Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Kamping čini jednu četvrtinu hrvatskog turizma

17.11.2011. 23:00
Kamping čini jednu četvrtinu hrvatskog turizma


Hrvatska je po skupoći na petom mjestu u Europi. Naši gosti za svoj novac dobivaju kvalitetu. Raste udio visokokvalitetnih kampova tako da devetnaest posto kapaciteta ima četiri zvjezdice. Naša vizija je Hrvatska najkonkurentnija zemlja na Mediteranu, rekao je predsjednik Izvršnog odbora Kamping udruženja Hrvatske Veljko Ostojić
Neriješeno pitanje turističkog zemljišta, točnije ne potpisane koncesije nad njime glavna je spona koja koči razvoj hrvatskog kamping turizma, kako je naveo predsjednik Izvršnog odbora Kamping udruženja Hrvatske Veljko Ostojić na V. kongresu hrvatskog kampingu turizma koji je tijekom protekla tri dana održan u Zadru na Boriku.
– Potpisivanje koncesijskih ugovora na 50 godina bitno je za novi investicijski ciklus. S trenutačnim stanjem nitko nije zadovoljan. Novac ne dobivaju ni jedinice lokalne i regionalne samouprave. One bi prema nekim procjenama dobivale od 100 do 300 milijuna kuna, a koje bi se zatim ulagale u turističku infrastrukturu, napominje Ostojić.
Kamping u brojkama
Dok se ne riješi sporno pitanje ostaje činjenica da kamping čini četvrtinu hrvatskog turizma kada je riječ o kapacitetima i brojkama i to s kapacitetom od 230.895 osoba, 240 velikih i 286 uvjetno rečeno malih kampova te s ostvarenih 15,08 milijuna noćenja u 2011. godini.
– Prvi dio sezone bio je ispod očekivanja, što je rezultiralo lošijom predsezonom. Glavna i posezona bile su jako dobre te je porast fizičkih pokazatelja bio iznad svih očekivanja, kaže Ostojić i dodaje:
– Hrvatska je po skupoći na 5. mjestu u Europi. Naši gosti za svoj novac dobivaju kvalitetu. Raste udio visoko kvalitetnih kampova tako da devetnaest posto kapaciteta ima četiri zvjezdice. Naša vizija je Hrvatska najkonkurentnija zemlja na Mediteranu.
Važnost kampinga u portfelju hrvatskog turizma je neosporna. Hrvatska se sve više pozicionira kao zemlja koja privlači one kojima je kamping dio života, a ne one kojima je kamping izbor jer nemaju novca za nešto drugo. U međuvremenu treba osluškivati nove trendove na stranim tržištima, posebno europskim koji su za domaći turizam najzanimljiviji. Neke od njih iznijeli su francuski nezavisni kamping novinar i stručnjak Jacques Gout i vlasnik i direktor ACSI Ramon van Reine iz Nizozemske u svojim prezentacijama na temu “Europsko kamping tržište: kako osigurati uspješnost kampova u Hrvatskoj i Europi” te “Tržište prepuno mogućnosti – kojim putem krenuti”.
Trend kamp kućica
– Mi moramo kamperima dati ono što im treba, a ne ono što mi mislimo da im treba. Danas je u trendu porast kampera s kamp kućicama koji traže otvorene parcele na kojima se mogu smjestiti, boraviti neko vrijeme i nastaviti putovati. U Francuskoj imamo mjesta gdje se oni po izuzetno prihvatljivoj cijeni mogu parkirati. Cijena je niska prvih četrdeset osam sati. Oni mogu ostati i duže od tog vremena, ali tada je znatno poskupljuje.
 O nečemu sličnom trebali bi sigurno razmisliti i u Hrvatskoj jer i mi sami po parkiralištima naših gradova vidimo da je opći trend porast turista koji dolaze s kamp kućicama. Oni su često napadani da se švercaju, ali nemaju mjesta koja bi bila namijenjena samo njima. Također na budućnost cijele industrije utjecat će i ekonomska situacija, kako je naglasio Ramon van Reine.
– Nizozemci imaju novca, ali su u strahu. Zabrinuti smo jer političari do sada nisu dobro reagirali. Pitanje je i što će biti s eurom koji je doprinio razvoju turizma. Ne znam kako je ovdje u hrvatskoj, ali novinari u Nizozemskoj i drugim zemljama sve više pišu o podjeli, odnosno smanjenju eurozone.
Dok se rješava svjetska gospodarska kriza, Hrvatska mora ukloniti unutrašnje prepreke koje koče razvoj ovog dijela turističke industrije i gledati kako da u budućnosti iskoristi sačuvan okoliš i prirodne vrijednosti po čemu nas u Europi najviše prepoznaju.


 BULIĆ: ČEKA NAS TEŠKA TURISTIČKA 2012. GODINA


Direktor HTZ-a Niko Bulić najavio je tešku turističku 2012. godinu:
– Svi po nekoj inerciji misle da 2012. mora biti bolja od 2011. koja je bila rekordna po svim parametrima. Međutim okolnosti oko nas se mijenjaju. Gospodarska situacija u EU nije jednostavna, zemlje koje su u poteškoćama pokušat će se izboriti za svoj dio tržišnog kolača ambicioznije nego što su to uspjele u ovoj godini. Pitanje je hoćemo li u području kampinga imati blagonaklono vrijeme kao što se to dogodilo ove godine od kolovoza do polovice listopada kada su zabilježeni sjajni rezultati u ovom segmentu. Iduće godine Uskrs pada ranije pa će lipanj biti teško razdoblje. Tu je i Europsko nogometno prvenstvo. Mi imamo dio eminentnog tržišta u Poljskoj pa i u Ukrajini. Pitanje je kako će se ljudi određivati za putovanja. Pa još i Olimpijada. Mi nismo odustali od toga da ponovimo ovu godinu i učinimo korak dalje, ali trebamo biti svjesni da se ništa neće dogoditi samo od sebe i da će trebati uložiti dodatne napore, zasukati rukave i staviti glave skupa.




 FRANCUSKI PUT DO NIZOZEMACA


Dok u hrvatskom kampingu bilježe porast dolazaka kampera sa svih važnijih europskih tržišta, s nizozemskog, koje je najatraktivnije u Europi, bilježi se pad. Istovremeno Francuzi koji su broj jedan po pitanju kampinga u Europi na tom tržištu bilježe veliki uspjeh.
– Vi imate problema s Nizozemcima, a oni su naši najbolji gosti. Nizozemci više cijene tiho mirno mjesto u brdima, blizu farme. U kampingu nema jednog dobrog modela. Naši mali kampovi jednako zadovoljavaju svog gosta kao i veliki, rekao je francuski nezavisni kamping novinar i stručnjak Jacques Gout.


 SMANJITI PDV NA TURISTIČKE USLUGE


Jedan od načina unaprjeđenja hrvatskog kampinga i uopće turizma koje je naveo Veljko Ostojić jest smanjenje PDV-a na turističke usluge:
– Francuzi imaju PDV 5,5 posto, Španjolci osam i spremaju se na njegovo smanjivanje kako bi bili konkurentniji Francuzima. Mi tražimo mjere koje će povećati našu konkurentnost na Mediteranu.