Neki studenti početni entuzijazam brzo zamijene osjećajem nesigurnosti i usamljenosti

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Brojne radionice, komunikacija s mladima i praktični savjeti
Autor: 
Kako bi se mladima skrenula pažnja na neku problematiku, treba pronaći adekvatan kanal kojim ćemo doprijeti do njih, a danas tu zasigurno najvažniju ulogu imaju društvene mreže. Svjesni smo uloge koju društvene mreže imaju te u kojoj ih mjeri mladi koriste kako bismo im usmjerili pažnju na koristan sadržaj i kada je riječ o samom studiranju, ali i njihovom funkcioniranju općenito, tumači Mamić
Vedran SITNICA
Zadarskim studentima na raspolaganju je Savjetovalište

Studentsko savjetovalište Sveučilišta u Zadru nudi studentima svih studijskih usmjerenja i godina mogućnost besplatnog psihološkog savjetovanja. Primarni cilj savjetovališta je omogućiti svim studentima brže, efikasnije i bezbolnije studiranje te općenito višu razinu kvalitete života. Studenti nezadovoljni sobom i/ili suočeni s različitim problemima u studiju ili u odnosima s drugima, mogu zatražiti psihološku podršku i pomoć u Savjetovalištu.
Savjetovalište organizira radionice zaista raznovrsnih tema s ciljem osluškivanja studentskih briga, pokretanja dvosmjerne komunikacije i pružanja pomoći kako bi studentski dani zaista bili najljepši period života.
Osim toga, nedavno su, svjesni važnosti društvenih mreža u komunikaciji s mladima, pokrenuli Instagram profil Vodič za brucoše.

I akadamske i svakodnevne teškoće

V. d. voditeljice Studentskog savjetovališta, doc. dr. sc. Jelena Ombla te stručne suradnice Severina Mamić, mag. psych. i Ivana Sučić Šantek, dipl. psih. ispričale su više o čestim problemima, svojim radionicama, odazivu studenta, kao i o vrlo uspješnom odgovaranju na zahtjeve suvremenog doba.
- Nastojimo studente podržati na razne načine. Od samih početaka djelovanja Studentskog savjetovališta rukovodimo se načelom da je svaki problem koji muči studente potencijalno opterećenje koje im smanjuje mogućnost da se posvete studiju. Stoga, godinama im pružamo psihološku podršku i u prevladavanju akademskih teškoća, kao i onih svakodnevnih kao što su prilagodba na novu sredinu, osamostaljivanje, odnosi. Dio studenata ima i teškoće zdravstvene prirode ili neki oblik invaliditeta. Na višim godinama potičemo vršnjačku pomoć, no svjesni smo da se na prvoj godini studija studenti ne poznaju međusobno. Zato smo od ove godine angažirali skupinu volontera, govori Sučić Šantek i dodaje da je jedan od prijedloga za što uspješnije pružanje važnih informacija bilo pokretanje Instagram stranice putem koje studenti pomažu studentima.
Mamić ističe da studenti nerijetko očekuju da će period studiranja biti najbolje razdoblje u njihovom životu, no dolaskom na studij suoče se s cijelim nizom novih situacija te mogu osjećati jaki pritisak da odrastu preko noći.
- Jedan od prvih izazova je prilagođavanje visokih očekivanja s kojima dolaze iz srednje škole novim uvjetima i zahtjevima. Od studenata se sada očekuje aktivnija uloga u svom obrazovanju, za razliku od ranijeg školovanja. Dani su im manje isplanirani, nema rutine na koju su naviknuli, a broj obveza se povećao. Nedostaje im osjećaj sigurnosti od ranije, obitelj, dom i poznato okruženje. Nerijetko odlazak na studij označava (fizičko) udaljavanje od svojih prijatelja iz osnovne i srednje škole, a ponekad i romantični odnos postaje odnos na daljinu. U akademskom smislu, studenti su ponekad u dilemi kako pristupiti većoj količini gradiva, odnosno kako i kada učiti te kada se uključiti u izvanakademske aktivnosti. Isto tako, većini studenata je ovo vjerojatno prvi put da moraju planirati vlastite financije, priča Mamić i zaključuje da im sve ovo ukazuje na to koliko je važno studentima pružiti podršku od početka studija, kroz radionice, predavanja i savjetodavni rad, a s ciljem lakše prilagodbe na studij.

Zanimljivosti u gradu

Na svom su profilu već objavili »akademski rječnik«, upute za odabir liječnika te prijedloge za posjete muzejima. Sučić Šantek posebno pohvaljuje studenticu Martu Sedlar koja je pripremila pregršt tema, ali, kako kaže, neprestano osluškuju što studente zanima.
- Budući da su kolokviji već počeli, a bliži se i vrijeme ispitnih rokova nove su objave usmjerene upravo na savjete o samom učenju. U pripremi su teme o motivaciji prije i nakon ispita, o studentskom životu, zanimljivim događanjima na Sveučilištu i u gradu. Studentski život zahtijeva specifične vještine upravljanja vremenom, financijama i snalaženje u svakodnevnim zadacima poput kuhanja. Mnogi studenti uz studij traže i privremene poslove ili se angažiraju na projektima, javljaju se na natječaje za stipendije. Svaka od tih aktivnosti, kao i informacije dostupne u Studentskom savjetovalištu mogu postati teme za objavu, najavljuje Sučić Šantek.
Kako nastavlja, pojedine objave potaknu studente da se jave putem Instagrama, a posredno i Savjetovalištu.
- Neki se upiti odnose na pronalazak liječnika, neki na uslugu individualnog savjetovanja ili prilagodbe načina studiranja za studente s invaliditetom. Zadovoljni smo odazivom i primjećujemo da smo sve vidljiviji među studentima, saznajemo od Sučić Šantek.

Uloga društvenih mreža

Smatraju, dakle, da su društvene mreže rašireni način komunikacije kojim se može doprijeti do što većeg broja mladih ljudi.
- Kako bi se mladima skrenula pažnja na neku problematiku, treba pronaći adekvatan kanal kojim ćemo doprijeti do njih, a danas tu zasigurno najvažniju ulogu imaju društvene mreže. Kada je riječ o Savjetovalištu, naš Instagram profil je daleko najposjećeniji, a na njemu, baš kao i na našem Facebook profilu te mrežnoj stranici, promoviramo svoje aktivnosti i pozivamo studente da im se priključe. Svjesni smo uloge koju društvene mreže imaju te u kojoj ih mjeri mladi koriste kako bismo im usmjerili pažnju na koristan sadržaj i kada je riječ o samom studiranju, ali i njihovom funkcioniranju općenito, tumači Mamić.
Mamić je, između ostalog, prošlog mjeseca vodila radionicu Prilagodba na studij gdje je, kao i inače, došla do novih spoznaja koje mogu biti korisne za sve studente.
- Rezultat svake radionice za studente je dobivanje dodatnog uvida u njihovo funkcioniranje i moguće teškoće s kojima se suočavaju. Sama radionica je zapravo nastala kao rezultat psihološkog savjetovanja studenata gdje sam radeći sa studentima jedan na jedan puno puta čula kako im odlazak na studij predstavlja ili je u nekom trenutku predstavljao velik izazov i zahtijevao učenje i snalaženje ne samo u akademskom smislu, već i snalaženje u drugačijim socijalnim situacijama, nošenje s nekim novim, možda i intenzivnijim emocijama te prve financijske probleme kao što je primjerice planiranje budžeta. Dakle, uz ovu akademsku prilagodbu, jednako je značajna i ona socijalna, emocionalna i financijska. Očekivanja o tome kako će nam biti na studiju formiramo puno prije nego krenemo na studij. Za neke će taj početak označavati veći osjećaj slobode, neovisnosti, avanture, drugi će možda početni entuzijazam brzo zamijeniti s osjećajem nesigurnosti, usamljenosti te propitkivanja odluke o izboru studija kojeg su odabrali. Skoro svaki student naiđe na bar neku prepreku na koju nije računao prije odlaska na studij, a iako to ponekad zaboravimo, čak i pozitivni događaji mogu biti stresni, priča Mamić i naglašava da su ovo normalna iskustva za svakog studenta i dio su i razvojnih promjena s kojima se suočavaju.
- Sve su to sudionici radionice imali priliku čuti uživo te dobiti praktične savjete kako se nositi s cijelim nizom izazova s kojima se mogu susresti tijekom svog studija. Također, gosti na radionici su bili Leon Sić i Marko Galić, studenti prve i druge godine diplomskog studija psihologije koji su podijelili svoje iskustvo na dosadašnjem studiju te zasigurno dodatno ohrabrili studente koji su tek započeli svoje akademsko putovanje. S obzirom na evaluaciju radionice, rekla bih da su s nje otišli zadovoljni te da su ponijeli neke praktične savjete kako si pomoći. Drago mi je da su studenti prepoznali važnost radionice te da su na njoj podijelili i svoja iskustva, a koja su nam svakako važna i radi planiranja budućih aktivnosti, zaključila je Mamić.

Podrška kroz ples i pokret

Na koncu, voditeljica Savjetovališta Ombla najavila je nadolazeće aktivnosti.
- Aktivnosti Studentskog savjetovališta isplanirane za zimski semestar ove godine su raznolike. Akademsku godinu započeli smo zanimljivom sportskom aktivnošću - plesnom radionicom na temu upoznavanja s osnovama bachate i salse. Nadalje, isplanirali smo ciklus od šest radionica kojima, u suradnji s Odjelom za psihologiju, pokušavamo senzibilizirati studentsku populaciju za neka aktualna i njima važna pitanja, poput psiholoških aspekata socijalnog distanciranja, motivacije na studiju, straha od javnog nastupa, psiholoških aspekata volontiranja, empatije i preosjetljivosti te potiskivanja emocija. Naša stručna suradnica u Savjetovalištu, Ivana Sučić Šantek, vodi kontinuirani ciklus radionica u jedanaest susreta osmišljen kao podrška studentima kroz ples i pokret. Studenti će se i jednom prigodnom predblagdanskom radionicom upoznati s art terapijom, kazuje Ombla i nastavlja:
- Imamo u planu i dvije aktivnosti koje idu prema široj javnosti. U online okruženju razgovarat ćemo na temu disleksije, prepoznavanja, osnaživanja uz osvrt na školovanje uz disleksiju. Javnim predavanjem na temu učestalosti depresivne i anksiozne simptomatologije u populaciji, i posebno unutar studentske populacije, obilježit ćemo Međunarodni dan ljudskih prava. Sve planirane aktivnosti koje se izvode u organizaciji Studentskog savjetovališta rezultat su osluškivanja potreba naših studenata. U njihovom izvođenju uspijevamo zahvaljujući angažmanu djelatnika Studentskog savjetovališta, naših suradnika te studenata volontera uz značajnu podršku Uprave Sveučilišta u Zadru, naglasila je Ombla.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno