Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Turisti cijene tradicijske vrijednosti

17.07.2011. 22:00
Turisti cijene tradicijske vrijednosti


Ipak, vidimo da turisti najviše interesa pokazuju za Maraschino, zatim za proizvode od lavande poput poput mirisnih vrećica, sapuna i mirisnih ulja te domaći med. Kupuju i maslinovo ulje te naše domaće rakije i to travaricu i šljivovicu, kazala je voditeljica jedne novootvorene suvenirnice
Svaka turistička sezona u Zadru podrazumijeva pojavljivanje novih turističkih sadržaja i obogaćivanje ponude koja će ovdašnje turiste učiniti zadovoljnima te ih privoliti da se vrate i iduće godine. U skladu s tim ove je sezone, samo na Poluotoku, “izniknulo” mnoštvo novih suvenirnica koje nude standardne, ali i brojne nove domišljate predmete koji na svojevrstan način simboliziraju ovaj kraj. Jer, uloga prodavača i proizvođača suvenira u turističkoj promociji grada Zadra iznimno je važna i to najprije zbog činjenice što je, za razliku od sunca, mora i ugodnog provoda koje nude ostali turistički segmenti, njihov proizvod jedina “opipljiva” uspomena koju gost odnosi u zemlju iz koje dolazi.
Suvenir Zadarske županije
Valja naglasiti da je ove godine, u želji da se među brojnim proizvodima, koji se na zadarskom tržištu pojavljuju kao suveniri Zadarske županije, Udruga inovatora Zadarske županije provela projekt koji je iznjedrio prepoznatljive proizvode koji kvalitetom opravdavaju taj status. Riječ je o projektu “Suvenir Zadarske županije 2011. godine”, u sklopu kojeg je proveden natječaj na temelju kojeg su pojedini proizvođači suvenira dobili certifikat “Suvenir Zadarske županije”. No, u zadarskim suvenirnicama ponuda je i dalje raznovrsna, pa uz proizvode s certifikatom u ponudi su još uvijek i jeftini predmeti proizvedeni i Kini. S obzirom da su i potrebe i želje turista sve zahtjevnije, u skladu s takvom potražnjom kreira se i ponuda, koja je ove godine raznovrsnija no ikad, a što se može primijetiti u obilasku nekoliko zadarskih suvenirnica. Tako je, primjerice, nakon godina neizbježnih predmeta s motivom crkve Sv. Donata, koji su bili osnovna tema svake suvenirnice, ove godine ipak prednjače zadarski tradicijski proizvodi hrane, pića te mirisnih ulja i sapuna.
– Naša je ponuda uistinu bogata, a svi ovi proizvodi, od sitnih predmeta do hrane i pića su s motivom grada Zadra. Ipak, vidimo da turisti najviše interesa pokazuju za Maraschino, zatim za proizvode od lavande poput poput mirisnih vrećica, sapuna i mirisnih ulja te domaći med. Kupuju i maslinovo ulje te naše domaće rakije i to travaricu i šljivovicu. Sve su to naši domaći proizvodi, mahom iz ovdašnjih obiteljskih gospodarstava, kazala je voditeljica jedne novootvorene suvenirnice, istaknuvši da su na tržištu tek posljednjih dva i pol mjeseca, ali su iznimno zadovoljni prometom.
U ponudi ove suvenirnice su proizvodi po cijeni u rasponu od 10 do 800 kuna tako da ovdje baš svatko može pronaći nešto za sebe. Naravno, ova suvenirnica nudi i “sitnije” predmete s motivom crkve Sv. Donata, malene barkice te simpatične magarčiće, simbole Dalmacije koji su turistima također jako zanimljivi.
Magneti i razglednice
– Trudimo se zadovoljiti želje turista tako da nam je ponuda uistinu raznovrsna, prilagođena svačijem džepu. Ipak, vidimo da je turistima iznad bilo kakve ponude važna kultura i ljubaznost nas prodavača. Činjenica da se tome uvijek najviše razvesele govori da se kod nas s time rijetko susreću, što je žalosno, istaknula je prodavačica.
U drugoj suvenirnici na Poluotoku ponuda je otprilike jednaka, ali tamošnje prodavačice navode da je ono najjeftinije, i to magneti i razglednice s motivima Zadra, upravo ono što turisti najčešće kupuju.
– Turista je u gradu jako puno, ali oni uglavnom šeću, razgledavaju, ali jako slabo kupuju suvenire. Naravno, svatko od njih nastoji s nekom uspomenom otići iz Zadra, ali to su uglavnom sitnice. Tako najviše kupuju magnete i razglednice što je najjeftinije, a onda majice sa smiješnim natpisima. U posljednje vrijeme mnogi cijene i naše domaće proizvode koje također imamo u ponudi, poput maslinovog ulja i Maraschina, kazala je prodavačica u ovoj suvenirnici koja na istom mjestu turiste privlači već dugi niz godina, istaknuvši da ovu “lošiju” sezonu možda mogu pripisati i ovogodišnjoj većoj konkurenciji.
Istaknula je, također, da je trenutačno među turistima najviše Poljaka i Čeha, koji su poznati po “minimalnoj” potrošnji. U ovoj suvenirnici također baš svatko može pronaći nešto za sebe jer cijene se kreću od 3 pa sve do 1.250 kuna, koliko koštaju pojedine skupocjene lampe, umjetnine od bračkog kamena ili umjetničke slike. Ipak, prodavačice navode da turisti rijetko ili nikada kupuju skupe stvari, koje su zapravo u ponudi zbog samih Zadrana koji za njima posežu ukoliko traže neki lijepi vjenčani dar.