Uvode se nova pravila za dostavu na Poluotoku, a za one koji ih prekrše Grad ima rješenje

Slika korisnika valentinam
PROJEKT POLUOTOK
Od udruženja obrtnika preko županijske Gospodarske komore kroz savjetovanje smo dobili konkretan zahtjev građana za zaštitom pješaka, djece u jutarnjim satima pri dolasku na posao, u školu, kao i zahtjev za dodatnim objašnjenjem u svezi već izdanih rješenja o prometovanju dostavnih vozila, kaže pročelnik Dujela
Marin GOSPIĆ
Gužva s dostavnim vozilima na Poluotoku problem je već godinama

Upravni odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra ovih je dana povukao nesvakidašnji potez na koji bi se malo koji gradski odjel odlučio i na tome im treba odati priznanje. Naime, pokrenuli su postupak savjetovanja s javnošću o Nacrtu prijedloga Odluke o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone Poluotok, što je zapravo izravna poruka građanima, osobito stanovnicima Poluotoka, da Grad želi uvažiti njihovo mišljenje kako bi o ovom velikom problemu Poluotoka donijeli najbolje rješenje.

Poznato je, naime, da u ovom trenutku dva gradska odjela rade na problemu dostave na Poluotok te da se problem prometa u zaštićenoj gradskoj jezgri analizirao i s talijanskom tvrtkom Memex čiji su predstavnicui nekoliko puta posjetili Zadar. Oni su i izradili studiju prometnog rješenja Polutoka, a o najnovijoj situaciji u vezi ovog velikog problema razgovarali smo s dvojicom pročelnika koji rade na njegovu rješenju, Robertinom Dujelom, pročelnikom UO za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra, te Šimom Erlićem, pročelnikom UO za EU fondove.

Građane, prije svega one koji žive na Poluotoku, najviše zanima što bi zapravo Odluka o određivanju i uređenju prometa na Poluotoku promijenila i kada bi ona mogla zaživjeti, odnosno koje bi konkretno promjene mogli vidjeti uoči ove sezone vezano za dostavu na Poluotok, o čemu pročelnik Dujela pojašnjava:

- Izazov je odlukom zaštititi povijesnu jezgru grada od neželjenih slika proteklih ljetnih sezona, a s druge strane pronaći model po kojem bi građanima Poluotoka, obrtnicima, ugostiteljima i drugim poslovnim i fizičkim subjektima istovremeno nesmetano funkcionirala dostava potrebnih sredstava za rad i život. Upravo načelo razmjernosti zaštite ovih dvaju ciljeva dalo nam je smjernice za konačni prijedlog odluke u kojem je ključno sljedeće: za potrebe prometovanja pješačkom zonom radi dopreme robe za opskrbu prodavaonica, ugostiteljskih objekata, hotela, domova, kućanstava, dozvolit će se prometovanje motornim vozilima u vremenu od 6-9 sati, no ukoliko se prometovanje provodi električnim teretnim prijevoznim sredstvima, definiranih gabarita, dozvolit se prometovanje, osim u vremenu od 6-9 sati, i u vremenu od 14-17 sati. Uz to, za potrebe dostave izvan dopuštenog vremena utvrđenog odlukom, osigurat će se posebno označena prekrcajna mjesta smještena neposredno uz ulaze/izlaze u pješačku zonu, napominje Dujela dodajući kako su im pritom korisni savjeti, prvenstveno građana kao krajnjih korisnika, zbog čega će u vezi prometovanja pješačkom zonom u cijelosti doraditi prijedlog Grada.

- Ključnu podršku u nadzoru nad provedbom odluke, uvjeren sam, dobit ćemo od policije kako bi za konačan rezultat već ovog ljeta imali zadovoljstvo svih posjetitelja stare gradske jezgre, zaključuje pročelnik.

Pročelnik za EU fondove, Šime Erlić, napominje kako je studija u rješavanju problema dostave na Poluotok predvidjela nekoliko modela, pri čemu se Grad vodi time što je dogovoreno.

- Potrebno je uvesti bolji sustav nadzora i kontrole prometa, ali ponajprije pojačati provedbu odluke o ulasku na Poluotok jer se prethodna nije dovoljno poštivala. Trebamo i bolju suradnju s policijom koja nam je već dala jamstvo kako će svoje službenike uputiti na Poluotok. Ponajprije treba poboljšati kontrolu ulaza na Poluotok, kao što rade i drugi europski gradovi i u tom je smislu bilo niz tehničkih varijanti, ali se najizvedivijom pokazala ona s video nadzorom kojeg ćemo nastojati uvesti do sezone. Specifičnost našeg modela rješenja dostave na Poluotok je ta što je ujedno riječ o najjeftinijem rješenju za Poluotok koji ima čak sedam ulaza. Uz kamere bismo tako osigurali i pretovarna mjesta koja bi omogućila alternativu dostavnim vozilima. Naime, ključna točka našeg projekta je ukidanje dostave popodne, a ujutro se ona može odvijati do devet sati, s tim da od 7.30 do 8 sati ne mogu dolaziti zbog djece koja su na putu u školu. Novom odlukom predviđeno je i uvođenje vučnih kolica izvan dozvoljenog vremena dostave, a električnim se vozilima dostava može odvijati i popodne, pojasnio nam je pročelnik Erlić dodajući i da pregovaraju s Tržnicom Zadar o tome da građanima omoguće korištenje njihovih kolica za dostavu robe do stana.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno