Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Učenicima ponuđen sandučić povjerenja

Autor:

16.12.2009. 23:00
Učenicima ponuđen sandučić povjerenja

Foto: Ivan JAMIČIĆ



Tek jedan pedagog na čak 27 razrednih odjeljenja sa oko 750 učenika djeluje i u Ekonomsko-birotehničkoj i trgovačkoj školi. To je, ističe ravnateljica Zrinka Dobra-Opačić, mnogo posla za samo jednu osobu, a s druge strane, nastavnici nemaju dovoljno psihološke kompetencije da bi pomogli učenicima u određenim situacijama


Problemi nasilja među učenicima, maloljetnička delinkvencija, kao i brojni oblici ovisnosti, pojave su na koje se u javnosti upozorava sve više, a kako se pritom ističe, u njihovu rješavanju, jednako kao i u prevenciji, neophodno je angažiranje svih društvenih struktura. Uloga stručnih suradnika u školama – psihologa, pedagoga i defektologa, potvrđuju i mnogi zadarski ravnatelji, pritom je od velike važnosti. No, ipak, u mnogim slučajevima, u odnosu na broj učenika nema ih dovoljno, odnosno rijetke su škole koje imaju sastavljen cijeli stručni tim.
– Do prije par godina bili smo bez stručnog suradnika. No kako smo smatrali da je zbog potreba djece to osobito važno, uspjeli smo dobiti psihologinju koja u školi radi puno radno vrijeme, kaže Marjana Bakmaz, ravnateljica škole Primijenjene umjetnosti i dizajna. Psihologinja se, dodaje, za sada uspješno nosi sa svim zahtjevima posla, premda bi radi što boljeg preventivnog djelovanja – kroz radionice, satove razrednog odjela i druge aktivnosti, doista bilo potrebno stručni tim pojačati zapošljavanjem i jednog pedagoga. Jer, iako do sada u školi nisu imali težih situacija, tekućih problemi uvijek su prisutni. Učenici se znaju sami javiti na razgovor, postoji sandučić povjerenja gdje svoje probleme mogu iznijeti i anonimno, a angažiranjem pedagoga sigurno je da bi se odgojna komponenta škola potpunije mogla provoditi.
U Medicinskoj školi Ante Kuzmanića trenutačno je zaposlen samo pedagog. Psihologa nemaju, a važnost je stručnih suradnika, ističe i ravnatelj Davor Vidaković, višestruka. Iako se u ovoj zadarskoj školi u sklopu godišnjeg plana i programa odvijaju brojne akcije usmjerene na edukaciju o različitim temama, poput nedavno održanih predavanja o prevenciji ovisnosti, nedostatak stručnih suradnika ipak je očit.
– Uz devijantno ponašanje mladih vezan je cijeli niz aspekata, a stručni tim koji će se baviti pedagoškom i psihološkom pomoći trebao bi doista biti veći. Možda bi, smatra Vidaković, čak trebali biti oformljeni i timovi koji bi pokrivali više škola.
Tek jedan pedagog na čak 27 razrednih odjeljenja sa oko 750 učenika djeluje i u Ekonomsko-birotehničkoj i trgovačkoj školi. To je, ističe ravnateljica Zrinka Dobra-Opačić, mnogo posla za samo jedno osobu, a s druge strane, nastavnici nemaju dovoljno psihološke kompetencije da bi pomogli učenicima u određenim situacijama.
– Zapošljavanje psihologa tražili smo od Ministarstva već nekoliko puta, ali to nam još uvijek nije odobreno. Za sada za sve probleme učenika skrbi pedagog, koji obrađuje sve programe. Stoga ćemo u svakom slučaju nastojati raditi na tome da broj stručnih suradnika bude veći, kaže Dobra-Opačić.
Jedna od škola u kojoj uz knjižničara djeluju još dva stručna suradnika, i pedagog i psiholog, je Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića, a uz njih, tu je i voditelj smjene. Dobro bi bilo, kaže ravnatelj Ivan Paštar, kada bi imali još i defektologa.
– S obzirom da školu pohađaju i učenici koji imaju teškoće u razvoju, defektolog bi bio također potreban. No u ovoj situaciji, kada mnoge škole nemaju ni pedagoga ili psihologa, to je vrlo teško, kaže Paštar, potvrđujući važnost djelovanja stručnih suradnika u školama, naročito u današnje vrijeme povodljivosti učenika prema brojnim porocima.