Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Podvožnjak bi mogao koštati 40 milijuna kuna

17.12.2010. 23:00
Podvožnjak bi mogao koštati 40 milijuna kuna


Stalno ćemo u Hrvatskim cestama u Zagrebu te osobnim lobiranjem preko ministra Kalmete i zadarskih saborskih zastupnika “gurati” projekt kako bi građevinski strojevi na zemuničkoj “cesti života” započeli s radom na kraju ljeta 2011., odmah poslije glavne turističke, putničke sezone na Zračnoj luci, poručuje Marušić
— Tijelo


Tvrtke iz Varaždina, projektantska tvrtka  Via plan d.o.o. i geodetska  tvrtka Geo-din d.o.o., shodno  javnoj nabavi koju su krajem  mjeseca rujna raspisale Hrvatske ceste, dobile su posao  izrade svih projekata za izgradnju podvožnjaka na nerazvrstanoj prometnici ispod  ceste koja presijeca poletno-sletnu stazu Zračne luke  Zadar, duljine oko 580 metara. Te tvrtke će također  ishoditi i lokacijsku i  građevinsku dozvolu za ovaj  projekt.
Financiranje
Zajednička ponuda varaždinskih tvrtki za izgradnju  podvožnjaka ispod “aerodromske piste” na cesti Zadar  – Zemunik iznosi 360.000 kuna sa PDV-om. Rok izrade  projektne dokumentacije te  ishođenje lokacijske i  građevinske dozvole je 10  mjeseci od potpisivanja ugovora, odnosno do  listopada  iduće godine.
– Izradu kompletne projektne dokumentacije u iznosu od 360.000 kuna s 50  posto će financirati država, 35  posto Županijska uprava za  ceste, a 15 posto Općina,  govori zemunički načelnik Josip Marušić.
Svoju obvezu za projekt  opstojnosti Zemunika dogovorenu na sastanku s ministrom mora, prometa i infrastrukture Božidarom Kalmetom i Hrvatskim cestama  Općina Zemunik Donji u  potpunosti će ispuniti. Štoviše, iznos od 60.000 kuna  osiguran je u općinskom proračunu za 2011. godinu, za  što postoji posebna proračunska stavka, objašnjava Marušić.
Nakon ishođenja građevinske dozvole Hrvatske ceste će  objaviti raspisivanje javne nabave, odnosno javnog natječaja za izvođača radova za  podvožnjak. Zasad se ne zna  cijena izgradnje podvožnjaka,  što će biti poznato tek nakon  izrade projektne dokumentacije. No prema očekivanjima, projekt će koštati između 30 i 40 milijuna kuna.
– Stalno ćemo u Hrvatskim  cestama u Zagrebu te osobnim lobiranjem preko ministra Kalmete i zadarskih  saborskih zastupnika ‘gurati’  projekt kako bi građevinski  strojevi na zemuničkoj ‘cesti  života’ započeli s radom na  kraju ljeta 2011., odmah poslije glavne turističke, putničke sezone na Zračnoj luci,  poručuje Marušić.
 “Presudila” Europska  komisija
Općinsko povjerenstvo za  praćenje izgradnje podvožnjaka Josip Marušić  (HDZ), Stanko Duilo (HSS) i  Željko Buljat (HSP), koje je  nakon ponovljenih lokalnih  izbora u kolovozu zamijenio  novi predsjednik Općinskog  vijeća Ivica Šarić (HDZ) te  ravnatelj Županijske uprave  za ceste Mile Fabijan na  sastancima održanim u Zagrebu s Tomislavom Vidovićem, direktorom Sektora za  održavanje u Hrvatskim cestama, pronašlo je kompromis  i dvotračna cesta podvožnjaka neće imati nagib veći od 7  posto, dok će visina biti 4,5  metara.
– Podvožnjak će biti dug  oko 70 metara, a čitav zahvat  obuhvaća 580 metara ceste,  navodi Marušić koji je usprkos financijskoj krizi, recesiji i, kaže, uzburkanoj političkoj sceni, čvrsto uvjeren u  sretan završetak ove zemuničke priče.
Sporna cesta koja je izgrađena još za vrijeme Austro-Ugarske zatvorena je 7.  travnja ove godine. Do zadarske Zračne luke već se  više od osam mjeseci dolazi  samo iz pravca Zadra i brzom  cestom Zadar 2 – Gaženica s  priključcima na čvorištima  Tromilja i Sv. Martin. Zemuničani na putu do Zadra  koristite alternativne pravce  preko Smokovića i Murvice  te brzu cestu zvanu “Kalmetina”.
– S ovom cestom života se  putovalo mnogo, mnogo prije  nego što je prije 40-ak godina  izgrađena Zračna luka Zadar  i kada je preko postojeće  ceste izgrađena aerodromska  pista. Cesta nije nečija izmišljotina, znanstvena fantastika ili vic, već nepobitna  činjenica. Cesta s podvožnjakom morala bi što prije biti u  svojoj višestoljetnoj funkciji.  Sve dosadašnje radnje te odabir izrađivača projektne dokumentacije idu u tom pravcu, naglasio je Marušić.
Podsjetimo, nekoliko godina su trajali apeli Zračne  luke da se zbog opasnosti za  zračni promet zatvori cesta.  Istodobno su trajali i prosvjedi Zemuničana koji su  isticali da će zatvaranjem te  ceste njihova općina postati  slijepo crijevo. Na kraju je u  korist Zračne luke “presudila”  Europska komisija, odnosno  stručnjaci za sigurnost  zračnog prometa iz Europske  unije koji su Hrvatskoj uvjetovali zatvaranje poglavlja  14 – Prometna politika, poglavlje koje navodi potrebu  zatvaranja ceste radi sigurnosti i zaštite zračnog prometa.
– Zasad su i Europska unija  i Zračna luka Zadar ostvarili  svoje ciljeve i interese. Preostaje da u što kraćem roku  svoj cilj ostvari i Zemunik,  zaključio je Joso Marušić.