VRIJEME IZAZOVA Djeca najbolje nauče u školi, kad rade od kuće potrebno ih je dodatno motivirati

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika kresimir.rados
Mlađi učenici počinju s nastavom u školi, stariji učenici ostaju online
Zbog online nastave održavane prošle školske godine smo početkom ove godine morali angažirati profesora kako bi putem instrukcija ponovio gradivo matematike s našim djetetom jer je to sad već gradivo koje suprug i ja ne znamo niti mu možemo objasniti, govori majka učenika sedmog razreda
MARZIO TONIOLO/ REUTERS
Većina učenika osnovnih i srednjih škola u Zadarskoj županiji u drugo polugodište kreće online nastavom

Ovog ponedjeljka počinje drugo polugodište te se, odlukom resornog ministarstva u školske klupe vraćaju samo najmlađi učenici - oni od prvog do četvrtog razreda osnovne škole te maturanti. Ostali će se morati strpjeti još najmanje dva tjedna, kada bi i oni, ako epidemiološka situacija bude povoljna, mogli ponovno krenuti u školu. Do tada će nastavu morati pohađati online. Ovu vijest o ponovnom aktiviranju online nastave mnogi roditelji, ali i djeca dočekali su s neodobravanjem. Naime, velik broj roditelja smatra kako djeca dosad putem online nastave nisu stekla dovoljno znanja, odnosno kako je to znanje manjkavo u odnosu na ono koje steknu na nastavi »uživo«.

Strah od rupa u znanju

- Moje dijete je prošle godine pohađalo šesti razred. Tijekom tri mjeseca online nastave suprug i ja smo morali aktivno sudjelovati u nastavi jer je bilo nekih predmeta koje dijete jednostavno nije samo moglo savladati - primjerice matematika. Zbog toga smo početkom ove godine morali angažirati profesora kako bi putem instrukcija ponovio nastavno gradivo s našim djetetom jer je to sad već matematika koju mi ne znamo niti možemo objasniti. Nešto smo zaboravili, neke stvari uče drugačije nego što smo mi učili i nije nam preostalo ništa drugo nego angažirati profesora da dođe nekoliko puta održati instrukcije da zajedno prođu ono što nije najbolje usvojeno. Sad se bojim da bi u sedmom razredu te dobivanjem novih predmeta - kemije, fizike i složenije matematike, zbog online nastave djeca mogla imati nove rupe u znanju, govori nam jedna majka zabrinuta zbog odluke o pohađanju nastave online. Druga nam je samo komentirala kako je sretna jer njezino dijete ne ide u sedmi razred već tek u šesti, jer da ne zna kako i kad bi mogla pomoći svojem djetetu s učenjem.
Ovakvih primjera je mnogo jer se roditelji boje da djeca putem online nastave ne usvajaju dovoljno gradiva te kako to znanje nije onakvo kakvo bi bilo da profesorom uživo održava nastavu, što posebno vrijedi za prirodoslovne predmete kao što su matematika, fizika ili kemija u kojima je zaista nužno da profesor sve dobro objasni.

Življenje u neobičnom dobu

O ovoj temi smo razgovarali i s Anitom Šimac, učiteljicom mentoricom matematike iz OŠ Petra Preradovića koja nam je dala svoje viđenje cijele situacije, ali i ispričala kako se ona prilagodila novonastaloj situaciji.
- U procesu obrazovanja učitelj je nezamjenjiv. Najkvalitetnija nastava odrađuje se u školi. Tu nema dvojbe, ali živimo u neobično doba. Prošla školska godina je bila zbilja izazovna i svi djelatnici i učenici naše škole morali su se prilagoditi novonastaloj situaciji, govori prof. Šimac dodajući kako je kao profesor matematike od samog početka online nastave shvatila da mora držati nastavu uživo.
- Svaki moj sat je odrađen u realnom vremenu po školskom rasporedu različitim videokonferencijskim alatima. Većinom je to bio Zoom, ali koristila sam i Microsoft Teams. Kameru sam usmjerila prema bijeloj ploči u svom dnevnom boravku i vodila sat po planu i programu rada. Pripremila sam materijale za svaki sat tako da su i oni učenici koji nisu mogli pristupiti satu uživo mogli naknadno pročitati upute o tom satu i pronaći zadatke za vježbu. Služila sam se video lekcijama, sastavljala kvizove i provjere, pokušavala na razne načine približiti gradivo svakom učeniku. To je zaista bilo teško, potvrđuje ova profesorica matematike koja ističe da online učenje zahtijeva od korisnika određena znanja i vještine kako bi se mogli njime koristiti.

Djeca stekla nove vještine i kompetencije

- Djeca su se morala prilagoditi i nisu svi imali idealne uvjete. Kao hrvatski MIEE (Microsoft Innovative Education Expert) bila sam u mogućnosti pomoći svakom učeniku i objasniti im kako koristiti razne alate koji su nam bili potrebni u online okruženju, govori nam svoja iskustva Anita Šimac dodajući kako je djecu bilo potrebno motivirati i ohrabriti jer njihova koncentracija i volja za radom nije uvijek bila na visokom nivou.
- Svi mi imamo dobre i loše dane. Umarajuće je bilo i njima i meni sjediti pred računalom po nekoliko sati na dan. Ipak, bilo je i pozitivnih iskustava. Djeca su stekla nove vještine i kompetencije i odradila sam nekoliko međunarodnih projekata s njima, govori nam Šimac. Dodala je kako su prošle godine odradili projekt »Digitalna vremenska kapsula« koji je u cijelosti odrađen online.
- Neki projekti su dovršeni tijekom online nastave, a među njima je i europski projekt STEM4Change koji je dobio COMET nagradu u studenom u kategoriji Viši razredi osnovne škole. Taj projekt je predložen za europsku nagradu, ističe zaista velike uspjehe učiteljica Šimac i nastavlja:
- Učenici su mi nedostajali, škola mi je nedostajala, kolege su mi nedostajali i sad se nalazimo pred novim izazovom. Vjerujem da ćemo svi dati sve od sebe s nadom da se što prije vratimo u učionicu jer tamo se odvija najbolja nastava, zaključuje učiteljica Anita Šimac.


OŠ Petra Preradovića iz Zadra dobila nagradu COMET

Osnovna škola Petra Preradovića iz Zadra dobila je nagradu COMET Nacionalne službe za potporu eTwinningu koja djeluje u Agenciji za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU). NAgrađeni su za projekt »STEM4Change« u kategoriji viši razredi osnovne škole.
- Profesorica Osnovne škole Petra Preradovića iz Zadra Anita Šimac sudjelovala je s učenicima osmih razreda u nizu projektnih aktivnosti čija je svrha bila osvijestiti kod djece mogući utjecaj svakoga od nas na klimatske promjene. Smatra da su teme održivog razvoja nedovoljno zastupljene u današnjem kurikulumu te je organiziran niz aktivnosti kojima je potaknuto uključivanje ovih tema. Kaže da su učenici bilo iznimno zainteresirani za sve aktivnosti, stoji u pojašnjenju nagrade.
Inače, Nacionalna služba za potporu eTwinningu, koja djeluje u Agenciji za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) odabrala je ovogodišnje dobitnike nagrada COMET za najbolje eTwinning projekte u pet kategorija. Ove je godine na natječaj prijavljeno tridesetak projekata, a neki od uvjeta bili su da je projekt realiziran u školskoj godini 2019./2020., da su u njemu sudjelovali učenici i da mu je dodijeljena Nacionalna oznaka kvalitete. Uz plaketu COMET pobjednicima ovogodišnjeg natječaja Agencija će kao nagradu tijekom 2021. godine osigurati i sudjelovanje na eTwinning mobilnosti u inozemstvu ili na online događaju u organizaciji Središnje službe za potporu eTwinningu.
Dobitnici nagrada proglašeni su na nacionalnoj godišnjoj eTwinning konferenciji na temu digitalnih kompetencija koja je održana online 11. studenoga 2020. te su tom prilikom prikazani kraći videozapisi u kojima su dobitnici predstavili svoje projekte.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)