SANACIJA PAŠKOG MOSTA Dok na paškoj žili kucavici traju milijunski radovi, Šangulinov trajekt plovi...

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Posjetili smo gradilište i plovni »most« Fortica - Miletići
Trajekt plovi četiri puta dnevno. Kopneni polasci iz Miletića su u 9, 13., 17. i 20 sati, a otočni polasci s Fortice u 8., 12., 16. i 19 sati. Kad su gužve i u slučajevima hitnih intervencija dnevno imamo i sedam linija, kaže Linda Cuculić, direktorica Šangulin toursa
Velimir BRKIĆ
Linda Cuculić i Miro Šangulin, direktorica i vlasnik Šangulin toursa

Zbog oštećenja uzrokovanih ponajprije korozijom i dotrajalošću betona u tijeku su radovi sanacije armirano betonske konstrukcije i prijelaznih naprava na Paškom mostu kopno - otok Pag na državnoj cesti DC 106. Zbog sanacije Paškog mosta, žile kucavice otoka Paga, promet se privremenom semaforskom signalizacijom odvija jednim kolničkim trakom naizmjenično.
A kako je zabrana prometa za vozila čija ukupna masa prelazi 7,5 tona, u funkciji je privremena trajektna linija Fortica (otok Pag) - Miletići (kopno). Radi se o trajektu tvrtke Šangulin tours d.o.o. Biograd na Moru. Posjetili smo gradilište i uhvatili kadrove plovidbe trajekta i sanacije Paškog mosta.

​Trajektna linija otok - kopno

- Trajekt plovi četiri puta dnevno. Kopneni polasci iz Miletića su u 9, 13., 17. i 20 sati, a otočni polasci s Fortice u 8., 12., 16. i 19 sati. Kad su gužve i u slučajevima hitnih intervencija dnevno imamo i sedam linija, kaže Linda Cuculić, direktorica Šangulin toursa.
Do danas, 18. svibnja 2020., Paški most je za sav promet zatvoren noću od 22 do 6 sati, a u slučaju hitnih intervencija plovi Šangulinov trajekt na liniji otok - kopno, odnosno Fortica - Miletići.
- Tvrtka Šangulin tours posjeduje dva trajekata, RO RO teretni s dizalicom i RO RO putnički. Trenutno imamo izvanrednu trajektnu liniju Zadar Gaženica - Silba Žalić, a vršimo i razne druge, brojne usluge prijevoza. Čitateljima će vjerojatno biti zanimljivo da smo na gradilištu mosta Pelješac izvodili istražne radove, otkriva Cuculić.

Preduvjet za organizaciju zahtjevnih radova

Vlasnik tvrtke Miro Šangulin je i pionir izletničkog turizma koji je davno udario pečat biogradskom nautičkom turizmu s impresivnom flotom i nautičkom marinom, RO RO trajektima, kampom i difuznim hotelom u izgradnji.
- Za bruto plaće protekle godine radnicima smo uplatili oko 200.000 eura ili 1,5 milijuna kuna, kaže Šangulin, zaljubljenik u brodove i more koji je, kaže, ponosan na svoju djecu koja su se nakon školovanja vratila i nastavila obiteljski posao.
Šangulinova tvrtka, dok se obnavlja Paški most, važna je poveznica Paga s kopnom i preduvjet za organizaciju zahtjevnih radova.
Djelatnici splitskog konzorcija Spegra inženjering d.o.o. i Spegra d.o.o. izvode radove od listopada prošle godine. Investitor projekta vrijednog 11 milijuna kuna su Hrvatske ceste. Riječ je o najobimnijoj obnovi lučke konstrukcije mosta od njegove izgradnje 1968. godine. Radovi su započeli u listopadu 2019., a ako dozvole vremenski uvjeti i radovi budu tekli prema planu, obimna rekonstrukcija trebala bi biti dovršena u drugoj polovici srpnja.
- Prije 52 godine velebnim armirano-betonskim mostom premošćena su Ljubačka vrata. Bio je to jedan od najznačajnijih događaja u povijesti otoka Paga, ako ne i najznačajniji, mišljenja je Miro Šangulin.

 

Izazovna sanacija na velikim visinama

Kako piše portal www.gradimozadar radovi na sanaciji Paškog mosta se izvode na specifičnom terenu i lokaciji opterećenoj vjetrom, često i olujnim udarima bure koja izravno doprinosi brzini razvoja korozije, uzrokujući njegovo ubrzano razaranje. Shodno meteorološkim uvjetima te uvjetima rada, radovi na velikim visinama te radovi koji se odvijaju uz istovremeno odvijanje prometa na mostu, postavljaju pred izvođače radova pravi izazov. Sama konstrukcija mosta zahtijeva rad na visećim skelama te rad na velikim visinama. Izvode se radovi sanacije armiranobetonske konstrukcije mosta, luka mosta, pete luka mosta, naglavne grede, upornjaka te sanacija prijelaznih naprava.

 

Hrabri branitelji obranili poveznicu Hrvatske

Paški most je dugačak 301 metar, širok 9 metara s rasponom luka od 193 metra. Tijekom Domovinskog rata zahvaljujući trajektnoj vezi Prizna - Žigljen na drugom kraju otoka, bio je važna prometna spona između sjevernog i južnog dijela Hrvatske što je, nažalost, dosad nedovoljno valorizirano. Više puta su ga napadali zrakoplovi JNA, pogođen je i oštećen, ali zahvaljujući hrabrim i odvažnim braniteljima, nije srušen.
Preko Paškog mosta svakog ljetnog dana prođe na tisuće vozila.

 

I ribiči u važnoj paškoj priči

Obnova Paškog mosta i Šangulinov trajekt uopće nisu omeli brojne ribiče, udičare koji sa štapom već tradicionalno love uz sjeverno podnožje Fortice, obnovljene utvrde iz 17. stoljeća. Među njima su otac i sin Agić, Emir i Namik.
- Ješka je srdela, a love se ušate ali i poneki šarag, jedna od najzahtjevnijih riba za ulov. Lukav je i oprezan, kaže Emir Agić, Zadranin rodom iz Banja na otoku Pašmanu.
Emir Agić je profesor matematike i fizike u OŠ Kruna Krstića u zadarskim Arbanasima te otac i mentor iznimno nadarenog mladog čovjeka i »kralja matematike«, lumena Namika Agića, trostrukog državnog prvaka u matematici.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 4.5 (2 glasova)