NISKE PLAĆE Ako ima novca za direktore gradskih tvrtki, mora ga biti i za radnike!

Slika korisnika mkvanja
Radnici Liburnije i sindikalisti održali miran prosvjed na Autobusnom kolodvoru
Iz Ureda gradonačelnika su kazali kako u ovom trenutku Liburnija d.o.o. ne može povećati plaće radnicima, a ni Grad Zadar, kao većinski vlasnik, nema potrebnih 2,7 milijuna kuna u ovogodišnjem proračunu te da će zahtjev Sindikata biti uvršten u projekcije Grada Zadra za iduće razdoblje
Arif SITNICA
Mirni prosvjed na Autobusnom kolodvoru Zadar radnika Liburnija d.o.o.

Zbog nezadovoljstva odgovorom koji su dobili iz Gradske  uprave Zadra na zahtjev za povećanje plaće radnicima Liburnije d.o.o.  za najmanje deset posto, sindikalni predstavnici SSSH TU Zadar i Podružnice SPIVH-a pri toj gradskoj prijevozničkoj tvrtki jutros su organizirali mirni prosvjed na Autobusnom kolodvoru Zadar.

- Na sastanku koji smo imali prošli tjedan sa zamjenikom gradonačelnika Antom Babićem i direktorom Liburnije Edvinom Šimunovim iznijeli smo opravdane zahtjeve za povećanje osnovice plaće za minimum deset posto, izradu nove sistematizacije radnih mjesta i izmjennu i dopunu  kolektivnog ugovora u dijelu koji se odnosi na reguliranje noćnog rada,  tjednog odmora i drugo, te fiksiranja boda koji utječe na izračun plaće.  Dobili smo odgovor iz Ureda gradonačelnika da u ovom trenutku „Liburnija“ d.o.o. Zadar to ne može ostvariti, da niti Grad Zadar, kao većinski vlasnik, nema potrebnih 2,7 milijuna kuna u ovogodišnjem proračunu  te da će zahtjev Sindikata, ovisno o proračunskim mogućnostima, biti uvršten u projekcije Grada Zadra za iduće razdoblje. Takav odgovor nam je neprihvatljiv, izjavio je Vedran Uranija, pravni povjerenik  SSSH TU Zadar najavljujući nove sindikalne i pravne akcije do ispunjenja sindikalnih zahtjeva od prosvjeda pa do obustave rada na pola sata ili sat, ali i štrajka.

Neprihvatljiv stav Grada Zadra

Dodao je kako se radnicima Liburnije plaća nije povećavala već punih  13 godina, dok je njihovu direktoru, kao i ostalim direktorima gradskih  poduzeća, plaća povećana upravo na dan sastanka i to za dvije, tri tisuće  kuna. Iznio je i podatak kako direktori javnih poduzeća već imaju plaće  od 14 pa i 16 tisuća kuna, dok je prosječna plaća u Liburniji 4200 kuna, s  tim da spremačice i administrativni radnici Liburnije primaju minimalac.  

- Za radnike nikad novca nema. Oni su uvijek na margini zbivanja, ali  za direktore javnih poduzeća, za političare, očito ima. Očito je najbolja  profesija u Zadru, u Hrvatskoj, biti političar ili biti na čelu javnog poduzeća. To je očito poruka, ali mi takvu poruku ne možemo prihvatiti. Smatramo da radnike u Hrvatskoj treba stimulirati. Moramo vidjeti kako se  radi u Austriji, Njemačkoj, Irskoj i ostalim uređenim zemljama. Tamo se  radnici cijene, što kod nas, nažalost, nije slučaj, istaknuo je Uranija dodajući kako je dosta više politike po kojoj se novac za direktore, političare  i njihove suradnike pronađe, dok radnici dobivaju šipak.

Direktori imaju novca za skijanje

- To nije niti pravedno, niti pošteno. Tražimo od gradonačelnika da  preispita ovu odluku i da se Gradska uprava počne prema radnicima odnositi pošteno i korektno, jer oni to svojim poštenim radom zaslužuju.  Radnici Liburnije, uz dodatke na smjenski i noćni rad, jedva navuku pet  tisuća kuna i jedva preživljavaju, dok direktori primaju plaće s kojima  mogu na ljetovanja i skijanja. To je apsurd, poručio je Uranija, dok se sindikalni povjerenik SPIV-a u Liburniji, Marin Sikirić, posebno  referirao na  odbijanje podizanja plaće za deset posto i fiksiranja boda po kojem se  plaće izračunavaju jer to, kako je kazao, dovodi do apsurdne situacije u  kojoj radnik koji radi prekovremeno na koncu dobije manju plaću nego  kad ne radi.

- To nema smisla. Bod treba fiksirati, a Grad je to prebacio na Upravu  tvrtke. Osnovica plaće za vozače i majstore je 4200 kuna, a spremačice  imaju nešto više od tri tisuće kuna što je zaista premalo. Smatramo da  nije realno da je za ispunjenje naših zahtjeva potrebno 2,7 milijuna kuna, kako su nam odgovorili iz Ureda gradonačelnika jer, po svim  izračunima, taj iznos ne bi trebao biti veći od 1,8 milijuna kuna, kazao je  Sikirić kojemu je podršku dao i predsjednik središnjice SPIV-a Stjepan  Lisičjak.

Sindikat najavljuje nove korake

- Direktor je izjavio da nema sredstava za povećanje plaća, već da ima  onoliko koliko mu Grad doznači. Zato smo se obratili Gradu. Sredstava  ima, ali njima očito radnici nisu važni i novac troše za druge stvari. Istovremeno govore o demografskoj obnovi i uvozu radnika, umjesto da  pošteno plate i zadrže radnike s ovog područja, da autobuse voze oni radnici koji tu i žive. Takav odgovor nam je neprihvatljiv i mi sada moramo  poduzeti i neke druge korake kako bi se plaća povećala. Ovaj današnji  prosvjed je jedan od načina, kazao je Lisičjak iznoseći pozitivna iskustva  iz Pule i Siska.

Kazao je kako su tvrtka Pula promet i Promet Sisak usvojili sindikalni  zahtjev i svojim radnicima podigli plaću za deset posto te je dodao kako   prijevoznička tvrtka iz Siska lošije posluje od zadarske Liburnije.

Često imaju problema s putnicima

- Nismo sretni što sada stojimo tu ispred kamera i objektiva, ali plaće koje dobivamo su nedostatne za život i mi samo tražimo način da se one korigiraju, da nam  svima bude i bolje i da svi budu zadovoljni, kazao je Mate Kevrić, vozač Liburnije koji za sebe ima 20 godina radnog staža. Sudionik je i Domovinskog rata, kao i brojni  drugi njegovi kolege te smatra da svi oni moraju reagirati te da se mora naći novac i  za radnike, kad ga već ima za plaće direktora.

Vozači Liburnije rade u tri smjene, a gotovo svakodnevno u radu s ljudima nailaze  na svakojake probleme. 

- Kad radim prvu smjenu, koja počinje u 5 sati i traje do 11 sati, dižem se u 4 sata. Ako radim duplu smjenu, onda je to od 5 sati do ponoći, punih 14 sati, a mjesečno imamo dva, rijetko tri slobodna dana. Naš posao nije lak, često imamo problema s putnicima, a bilo je i napada na vozače, uništavanja imovine. Prije nekoliko godina organizirali smo i prosvjed nakon što nam je jedan kolega bio pretučen i razbijena cijela galerija autobusa, ispričao je Samir Milat, dugogodišnji vozač Liburnije.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (2 glasova)