Vilegžanin: Užitak mi je oblikovati tematske programe i pronalaziti nestandardna rješenja

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Dvama koncertima Alekseyja VileGŽanina i Oberton String Okteta zatvara se 3. Zadar Organ Festival
Kroz posljednjih nekoliko godina redovito nastupam solistički i u brojnim drugim aranžmanima – s glumcima, zborovima, ansamblima, orkestrima, raznim instrumentalistima i pjevačima. Moje svakodnevno vježbanje za instrumentom od nekoliko sati uvijek se odnosi na program koji pripremam za određeni projekt. Volio bih nastaviti razvijati svoju koncertnu karijeru, surađivati s inspirativnim ljudima, raditi na razvitku suvremene glazbe, te poticati mlade skladatelje da pišu za orgulje, kazao je Vilegžanin
Vedran SITNICA
S otvaranja ovogodišnjeg Zadar Organ Festivala na Morskim orguljama

Dvama koncertima mladog ruskog orguljaša Alekseja Vilegžanina i austrijskog Oberton String Okteta završava ovogodišnji program 3. Zadar Organ Festvala. Mladi su glazbenici u petak održali koncert u Kneževom dvoru u Pagu te će isti na velikom zatvaranju u nedjelju u dvorištu Muzeja antičkog stakla ponoviti za zadarsku publiku.
S ovim smo mladim i nagrađivanim orguljašem razgovarali o njegovoj karijeri, stažu na Zadar Organ Festivalu, te ljepoti i tajnovitosti orgulja.
- Odrastao sam u obitelji akademski obrazovanih glazbenika pa sam od malih nogu imao priliku pridružiti se svijetu klasične glazbe. Već s pet godina počeo sam pohađati satove klavira kako bih mogao položiti prijemni ispit za glazbeni licej. Nakon nekoliko godina strogog pijanističkog obrazovanja, upoznao sam profesora orgulja koji mi je sugerirao da počnemo zajedno raditi. Uskoro sam se pridružio i Odsjeku za orgulje na konzervatoriju u rodnom mi Novosibirsku. Preko deset godina ondje sam bio student izvanredne profesorice Natalie Baginskaye, u čijem sam razredu redovito sudjelovao na brojnim glazbenim natjecanjima, festivalima, stručnim seminarima, rekao je Vilegžanin te dodao kako zbog njenog predanog rada i njegove želje za napredovanjem, izvrsni rezultati nisu izostajali. Nakon diplome konzervatorija u Novosibirsku preselio se u Graz, gdje je nastavio svoje glazbeno obrazovanje u razredu profesora Gunthera Rosta.

Život prožet glazbom

- Kroz posljednjih nekoliko godina redovito nastupam solistički i u brojnim drugim aranžmanima – s glumcima, zborovima, ansamblima, orkestrima, raznim instrumentalistima i pjevačima. Moje svakodnevno vježbanje za instrumentom od nekoliko sati uvijek se odnosi na program koji pripremam za određeni projekt. Volio bih nastaviti razvijati svoju koncertnu karijeru, surađivati s inspirativnim ljudima, raditi na razvitku suvremene glazbe te poticati mlade skladatelje da pišu za orgulje. Užitak mi je oblikovati programe prema nekoj temi i pronalaziti nestandardna rješenja, kazao je Vilegžanin.
Orgulje su jedan od tajnovitijih instrumenata, koje većina ljudi povezuje sa strogim prostorom sakralnih građevina. No Vilegzhanin kaže kako sama složenost orgulja umjetniku zapravo omogućava da svoju kreativnu energiju prilagodi prostoru i prilici.
- Orgulje su najsloženiji instrument s tipkama te dolaze u najrazličitijim oblicima i veličinama. To nam omogućuje da oslobodimo našu kreativnu energiju na različite načine i da se zapravo prilagodimo svakom instrumentu, okolnostima i prostoru u kojem se instrument nalazi. Uz sakralne prostore, orgulje možemo pronaći i u različitim koncertnim dvoranama, kazalištima, pa čak i kinima. To zahtjeva određeno vrijeme prilagodbe, no s iskustvom naravno dolazi i vještina prilagođavanja ekstremnim uvjetima u kratkom vremenu, kazao je Vilegžanin, koji smatra kako se unatoč tome, najbolji rezultati postižu kada postoji prilika naviknuti se na taj instrument, razraditi plan izvedbe i pronaći »zajednički jezik«.
- Prijenosne nam pak orgulje omogućavaju da instrument postavimo gdje god to želimo i na taj način ga približimo široj publici, što je slučaj sa Zadar Organ Festivalom, koji bira atraktivne lokacije na koje dolaze namjerni gosti, ali i slučajni prolaznici koje privuče zvuk orgulja, rekao je Vilegzhanin.

Veličanstvenih devet

Suradnja ruskog orguljaša i austrijskog gudačkog okteta paškoj je publici u petak donijela odmak od tradicionalne klasične glazbe, gdje orgulje uglavnom igraju popratnu ulogu. Mladi su umjetnici u ravnopravnom dijalogu sučelili dvije glazbene sile. Kao i Vilegžanin i mladi su austrijski umjetnici za svoje nastupe već dobili niz hvaljenih kritika. Ansambl je sastavljen od osam mladih glazbenika, koji potječu iz cijelog svijeta. Na svojim nastupima uživaju u izazovima i mogućnostima svog ansambla, a publici nastoje ponuditi izvedbe najviše umjetničke razine.
- S Oberton String Oktetom surađujem već godinama i naša je suradnja iznimno produktivna i uspješna. Dio programa, koji je paška publika već imala priliku čuti, ali i koji očekuje publiku u Zadru nam je posve nov, a dio smo već odsvirali na nizu koncerata. Za izvedbu smo odabrali tri majstora – A. Vivaldija, J. S. Bacha i A. Piazzolle – kod kojih možemo pratiti liniju inspiracije i uočiti stilske posebnosti. Bach se inspirirao djelima Vivaldija, a Piazzolla djelima i Vivaldija i Bacha. Premda zvuče posve različito, zbog navedene povezanosti zanimljivo ih je prezentirati na istom koncertu. Smatram da je to program veoma ugodan uhu i da će publika uživati, objasnio je Vilegžanin, kojemu je jučerašnji koncert na Pagu bio drugi po redu u tom lijepom dalmatinskom gradu, dok će mu nedjeljni nastup biti treći u Zadru.

 

***Više pročitajte u tiskanom izdanju Zadarskog lista!

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno