Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

“Škola je u infarktnom stanju”

17.05.2017. 22:00
“Škola je u infarktnom stanju”


Djeca koja izlaze iz našeg sustava obrazovanja dobivaju jednu ogromnu količinu znanja, puno veću nego u drugim zemljama, i to je naša komparativna prednost. Međutim u današnjici, kad je sve na ‘Googleu’, svo to znanje dostupno je ako ga znamo pronaći. Ono što naš sustav djecu ne uči jest kritičko snalaženje u tim podacima, hrabrost iznošenja svog mišljenja i dozvolu za propitivanje. To djeca nemaju, kazuje specijalistica školske medicine Polona Bencun Gumzej.
– Sustav ih najmanje uči kako razgovarati, kako raspravljati bez da povrijede jedni druge. Dakle, one osnovne međuljudske vrijednosti, kako treba poštovati i uvažavaju različitost tuđeg mišljenja. Da bi to djecu naučili moramo im dati pravo da kažu svoje mišljenje makar ono bilo različito od našeg. Tek kad to dožive, onda tek mogu prihvatiti naše mišljenje, pojašnjava Bencun Gumzej koja je prošlog tjedna u Gradskoj knjižnici Zadar održala predavanje na temu „Škola u infarktnom stanju”. Jer, djeca u školu kreću puni želje za učenjem, međutim, ovaj entuzijazam do osmog razreda nema više nitko, ni oni uspješni ni oni koji imaju teškoće i probleme u školi.
– Očito, našoj djeci nije dobro u školi. Nije li vrijeme da se zapitamo što se dešava, prokomentirala je ova psihoterapeutkinja, ističući kako je današnja populacija profesora i nastavnika jedna izuzetno osjetljiva populacija, a sustav je uz to takav kakav je.
– Rezultati našeg sustava školovanja, dakle djeca, su uglavnom dobri. No, unatoč sustavu, ne zahvaljujući njemu. Neovisno o kurikulumu i sustavu u kojem živimo, svatko od nas svih koji radimo s djecom, od profesora, nastavnika pa do drugih djelatnika, može raditi na sebi i to će imati ogroman utjecaj na dijete. Svjesnost o tome tko sam ja i na koji način postavljam stvari utječe na dijete, a na tome možemo raditi svi. Ne moramo čekati da se promijeni politika, ili da dođe netko tko će spasiti stvar, kazala je Bencun Gumzej, dodajući kako je po svim istraživanjima ključ obrazovanja odnos profesora i razreda, profesora i učenika, ili pak profesora i roditelja.
– Svi ti ljudi u sustavu daju najbolje što mogu. No, uvijek se može napraviti bolje. Uvijek možemo napraviti drugačije, jer sve se mijenja pa i mi, zaključila je ova psihoterapeutkinja.