogić. Dodao je kako bi predavanje o turističkom uspjehu i što učiniti trebao održati načelnik Vira Kristijan Kapović čiji je otok ostvario milijun noćenja, a jedan se Zadar hvali sa svojih 1,5 milijuna noćenja.

Inicijatorica zadovoljna

- Kako možemo govoriti o 140.000 kruzerskih gostiju kad ih ovo ljeto nismo imali s čime prevesti iz Gaženice do Poluotoka, a htjeli bismo biti home-port. Kako govoriti o turizmu kad nismo platili Ryanair 2014., a sad privatnim ugostiteljima i iznajmljivačima šaljemo uplatnice za tu svrhu, ali ne znamo po kom modelu, nastavio je Antun Novoselović.

Raspravom je na kraju ipak bila zadovoljna inicijatorica sjednice Vesna Sabolić dodajući jedan podatak koji bi svim ekonomistima trebao upaliti crvenu lampicu.

- Udio turizma u BDP-u Hrvatske je 17 posto, što je vrlo opasno jer je turizam vrlo osjetljiva grana koja ovisi o lijepom vremenu i geostrateškim situacijama. Ne smijemo zaboraviti domaće goste koji daju stabilnost ovoj gospodarskoj grani te se više uključiti u organizaciju manifestacija u tijeku zimskog razdoblja, zaključila je.

 

-- Okvir

Raste broj privatnim iznajmljivača, nedostaje hotela

Među podacima koji su vijećnicima servirani iz Turističke zajednice Grada Zadra ističu se oni o porastu broja gostiju kojih je 1996. bilo 52.979, a 2014. 377.234 što je povećanje od 612 posto. U istom vremenskom razdoblju broj noćenja je porastao za 625 posto, s 197.080 u 1996. na 1.428.425 u 2014. U ovoj godini došlo nam je 1.428.425 gostiju, koji su ostvarili 1.514.128 noćenja. Od 2004. do 2014. porast broja gostiju iznosio je 60 posto, a 79 posto noćenja. U istom vremenskom razdoblju broj registriranih kreveta povećao se za čak 40 posto, ali je ocijenjeno kako je najveća manjkavost zadarskog turizma nedostatak hotela. Zahvaljujući Ryanairu, najzanimljiviji je podatak da je na Poluotoku broj iznajmljivača porastao za čak 1.066 posto, a broj kreveta za 1.122 posto. Tako na Poluotoku, na kojem je nekad bilo samo 30 kreveta, danas brojimo 350 iznajmljivača sa 1100 kreveta.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno