Stalno ćemo u Hrvatskim cestama u Zagrebu te osobnim lobiranjem preko ministra Kalmete i zadarskih saborskih zastupnika “gurati” projekt kako bi građevinski strojevi na zemuničkoj “cesti života” započeli s radom na kraju ljeta 2011., odmah poslije glavne turističke, putničke sezone na Zračnoj luci, poručuje Marušić
— Tijelo
Tvrtke iz Varaždina, projektantska tvrtka Via plan d.o.o. i geodetska tvrtka Geo-din d.o.o., shodno javnoj nabavi koju su krajem mjeseca rujna raspisale Hrvatske ceste, dobile su posao izrade svih projekata za izgradnju podvožnjaka na nerazvrstanoj prometnici ispod ceste koja presijeca poletno-sletnu stazu Zračne luke Zadar, duljine oko 580 metara. Te tvrtke će također ishoditi i lokacijsku i građevinsku dozvolu za ovaj projekt.
Financiranje
Zajednička ponuda varaždinskih tvrtki za izgradnju podvožnjaka ispod “aerodromske piste” na cesti Zadar – Zemunik iznosi 360.000 kuna sa PDV-om. Rok izrade projektne dokumentacije te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole je 10 mjeseci od potpisivanja ugovora, odnosno do listopada iduće godine.
– Izradu kompletne projektne dokumentacije u iznosu od 360.000 kuna s 50 posto će financirati država, 35 posto Županijska uprava za ceste, a 15 posto Općina, govori zemunički načelnik Josip Marušić.
Svoju obvezu za projekt opstojnosti Zemunika dogovorenu na sastanku s ministrom mora, prometa i infrastrukture Božidarom Kalmetom i Hrvatskim cestama Općina Zemunik Donji u potpunosti će ispuniti. Štoviše, iznos od 60.000 kuna osiguran je u općinskom proračunu za 2011. godinu, za što postoji posebna proračunska stavka, objašnjava Marušić.
Nakon ishođenja građevinske dozvole Hrvatske ceste će objaviti raspisivanje javne nabave, odnosno javnog natječaja za izvođača radova za podvožnjak. Zasad se ne zna cijena izgradnje podvožnjaka, što će biti poznato tek nakon izrade projektne dokumentacije. No prema očekivanjima, projekt će koštati između 30 i 40 milijuna kuna.
– Stalno ćemo u Hrvatskim cestama u Zagrebu te osobnim lobiranjem preko ministra Kalmete i zadarskih saborskih zastupnika ‘gurati’ projekt kako bi građevinski strojevi na zemuničkoj ‘cesti života’ započeli s radom na kraju ljeta 2011., odmah poslije glavne turističke, putničke sezone na Zračnoj luci, poručuje Marušić.
“Presudila” Europska komisija
Općinsko povjerenstvo za praćenje izgradnje podvožnjaka Josip Marušić (HDZ), Stanko Duilo (HSS) i Željko Buljat (HSP), koje je nakon ponovljenih lokalnih izbora u kolovozu zamijenio novi predsjednik Općinskog vijeća Ivica Šarić (HDZ) te ravnatelj Županijske uprave za ceste Mile Fabijan na sastancima održanim u Zagrebu s Tomislavom Vidovićem, direktorom Sektora za održavanje u Hrvatskim cestama, pronašlo je kompromis i dvotračna cesta podvožnjaka neće imati nagib veći od 7 posto, dok će visina biti 4,5 metara.
– Podvožnjak će biti dug oko 70 metara, a čitav zahvat obuhvaća 580 metara ceste, navodi Marušić koji je usprkos financijskoj krizi, recesiji i, kaže, uzburkanoj političkoj sceni, čvrsto uvjeren u sretan završetak ove zemuničke priče.
Sporna cesta koja je izgrađena još za vrijeme Austro-Ugarske zatvorena je 7. travnja ove godine. Do zadarske Zračne luke već se više od osam mjeseci dolazi samo iz pravca Zadra i brzom cestom Zadar 2 – Gaženica s priključcima na čvorištima Tromilja i Sv. Martin. Zemuničani na putu do Zadra koristite alternativne pravce preko Smokovića i Murvice te brzu cestu zvanu “Kalmetina”.
– S ovom cestom života se putovalo mnogo, mnogo prije nego što je prije 40-ak godina izgrađena Zračna luka Zadar i kada je preko postojeće ceste izgrađena aerodromska pista. Cesta nije nečija izmišljotina, znanstvena fantastika ili vic, već nepobitna činjenica. Cesta s podvožnjakom morala bi što prije biti u svojoj višestoljetnoj funkciji. Sve dosadašnje radnje te odabir izrađivača projektne dokumentacije idu u tom pravcu, naglasio je Marušić.
Podsjetimo, nekoliko godina su trajali apeli Zračne luke da se zbog opasnosti za zračni promet zatvori cesta. Istodobno su trajali i prosvjedi Zemuničana koji su isticali da će zatvaranjem te ceste njihova općina postati slijepo crijevo. Na kraju je u korist Zračne luke “presudila” Europska komisija, odnosno stručnjaci za sigurnost zračnog prometa iz Europske unije koji su Hrvatskoj uvjetovali zatvaranje poglavlja 14 – Prometna politika, poglavlje koje navodi potrebu zatvaranja ceste radi sigurnosti i zaštite zračnog prometa.
– Zasad su i Europska unija i Zračna luka Zadar ostvarili svoje ciljeve i interese. Preostaje da u što kraćem roku svoj cilj ostvari i Zemunik, zaključio je Joso Marušić.
najnovije
najčitanije
Zadar
HOTEL PINIJA
[FOTO] Poznati zadarski hotel obnovio dio svoje infrastrukture: ‘Radovi su bili zahtjevni i teški…’
Hrvatska
PERUŠIĆ
Novo ruho jezerca u Kvartama
Hrvatska
VELIKI ČETVRTAK
Molitve i simbolika Velikog četvrtka u gospićkoj katedrali
Hrvatska
PU LIČKO-SENJSKA
Divljao na cestama pa se još hvalio snimcima na društvenim mrežama. Brzinu vožnje povećavao i do pet puta od dozvoljene
Zadar
VELIKI PETAK
Večeras Služba Muke Gospodnje i procesija s Križem središtem Zadra
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE