Plan uređenja zone Bregdetti nudi bolja prometna rješenja

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Veliki interes građana za projekt »Zadar 2«
Autor: 
Smisao povezivanja starog sa zamišljenim novim centrom, odnosno uvale Jazine s uvalom Bregdetti uključuje i prometno povezivanje. Tako se u Biogradskoj ulici, odnosno Ulici Vlatka Mačeka već radi novi kružni tok kao rješenje koje usmjerava promet izvan luke, prema Jadranskoj cesti, Šibeniku, Splitu… Marušićev rad predviđa i direktno povezivanje na Gaženicu, čime bi se riješio intenzivni promet tijekom ljetnih mjeseci na Biogradskoj cesti
Vedran SITNICA
Arhitekt Pero Marušić (u sredini) i zamjenik pročelnika Matko Segarić (prvi zdesna)

U Velikoj gradskoj vijećnici u Zadru jučer je održano javno izlaganje prijedloga Urbanističkog plana uređenja zone mješovite namjene Bregdetti. Radi se o žarišnoj točki iz koje bi, prema studiji Arhitektonske radionice Marušić d.o.o., odnosno dipl. arh. Pere Marušića, te njegovih kolega dipl. arh. Davora Popovića i dr. sc. Maddalene De Ferrari, započela realizacija projekta 21. stoljeća za grad Zadar koji stručnjaci već nazivaju »Zadar 2« ili pak novi gradski centar koji obuhvaća sve potrebne sadržaje.
Javna rasprava i izlaganje bilo je zakazano u čak četiri termina, ali i prenošeno putem digitalnih kanala zbog, u skladu s epidemiološkim mjerama, mogućnosti da ograničen broj ljudi bude nazočan u vijećnici, a zbog velikog interesa javnosti, gradskih vijećnika te građana Arbanasa na čiji će kvart uvelike utjecati novi plan uređenja.
- Ovaj plan radimo iz različitih interesa - društvenih, sportskih, privatnih. Želimo sve obuhvatiti, imati vrtić, školu, sportske sadržaje, dovoljno parkirališta... To ne možemo dok ne dobijemo zemljište, a zemljište od Republike Hrvatske ne možemo tražiti ni dobiti dok ne donesemo urbanistički plan, istaknuo je jučer Matko Segarić, zamjenik gradskog pročelnika za prostorno uređenje i graditeljstvo.

Arhitekt Marušić predstavio plan

Plan je, uz popratne trlocrtne prikaze i vizualizacije, predstavio arhitekt Pero Marušić, nakon čega su svi zainteresirani građani mogli iznijeti primjedbe i prijedloge.
Naime, nit vodilja bilo je povezivanje zone Gaženica s centrom grada Zadra, kako prometno, točnije pješački i cestovno, tako i sadržajno stvaranjem kvalitetnijih životnih uvjeta. Dakle, studija povezuje Poluotok i zonu Gaženica, odnosno novu luku u Gaženici, a potez je u svom najdužem pravcu dugačak oko četiri kilometra.
Dio od Poluotoka do Bulevara zahtijevao bi minimalne parterne intervencije, budući da tu nema značajnih urbanističkih izmjena jer je riječ o uglavnom definiranom prostoru, ali je i dalje potrebno istaknuti njegove potencijale.
Ovom studijom cijeli taj prostor, od Poluotoka do Gaženice, dobio bi svoj centar čime bi se poboljšala kvaliteta života sjeverno i južno od parka koji će sadržavati igrališta za djecu, košarkaško i tenisko igralište, ugostiteljski sadržaj…
Novo stambeno naselje bilo bi projektirano na području bivšeg skladišta Zadranke, a riječ je o naselju vrlo niske gradnje koja se prilagođava postojećoj arhitekturi s druge strane ulice, ponajviše kako bi se svi noviteti lakše uklopili u stare vizure na koje su građani naviknuli. Valja naglasiti kako je oko zgrada sa zelenim krovovima ucrtan i niz zelenih površina, a predviđeni su kako ugostiteljski, tako i poslovni sadržaji.

