ZD županija prvak Dalmacije, sa najmanjim padom u zemlji

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika isikiric
CORONA SEZONA - Godina u kojoj su hrvatskom turizmu, uz vrline, i mane ispale - aduti
Ovim je rezultatom od 53% lanjskih, u uvjetima pandemije, Hrvatska zadovoljna, pa bi Zadarska županija, sa 66,5%, trebala biti i zadovoljnija, jer je po prvi put treća turistička regija u zemlji i prva u Dalmaciji, sa najmanjim padom u godini u kojoj smo uspjeh sezone, i mi i svijet, mjerili time
Zvonko KUCELIN
Sunce i more su dali svoje, hvala epidemiolozima (u »prvom poluvremenu«) i turističkim djelatnicima

Čakanje za konačno prebrojavanje turističkih fizičkih brojki (na financijske ćemo pričekati par mjeseci) za osam mjeseci, a što će biti najmanje 95% posla u ovoj godini, okončalo je prošlog tjedna. U nazočnosti direktora HUT-a Veljka Ostojića, predsjednika UHPA-e Tomislava Faina, predsjednika Udruženja marina i i predsjednice Zajednice obiteljskoj turizma pri HGK Seana Lisjaka i Martine Nimac Kalcina, te predstavnika Udruga obiteljskih i malih hotela Kruna Kapetanovića, u Ministarstvu turizma, ministrica Nikolina Brnjac i direktor HTZ-a Kristjan Staničić predstavili su rezultate.

Zadovoljstvo i okretanje 2021.

Od siječnja do kraja kolovoza, prema eVisitoru i eCrew, ostvareno je 6,8 milijuna dolazaka i 47,6 milijuna noćenja, odnosno 41 % dolazaka i 53 % lanjskog rezultata. Stranci su na 5,5 milijuna dolazaka i 38,3 milijuna noćenja, domaći 1,3 milijuna dolazaka i 9,2 milijuna noćenja. Time se premašili predviđanja Svjetske turističke organizacije (UNWTO) i domaće procjene o ostvarivanju 30% lanjskog prometa.
» S obzirom na okolnosti, veoma uspješnih osam mjeseci godine u kojoj su naši turistički djelatnici i oni u djelatnostima vezanim uz turizam, još jednom pokazali izuzetnu prilagodljivost i inovativnost. Ova Vlada prepoznaje turizam i sve dosadašnje mjere, stvorile su temelje za ove rezultate«, istaknula je ministrica Nikolina Brnjac s pogledom ka idućoj godini.
»Rezultat Hrvatsku svrstava u vrh Mediterana, a idemo u aktivnosti za promociju posezone, ističući nautiku, kontinent, eno-gastronomiju te ponudu hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode, kroz rujan s kampanjom na najvažnijim tržištima u sklopu koje ćemo turistima izraziti zahvalnost u ovoj godini, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić naglasivši u pripremi 2021. s fokusom na tržišta koja su najbolje reagirala ove godine, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Slovačke i Mađarske.

Godina po županijama, gostima, vrstama smještaja i destinacijama

U osam mjeseci najviše noćenja ostvareno je u Istri (11,9 milijuna), u Primorsko-goranskoj županiji (9,7 milijuna), dok je Zadarska županija sa 8,6 milijuna noćenja bila treća nadmašivši posljednjih godina drugu, sada 4. Splitsko-dalmatinsku s 8,3 milijuna noćenja. Šibensko-kninska je imalaa 3,6 milijuna, a Dubrovačko-neretvanska 2,5 milijuna noćenja, Ličko-senjska 1,7 milijun, a Zagreb tek 550.000 noćenja, ostale kontinentalne županije 835.000. Najviše noćenja ostvarli su gosti iz Njemačke (11,2 milijuna), Slovenije (7,6 milijuna), Poljske (4 milijuna), Češke (3,1 milijun), Austrije (2,3 milijuna), Italije (1,4 milijuna), Mađarske (1,3 milijuna) i Slovačke (1,1 milijun) što je cca 95% stranih noćenja. Najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (20,3 milijuna) i kampovima (7,9 milijuna) te hotelima (5,9 milijuna). Top destinacije u prvih osam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Vir, Rovinj, Medulin, Poreč, Crikvenica i Mali Lošinj.

Aduti za ovaj rezultat, bile su nam čak i tradicionalne mane

»Sunce i more« kao temelj dolaska i najsezonalniji turizam u Europi, sada kada se samo na sezonu sunca i mora računalo, Hrvatsku su postavili visoko u Europi. Dobra početna epidemiološka situacija, blizina tržišta s dobri cestama, tradicionalna vezanost za individualne,a ne organizirane dolaske, manjak hotela uz rekordne kapacitete obiteljskog privatnog smještaja, jak kamping i vrhunsku nautiku, tradicionalan oslonac na susjedna cestovno dostupna tržišta.. uglavnom i aduti, pa i neke tradicionalne mane hrvatskog turizma, ove su godine ispali - aduti.


Kolovoz sa 64 % prošlogodišnjih noćenja

U kolovozu je u Hrvatskoj ostvareno 2,7 milijuna dolazaka i 21,1 milijuna noćenja, odnosno 54 posto dolazaka i 64 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. U kolovozu je najviše noćenja ostvareno u Istri (5,1 milijuna), dok je na Kvarneru ostvareno 4,2 milijuna noćenja i u Splitsko-dalmatinskoj županiji 4 milijuna noćenja. Slijede Zadarska županija s 3,8 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija s 1,7 milijuna noćenja. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno 1,2 milijuna noćenja, dok je u Ličko-senjskoj županiji ostvareno oko 750.000 noćenja te u Zagrebu 84.000 noćenja. Na nacionalnoj je razini u kolovozu najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (5,3 milijuna), Slovenije (2,8 milijuna), Poljske (2,2 milijuna), Češke (1,3 milijuna), Austrije (800.000), Italije (760.000), Mađarske (635.000) i Slovačke (520.000).


Prolaz Zadarske županije

Sa 909 tisuća gostiju i 8,6 milijuna noćenja Zadarska županija sa udjelom od 20,5% svog hrvatskog turizma bila je treća turistička regija u zemlji. No, sa 66,5% lanjskog broja noćenja nadmašila je sve u zemlji. I kad eliminiramo domaće goste, kojima je ova županija tradicionalno najjače odredište, sa 59% lanjskih stranih noćenja i tu je prva dok je 2. Kvarner na 56% (ST na 50, DU na 30%), odnosno prosjek u Hrvatskoj bio je tek 48,5%.
To je u Top 10 odredišta osim Vira, kao državnog prvaka, uvrstilo i Zadar, a kod domaćih gostiju još i Biograd i Pag.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno