Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Tamburin: Često se susrećemo s pokušajima malverzacija s kovanicama

18.08.2019. 13:43
Tamburin: Često se susrećemo s pokušajima malverzacija s kovanicama


Gradska tvrtka »Obala i lučice«, pod koju spada parking služba, ove jeseni kreće sa zamjenom najvećeg broja parking automata. Nova su postolja gotovo sva napravljena, preko 90 posto, a planirani rok finalizacije spomenutog projekta je u listopadu. Zamijenit će se 23 automata od koji će većina biti opremljena za prihvat kovanica, kartica i novčanica. Automati će se mijenjati na Poluotoku.
Informacija je to koju su nam potvrdili dispečeri tvrtke Nedjeljko Zrilić i Claudio Tamburin, prije nekoliko dana u već uobičajenom obilasku gradskog parkinga za potrebe pisanja ljetne reportaže. Naći parking iz godine u godinu postaje sve teža i teža misija u gradu, posebice na Poluotoku, a s kakvim se problemima susreću djelatnici parking službe, kako im je raditi tijekom vrućih ljetnih mjeseci, spomenuto, i ovoga su ljeta pokušali saznati novinari Zadarskog lista.


Sve više plaćanja karticama
Startamo na početku parking zone gradskog središta, nešto dalje od bazena, a osim navedenih dispečera razgovaramo i s jednim od kontrolora – Tomislavom Švorinićem. Nedjeljko Zrilić kaže kako su i do sada imali nekoliko automata koji su podržavali tri načina plaćanja: kovanicama, novčanicama te plaćanje putem kartica.
– Međutim, kako je sve više prisutan način plaćanja putem kreditnih ili debitnih kartica stare će automate, koji nisu imali tu mogućnost, za koji mjesec zamijeniti novi. Iste aparate već možete pronaći diljem EU, pa smatramo da će većini naših gostiju rad s njima biti poznat jer ih već imaju kod kuće, u zemljama iz kojih dolaze. Postavit ćemo ih 23, što će uvelike olakšati plaćanje parkinga naših korisnika, rezimira Zrilić.
Kolega Tamburin dodaje kako će novi automati minimalizirati probleme s pokušajima malverzacije kovanicama s kojima se često znaju susretati.
– No ne možemo reći da je riječ o nekim učestalim problemima. Ono što bi mogli izdvojiti kao izazov je svakako obim posla koji se sve više povećava shodno povećanju broja turista, posebice u najužem središtu u kojem je, što svi znaju, jako teško naći parking, ističe Tamburin.
On je inače, kako nas informira, od prvih dana zaposlen u »Obali i lučicama« i kao takav jako dobro upućen u svu problematiku svog posla.


Turistički informatori
U međuvremenu lokacije najbližih garaža kao i brojne druge servis informacije neizostavni su dio posla kontrolora.
Švorinić ističe da uz provjeru plaćanja parkinga kolege i on gotovo stalno informiraju i vozače, uglavnom turiste, ne samo kako i gdje parkirati već im pružaju i sve ostale važne informacije o Zadru.
– Mi smo oči grada, smije se. Stalno nas zaustavljaju i pitaju gdje i kako, a nerijetko i što se događa u sredini. Engleski jezik je stoga nešto što ide u »paketu« s našim zanimanjem, a i dobra informiranost o svemu, dodaje.
Što se tiče nekih problema u radu, kaže da ih i nema jer 90 posto ljudi uredno plaća parking, a eventualne reklamacije su prisutne uglavnom onda kada netko plati parking sms-om koji zbog prezauzetosti mreže zna ne proći.
– Znaju nam doći i pokazati poruku koja nije prošla ili poruku koju su zabunom uputili na krivi broj, pa im to bez problema toleriramo, informira nas kontrolor.
Kako doznajemo trenutačno ih ima 18 zaposlenih plus četiri na rampama i četiri dispečera. Trojica su ih angažirano za sezonu, a najveći broj ih je s braniteljskim statusom. Doznajemo i to kako za vrijeme ljetnih vrućina u tvrtki imaju organiziranu dostavu bočica s vodom koje se kolege vozilom donose jedni drugima kako bi barem malo ublažili rad na velikim vrućinama.
Kontrolora Švorinića pitamo je li, uz spomenute probleme, bilo i onih većih poput fizičkog napada na njega i kolege mu, što bi bilo, s obzirom na vijesti koje svakodnevno slušamo o sve većem broju ljudi na rubu živaca, i očekivano.
– Da, bilo je nekoliko slučajeva, no rekao bih da je to zanemarivo s obzirom da »Obala i lučice« egzistira od 1998. godine, pa tih nekoliko slučajeva u 20 godina poslovanja svakako nije velik broj, mišljenja je Zrilić.
Za kraj, Švorinić nam ističe da ne zaboravimo napisati i to kako u opis posla ulazi i prikupljanje ključeva, novčanika i raznih dokumenata koje vozači znaju ostaviti na krovu svojih automobila, što se uredno prikuplja i prosljeđuje u centralu, na zahvalnost »zaboravnih«.