Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Učenici se dodatno educiraju za državnu maturu

17.05.2016. 22:00
Učenici se dodatno educiraju za državnu maturu


– Našim školama nije tek tako odobren ovaj projekt, već je za to uloženo puno truda i vremena. Novac smo dobili zbog toga što su nastavnici i učenici iz naših škola pokazali što znaju i mogu. Kada završimo ovaj projekt, predstavit ćemo nove programe koji su izrađeni njegovom provedbom, kazao je Šimičević
Vidjeli smo da učenici naših gimnazija završetkom školovanja nemaju dovoljno znanja iz matematike, fizike, kemije, biologije i engleskog jezika za upis na željene studije. Zbog toga smo provedbom ovoga programa htjeli da učenici dođu do te razine znanja kako polaganje ispita na državnoj maturi iz tih predmeta više ne bi bilo bauk, rekao je jučer ravnatelj zadarske Gimnazije Vladimira Nazora Rade Šimičević na konferenciji u povodu Ljetne škole biologije i kemije u Zadru, koja je počela 15. svibnja, a potrajat će do 21. svibnja.
Znanje – pokretačka snaga 
Ta škola, na kojoj su 24 učenika iz ukupno tri gimnazije iz Zadra, Zagreba i Senja, a podučavaju ih mentori iz tih škola, dio je jednogodišnjega srednjoškolskoga EU projekta pod nazivom Prirodoslovna lepeza za mlade znanstvenike – suvremena nastava. Partneri u provedbi toga projekta su Gornjogradska gimnazija iz Zagreba, Srednja škola Pavla Rittera Vitezovića iz Senja i Gimnazija Vladimira Nazora iz Zadra. Vrijednost toga projekta, koji se provodi uz EU potporu, je 2,3 milijuna kuna.
– Našim školama nije tek tako odobren ovaj projekt, već je za to uloženo puno truda i vremena. Novac smo dobili zbog toga što su nastavnici i učenici iz naših škola pokazali što znaju i mogu. Kada završimo ovaj projekt, predstavit ćemo nove programe koji su izrađeni njegovom provedbom. Te programe namjeravamo ponuditi i drugim školama, istaknuo je Šimičević, podsjetivši kako je znanje pokretačka snaga te da Hrvatska, kao mala država, samo zahvaljujući znanju svojih građana može biti najbolja na tržištu.
Govoreći o projektu njegova voditeljica prof. Magdalena Radočaj, nastavnica matematike u Gornjogradskoj gimnaziji, kazala je kako im je cilj bio uspostaviti vezu mladih ljudi da se što više odlučuju za studije iz prirodoslovlja, budući da takvoga kadra u nas nedostaje.
Energija, ekologija, engleski
– U okviru projekta dosad su održane četiri radionice za nastavnike, ravnatelje i stručne suradnike naših škola, kao i Proljetna škola matematike i fizike. Jačali smo kompetencije naših nastavnika za izradu kurikuluma, a testirali smo također neki od kurikuluma koji trebaju stupiti na snagu, dok kurikulume iz kemije i biologije testiramo na Ljetnoj školi u Zadru. Rezultate ćemo objaviti naknadno. Razvijamo i pet novih fakultativnih kurikuluma, iz matematike, fizike, biologije i kemije, kao i jedan posve novi predmet koji objedinjuje energiju, ekologiju i engleski jezik – naglasila je Radočaj, koja je rekla kako je veliki dobitak projekta i osiguranje nove, suvremene opreme za sve tri partnerske škole.
– U svakoj od tih škola opremaju se laboratoriji iz fizike, biologije i kemije, ali i jedan računalni kabinet za spomenutih pet novih fakultativnih predmeta. Našim se, pak, nastavnicima posebno svidjelo što smo u okviru projekta imali studijsko putovanje u CERN u Ženevi u Švicarskoj, a uskoro imamo i drugo studijsko putovanje i to u Znanstveni centar Kopernik u Varšavi, pohvalila se voditeljica ovoga projekta, dok je ravnatelj gimnazije u kojoj ona radi, Nenad Polondak, napomenuo kako su ove aktivnosti dovele do stvaranja veza između njihovih škola, nastavnika i učenika, što, kako tvrdi, nema cijenu.