Nissan Pathfinder - stvoren za avanture

Slika korisnika admin
Autor: 
nissan
Sposoban za sve izazove - Nissan Pathfinder

U sve feminiziranijem svijetu, promotrimo li samo razvoj hrvatskog novinarstva od jedne jedine Marije Jurić Zagorke do današnjeg značajnijeg postotnog odmaka u korist novinarki, nije baš lako pronaći ni automobil koji bi mogao zaslužiti pridjev "muški". Nije to dakako negativno. Žene nisu samo ljepši ili nježniji spol već je iz svakodnevnog života jasno kako su i senzibilnije, s izgrađenijim odnosom prema lijepom. Kako su dakle, u globalu, spremnije prepoznati ljepše predmete. Gdje pripadaju i automobili. Opća liberalizacija odnosa među spolovima omogućila je još jednu promjenu - na odabir automobila danas presudno utječu - žene. Autoindustrija je upravo zbog toga, jer njoj je uvijek najvažnije prodati što je moguće više jedinica proizvoda, pravac oblikovanja okrenula sofisticiranijim formama. Pa se tako danas za većinu automobila može čuti kako će ih "žene voljeti". A muškarci? E njima nije lako. Em ih više nitko ništa ne pita, em će vrlo lako uletjeti u svojevrsnu "stupicu" da im netko na kraju, kad srede sve kreditne formalnosti i konačno registriraju automobil za koji u istresli zadnju kunu, kaže - pa kad si već toliko trošio, bar si mogao odabrati nešto "muško".

E, upravo zbog toga da bi i "pravi muškarci" imali što birati, da bi se pred prijateljima mogli ponosti svojim "mačizmom", Nissan je obnovio svoj moćni terenac Pathfinder.

Nije dakako riječ o nepoznatom automobilu. Nudi se on u Europi pa tako i Hrvatskoj već desetljeće. Prije nekoliko mjeseci zahvatio ga je blagi redizajn a u ponudi se našao u jednom prestižnom izdanju. Kako po pitanju motora, tako i mjenjača ili opreme. U njegovom slučaju nije riječ o pomodnom SUV-u već o klasičnom terencu koji je svoju unutrašnjost podigao na visoku razinu tako da ni udobnosti ne manjka.

Od čega krenuti? Ma koliko imponirao svojom pojavom, u testnoj verziji Pathfinder oduševljava - motorom. Tri litre, šest cilindara i 231 dizelski "konj". Vrhunska kombinacija koja omogućava iznimnu startnost, ubrzanje ovom 2,2 tone teškom automobilu je na razini sportskih automobila, i mogli bismo čak reći štedljivost. I ma koliko to za terence bilo teško tvrditi - ovaj motor ima i sasvim pristojan zvuk. Posebno je sve zajedno zanimljivo kad se gromadu na autocesti postavi na neku višu putnu brzinu. Osjećaj moći raste do neslućenih razmjera a to je ono što muškarci posebno vole. A u današnjem, sve feminiziranijem svijetu, skoro već i trebaju u terapeutske svrhe. Nažalost takav stil vožnje je i rastrošan jer se potrošnja penje i do 14 litara. Rastrošnije je jedino kad se penje na neki planinski prijevoj pod punim opterećenjem. No, može on biti i štedljiv do neprepoznatljivosti. Vozi li se lagano, nekom nezahtjevnom prometnicom, potrošnja se smanjuje na samo 7 litara. Sveukupni prosjek mu je pak bio 10,1 litru što je u današnje vrijeme podivljalih cijena energenata pozitivna osobina. Ono što kao jednu vrlo rijetku negativnost ističemo, emisija je CO2 od 250 g/km. Koeficijent otpora zraka od 0,37 je također visok pa kad bi se poduzelo još nekoliko finih podešavanja, smanjila bi se kako potrošnja, tako i emisija CO2. No to je već obaveza za neku novu generaciju Nissanovog avanturista.

Tamo gdje nastavljamo hvalu je mjenjač. Automatik kojeg je moguće i manualno kontrolirati sa sedam stupnjeva prijenosa reagira brzo i precizno. Dopušta vožnju na vrlo niskim okretajima, između 1,5 i 2 tisuće, što pak direktno blagotvorno utječe na potrošnju. Kad se pak poželi nagla promjena, bzina mjenjača je zadivljujuća a jednako je takvo i njegovo ubrzanje. Motor pak plijeni i ekstremnim okretnim momentom. U svakom slučaju agregat i mjenjač su vrlo skladna, skoro pa i "eksplozivna" kombinacija.

Pogon je podesiv prema potrebama. Za uobičajenu cestovnu vožnju koristi se verzija koja automatski prepoznaje potrebu za integralnim pogonom. U kritičnim situacijama sama prenosi snagu na sve kotače a kad za njom nema potrebe, pogon je samo na jednu osovinu što omogućava lakšu vožnju i nižu potrošnju. Poželite li se uvaljati u blato ili zaigrati u snijegu, što smo pak imali priliku iskusiti, moguće je uključenje reduktora. A tada nikakvi problemi nisu nesavladivi. Na dubljem snijegu se njegova težina može iskazati kao "nestašni" element, odnosno izazivati laganije proklizavanje ali taj se problem vrlo brzo eliminira. Pogon poznat iz klasičnih terenaca, ili Nissanovog pick-upa Navara koji je zapravo derivat Pathfindera, u velikom je, ali vrlo pozitivnom, nesuglasju s unutrašnjosti. Visoka razina opreme, kožna, elektrikom pokretana sjedala, dobar audiosustav, fleksibilno preslagivanje stražnjih sjedala i treći red sjedala sakriven u podnici vrlo prostranog i funkcionalnog prtljažnika. Nedostaje jedino integrirani navigacijski sustav. Ali ne nedostaju bezbrojni pretinci koji će garantirati da vam ni na najtežim terenima neće izostati mogućnost organizacije kako se "sitnice" ne bi rasule po kabini.

Ono do ćega se uvijek mora stići je i cijena. Visoka ali znatno niža od konkurentskih modela. Kad bismo komparirali 410 tisuća Pathfinderovih kuna sa sličnim modelima, uvidjeli bismo da konkurencija za to nudi ili ništa ili samo baznu opremu. Bez automatike ili pak posebnih, 18-inčnih lakometalnih naplataka. Stoga, plus i u toj zoni.

Testni Pathfinder bio je crvene boje. Krajnje neuobičajeno. Ne samo odabrati nego i ponuditi. Ili nije? Jer, jasno je svima, nema više danas apsolutnog mačizma. A kad se već imalo sreću birati model i motor, zadnja je ipak morala biti - njezina. A ona je rekla - hoću crvenog. I bi crven.

 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Zapremina: 2993 ccm Snaga: 231 KS pri 3750 o/m Okretni moment: 550 Nm pri 1750 o/m Dimenzije (d/š/v): 4813/1848/1846 mm Međuosovinski razmak: 2863 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,9 s Maksimalna brzina: 200 km/h Potrošnja (o/g/p): 7,7/12,4/9,5 l Emisija CO2: 250 g/km Prtljažnik: 515 l Težina: 2285 kg Gume: 255/60 R18

+ Motor, mjenjač, terenske sposobnosti

- Emisija CO

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno