Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Radnici u drugu tvrtku, a Contus u stečaj?

Autor:

17.08.2009. 22:00
Radnici u drugu tvrtku, a Contus u stečaj?

Foto: Vedran SITNICA



Vedran Uranija je istaknuo da je natječajem uvjetovano da tvrtka koja preuzme ove linije mora imati kvalitetu, odnosno zadovoljavajuću starost autobusa, te mora dati pismenu garanciju da će zadržati sve Contusove radnike u radnom odnosu. Osim ovih uvjeta, tvrtka bi trebala imati najprihvatljiviji iznos cijena karata na toj relaciji
Nekoliko renomiranih hrvatskih autoprijevozničkih tvrtki poslalo je svoje ponude na javni poziv za podnošenje ponuda za obavljanje javnog linijskog prijevoza putnika na međužupanijskim linijama Zadar – Zagreb i Zadar – Split, a za koje je donedavno koncesiju imala zadarska prijevoznička tvrtka Contus.
Sindikat zadovoljan
– Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture prima ponude zainteresiranih tvrtki do 21. kolovoza, a otvaranje ponuda bit će 3. rujna. Tada će se više znati i o samim imenima ponuđača. Znam da ima mnogo zainteresiranih koji su spremni udovoljiti svim uvjetima koje je resorno ministarstvo postavilo u natječaju, rekao je Vedran Uranija, pravni zastupnik SSSH-a, dodajući da je sindikat zadovoljan zbog uvjeta kojim će se sačuvati posao za svih 30 radnika, kao i brzom reakcijom ministra Božidara Kalmete koji je pokazao rezumijevanje za njihove probleme. Uranija je istaknuo da je natječajem uvjetovano da tvrtka koja preuzme ove linije mora imati kvalitetu, odnosno zadovoljavajuću starost autobusa, te mora dati pismenu garanciju da će zadržati sve Contusove radnike u radnom odnosu. Osim ovih uvjeta, tvrtka bi trebala imati najprihvatljiviji iznos cijena karata na toj relaciji.
Unatoč ovim uvjetima na natječaj su se javile mnoge tvrtke, a neslužbeno doznajemo da je među zainteresiranima za prijevoz putnika na ovim relacijama i Puntamika line, Čazmatrans i Larus.
– Još uvijek ne mogu govoriti o imenima, a nama je jedino važno da tko god preuzme ove linije mora zaposliti sve radnike, istaknuo je još jednom Uranija.
Visoki dugovi i stečaj
Podsjetimo, ovaj javni poziv posljedica je propasti autobusnog prijevoznika Contus, čiji vlasnik Jago Kozina duguje Ministarstvu financija, kao i Poreznoj upravi, iznos od 12 milijuna kuna s prosječnim dugom prema radniku od 70.000 kuna bez kamata. Nakon isteka svih rokova koji su Kozini dani za podmirivanje dugova, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je 4. kolovoza raspisalo natječaj. Prijevozniku čija ponuda bude odabrana kao najpovoljnija izdat će se dozvola za obavljanje javnog linijskog prijevoza putnika na predmetnim linijama, s rokom koji vrijedi do 31. svibnja 2011.
Uranija je dodao da ih nakon prelaska radnika u drugu tvrtku još čeka i “borba” za naplatu duga Contusa prema radnicima. Zbog toga će, kako je Uranija najavio, otplatu dugova prvo pokušati riješiti nagodbom, a ako to ne bude uspješno, pokrenut će tužbu.
Zbog visokih dugovanja prema Ministarstvu financija, Poreznoj upravi i radnicima Jago Kozina još je krajem lipnja na Trgovačkom sudu u Zadru predao prijedlog za otvaranje stečajnog postupka za svoju prijevozničku tvrtku Contus. S Trgovačkog suda smo doznali kako je Kozina nedavno uplatio predujam kako bi se mogao provesti prethodni postupak. Prethodnim postupkom bi se trebalo utvrditi postoje li uvjeti za otvaranje stečaja, a ako se utvrdi da oni postoje te ako je tvrtka u blokadi 60 dana, tek se onda može otvoriti stečaj i imenovati stečajnog upravitelja.