Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Srednjoškolci iz prve ruke iskusili što se dogodi tijekom nesreće kad vozač i suvozač ne koriste pojas

18.10.2018. 08:46
Srednjoškolci iz prve ruke iskusili što se dogodi tijekom nesreće kad vozač i suvozač ne koriste pojas


Prometno preventivni program "KLIK-navika odgovornog ponašanja" prezentiran je jučer učenicima četiriju zadarskih srednjih škola. Učenici Prirodoslovno grafičke škole, Gimnazije Jurja Barakovića, Gimnazije Vladimira Nazora te škole Primijenjene umjetnosti i dizajna mogli su u zajedničkom dvorištu vidjeti i osjetiti kakve mogu biti posljedice automobilskih nesreća.
– Program je namijenjen je adolescentima, mladima od 15. do 20. godine života. Upravo su adolescenti u potrazi za svojim identitetom i samostalnošću često skloni neslaganju s odraslima i usvojenim pravilima ponašanja, a sve pod izgovorom da im se ograničava sloboda. Upravo je opisani profil ličnosti jedan od ključnih razloga rizičnog ponašanja u prometu, što potvrđuje i statistika stradavanja, rekla nam je u uvodu stručna suradnica za članstvo i prometnu preventivu Autokluba Zadar Ana Maltar.
U dva školska sata, kroz teoretski i praktični dio na simulatorima sudara i prevrtanja, učenici su mogli vidjeti kako je to kad se automobili sudari brzinom od “samo” 18 km/h i što se događa kad se automobil počne prevrtati.
– U cestovnom je prometu Republika Hrvatska visoko rizična zemlja. Prema podacima iz 2015., s 82 poginula na milijun stanovnika zauzima 26. mjesto po nesigurnosti među 28 zemalja Europske unije. Nesigurnije od Hrvatske su samo Rumunjska i Bugarska. U Europi na milijun stanovnika pogiba 48 osoba, a u Hrvatskoj 88. Istraživanja koje je 2015. godine proveo Fakultet prometnih znanosti govori kako je učestalost korištenja sigurnosnog pojasa u prometu u Republici Hrvatskoj zabrinjavajuća. Čak 62 posto vozača i suvozača osobnih vozila koristi sigurnosni pojas, tj. 38 posto ih nije vezano sigurnosnim pojasom. Putnici na stražnjim sjedalima u preko 90 posto slučajeva nisu vezani, U ovim simulacijama mi želimo pokazati da i kod tako malih brzina i okretanja u položaj “šišmiša” jedino što ih osigurava je pojas, a ne snaga mišića kojima se drže za upravljač, rekao je neposredno prije početka prometne nastave Voditelj ureda sigurnosti cestovnog prometa HAK-a Krešimir Viduka.
Viduka je naglasio kako je vezanje sigurnosnog pojasa u vozilu je zakonska obveza vozača i putnika, ali se može interpretirati i kao dio osobne kulture. No sve više u statistici uzroka prometnih nesreća, kaže Viduka, spominju se droge, ali i mobiteli.