Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Hrvatski turizam se predstavio u Milanu

Autor: Damir Maričić

17.02.2010. 23:00
Hrvatski turizam se predstavio u Milanu

Foto: Damir MARIČIĆ



Hrvatska turistička zajednica je u četvrtak otvorila svoj 200 metara velik štand u Milanu na sajmu – BIT, a koji završava 21. veljače 2010. godine.
U najmoćnijem talijanskom gradu i jednom od mjerila gospodarskih trendova u svijetu iskušava se i uspjeh zemalja na iznimno značajnom talijanskom tržištu, Hrvatskoj posebno te ne čudi da se ovdje okupila svjetska krema od 1340 zemalja, a nemoguće je nabrojiti zemlje nazočne na sajmu. Od onih jučer upisanih u turističke karte do tradicionalnih velesila poput Francuske, Španjolske pa do Sjedinjenih Američkih Država. Južnoafrička Republika je ovdje u znaku svojeg domaćinstva Svjetskom nogometnom prvenstvu i Abu Dabi da kaže da ne posustaju u stvaranju umjetnog raja unatoč krizi.
No, iznad svega ovdje je sve što nudi Italija jedna od najsnažnijih svjetskih turističkih velesila. Sajam će pratiti stotine prezentacija i deseci vrhunskih manifestacija, prva su dva dana predviđena za profesionalce, turoperatore, agencije, hotelske i avio lance, sve koji rade turizam. Iako se masovan posjet očekuje u subotu i nedjelju kada je sajam otvoren posjetiteljima ovdje se ne vidi da masovnost izostaje pa je za pretpostaviti da se za vikend neće moći prići sajmu.
Trideset godina BIT-a
I danas smo na akreditaciju za novinare, a obavlja se na desetak mjesta čekali dva sata. Nakon što je sajam već prije dvije godine dosegnuo 150.000 posjetitelja sve što ne ide prema 200.000 nije značajna brojka. Veliki je i jubilej na BIT-u koji slavi 30. godišnjicu, podsjetili su nas na to spominjući tada pjevane pjesme po Italiji i svijetu, odnosno tadašnjih redova pred inima da se pogleda zvijezdu u nastajanju. Bio je to mladi Richard Gere s nastupom u Holivudskom fizeru. Što će reći da je i vaš novinar već star.
Ovim sajmom Hrvatska turistička zajednica započinje s promidžbenim aktivnostima na talijanskom tržištu koje će se nastaviti i kroz poslovne radionice te prezentacije tijekom ožujka, a sve u cilju što bolje promidžbe naše zemlje na talijanskom tržištu. Vivijana Vukelić iz Glavnog ureda HTZ-a voditeljica je zahtjevnog štanda i nastupa i kaže:
– Na štandu Hrvatske turističke zajednice od 200 m2 se osim opće i nautičke ponude predstavljaju i suizlagači Arenaturist, HGK – sektor nautike, Jadrolinija – Rijeka, kamping Straško, TZ Splitsko-dalmatinske županije, TZ Ličko-senjske županije, TZG Zagreba, Lafodia hotel – Anker grupa, Pianeta Croazia. Pogodnost ovog modela štandova je da omogućuje upravo takve nastupe poslovnih subjekata i time se lako nadograđuje. Ovdje smo i da zahvalimo talijanskim gostima na vjernosti i pozovemo ih na daljnje druženje. Brojka od 1,2 milijuna gostiju lani što je porast od dva posto i preko 5,14 milijuna noćenja što je rast od oko jedan posto u godini koja je bila krizna na to nas obvezuju. Raspoređeno je 15 paleta materijala svih naših područja i regija i već je prvog dana jako živo, a pravu živost očekujemo preko vikenda. Upita je već mnogo posebno za kampove, hotele, izlete i višednevne ture, a nešto manje za privatni smještaj barem za sada, Nautika se drži dobro i prepoznatljivo. I Adriana Bajić iz našeg predstavništva, okupirana je susretima s kolegama novinarima koji su danas (petak) u najelitnijem hotelu u Milanu – Principe di Savoia pozvani na već tradicionalno druženje s Hrvatskom. Tradicionalan susret s predstavnicima talijanskih turističkih tiskovina te radija i televizija trebao bi okupiti i do 100 kolega jer devedeset ih se već unaprijed akreditiralo. Nazočne će pozdraviti ravnatelj Uprave za turističku politiku, tržište i međunarodnu suradnju Ministarstva turizma RH Želimir Kramarić dok će direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Milanu, Klaudio Stojnić održati prezentaciju o hrvatskoj turističkoj ponudi.
Francuzi, Grci i Španjolci bilježe značajne minuse
Adriana nam je kazala kako prema upitima, traženjima i kontaktima koje svakodnevno imaju vjeruju u ponavljanje dobre sezone unatoč talijanskim gospodarskim problemima.
Klaudio Stojnić najavljuje:
– Mislim da ćemo uz teške bitke i rad uspjeti i ove godine zabilježiti blagi rast s ovog tržišta. Takve procjene baziramo na lanjskim rezultatima. Hrvatska je imala rast od dva posto u godini kada je samo Italija, dakle samo domaći turizam zabilježio je rast ovdašnjih gostiju, Francuzi, Grci, Španjolci bilježe značajne minuse i kako vidite ovdje se bore za povrat. Na takvoj osnovi mi ove godine imamo vrlo dobre najave i upite. Pored toga iako je kriza i dalje prisutna Italija je zadnji kvartal očekivala rast od 0,7 posto BDP-a a dočekala rast od jedan posto. To ipak daje optimistične najave. Mislim da ćemo zadržati položaj prvog stranog izbora Talijana za ljetni odmor, dakle feragosto. Činjenica je da smo mi upravo ljetno odmorište i da smo tu najjači. To je razlog našeg uspjeha jer svi su ostali odmori smanjeni dok je samo Ferragosto ostao na ranijim brojkama. Naši su aduti u prepoznatljivosti, bliskosti, blizini, sigurnosti i koliko toliko povoljnim cijenama. Talijani nam stoga ostaju vjerni i ponovit ćemo dobru godinu s ovog tržišta, zaključio je Stojnic.
Osim Milana, hrvatska turistička ponuda predstavit će se u istom terminu (18. do 21. veljače 2010.) i na sajmu FREE u Münchenu.
Kada znamo važnost talijanskog tržišta, a s njega nam najveći dio ljudi dolazi iz sjevernih pokrajina kojima je Milano u epicentru, a i Njemačkog iz koje najviše gostiju dobivamo iz Bavarske, možemo kazati da su ključni sajmovi na sceni, koji će sigurno utjecati na naš ukupan turistički uspjeh.