Park i sportska igrališta

Park i sportska igrališta započinjali bi na mjestu današnjeg Željezničkog kolodvora, dok bi stari stupovi današnje zgrade kolodvora ostali kao svojevrstan ulaz u »drugi Zadar«.
Sve bi to zasigurno stvorilo jedan novi identitet kvarta Ričine. Budući da u četvrti Ričine nema crkve, očekuje se da će ta ideja biti pozdravljena od strane Nadbiskupije. Urbanističkom studijom crkva je postavljena na ključno mjesto u projektu, što je i u skladu s osobitostima jednog povijesnog grada.
Nedaleko od crkve, predviđena je pozicija za novu školsku zgradu. Također, u zelenoj zoni predviđeno je i nogometno igralište. Promet iz novih zgrada i novog naselja neće se otvarati prema sadašnjoj Ulici Bregdetti, što je važno zbog gužvi u Arbanasima. Posebna se pozornost usmjerila i na parkirališna mjesta kojih neće nedostajati, već će Arbanasi nakon realizacije novog projekta biti rasterećeni od prometa. Uvala Bregdetti ostat će komunalna lučica, ali s dodatnim brojem vezova, a sa svojom novom rivom činit će klasičan presjek obale mediteranskog grada te je zamišljena kao urbana zadarska riva, po uzoru na hvarsku, splitsku ili na gradove na Azurnoj obali. Uvala Bregdetti ima svoj Urbanistički prostorni plan u kojem je predviđeno oko 500 parkirnih mjesta.

Fokus na prometnim rješenjima

Osim toga, fokus je i na prometnim rješenjima. Naime, još je prije donesena odluka o preseljenju željezničkog terminala u zonu Gaženice, stoga se u dijelu struke pretpostavlja da će se, po uzoru na standarde u prometnim rješenjima zapadne Europe, preseliti u dogledno vrijeme i Autobusni kolodvor. Osim što bi to bilo itekako praktično za putnike, povoljno bi utjecalo i na rješavanje prometnih gužvi u gradu.
Smisao povezivanja starog sa zamišljenim novim centrom, odnosno uvale Jazine s uvalom Bregdetti, razumije se, uključuje i prometno povezivanje.
Tako se u Biogradskoj ulici, odnosno Ulici Vlatka Mačeka već radi novi kružni tok kao rješenje koje usmjerava promet izvan luke, prema Jadranskoj cesti, Šibeniku, Splitu… Marušićev rad predviđa i direktno povezivanje na Gaženicu, čime bi se riješio intenzivni promet tijekom ljetnih mjeseci na Biogradskoj cesti.
Širenje te ceste i dodavanje nove omogućilo bi putnicima da se nakon iskrcavanja iz luke upute izravno u centar grada.
Sve u svemu, novo stambeno naselje niske gradnje i zelenih krovova, centar s parkovima i igralištima za djecu, ugostiteljskim sadržajem, uređena riva i luka uvale Bregdetti tvorili bi novu fizionomiju grada.

Širenje naselja i prometnica

Građani su ipak izrazili zabrinutost oko prometnih rješenja, točnije oko prilaznih cesta ističući posebno Ulicu Vlatka Mačeka.
- Javne su ceste one koje postoje i one koje će se graditi. Već se rotorom omogućava rasterećenje i radi se na kvalitetnom križanju. Naselje se neće izgraditi preko noći, a kako bude raslo naselje, tako će se širiti i prometnice. Mislimo na sve i radimo redoslijedom, tumačio je Segarić nakon upita građana.
Mjesni odbor Arbanasi imao je nekoliko zahtjeva u razvojnoj fazi ove studije i ti su se zahtjevi uvažili i pokušali ispuniti, ne samo u estetskom smislu, već i u funkcionalnim problemima koji bi im potencijalno mogli predstavljati prepreke ili se pak s njima od ranije suočavaju. Stoga su iznesena rješenja za njihove postojeće prometne probleme i eventualne buduće. Naime, promet iz novih zgrada i novog naselja neće se otvarati prema sadašnjoj Ulici Bregdetti, a u zelenoj je zoni, kao što je prethodno istaknuto, predviđeno nogometno igralište i određena je pozicija nove škole.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)