U turizmu ove godine izgledan pad od 30 do 40 posto u odnosu na preklani: ‘Čeka nas nikad žešća borba za njemačke goste’

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Utrka na Mediteranu
Da je Hrvatska i sada tražena destinacija u Njemačkoj, ključnom emitivnom tržištu, potvrdio je turistički doajen Selimir Ognjenović iz njemačkog ID Riva Toursa koji je izjavio da nije prošao ni jedan dan cijelu jesen i zimu da se u njegovoj agenciji ne napravi barem jedna rezervacija za ljetni odmor u Hrvatskoj ove sezone.
Damir Škomrlj
Ilustracija

Najveći njemački organizator turističkih putovanja TUI objavio je nakon Nove godine kako računa na »u velikoj mjeri normalno ljeto« što se tiče putovanja i godišnjih odmora. Naime, Friedrich Joussen, generalni direktor TUI Grupe, u intervjuu za list Rheinische Post ukazao je kako građani pokazuju veliku želju za putovanjima poslije teških koronavremena te kazao kako procjenjuje da će ponude biti brzo rasprodane, posebno za Španjolsku, Tursku, Cipar i Portugal. U TUI-ju kažu kako za svibanj već imaju prodano 50 posto aranžmana te da će na tržište ove godine postaviti 80 posto letova. S druge strane prilično su optimistični i po pitanju putovanja brodom pa najavljuju da će u pogon staviti svih 16 kruzera. Joussen očekuje da će uskoro ograničenja putovanja postati nepotrebna ako se posebno ugrožene grupe stanovništa zaštite cijepljenjem. No, unatoč optimizmu, u TUI-u kažu kako ovo neće biti godina potpunog oporavka, već se on očekuje nagodinu.Što se tiče najava, među hrvatskim turističkim djelatnicima je ipak puno više opreza pa se u pravilu govori o nekih 30 do 40 posto pada u odnosu na 2019. godinu. A što je ipak nešto bolje od lani kada je ostvareno 50-ak posto noćenja na razini države, s time da u turizmu ukazuju kako su financijski pokazatelji ostali ipak ispod tog postotka.

Njemačka je, unatoč svemu, lani pokazala vjernost hrvatskim turističkim odredištima te su u mnogim destinacijama njemački gosti spašavali sezonu. »Danke Deutschland« ne jednom se čulo iz usta domaćih turističkih radnika po okončanju ljetne sezone. Naravno, i uz ove optimistične najave, problemi su i na ovom tržištu veliki, od pada u gospodarstvu do i dalje dnevnih rekorda u broju zaraženih te najava kako bi se i ovako restriktivne mjere u ovoj zemlji u narednim tjednim mogle još i pooštriti.

Buking na 20 posto

Da je Hrvatska i sada tražena destinacija u Njemačkoj, ključnom emitivnom tržištu, potvrdio je turistički doajen Selimir Ognjenović iz njemačkog ID Riva Toursa koji je izjavio da nije prošao ni jedan dan cijelu jesen i zimu da se u njegovoj agenciji ne napravi barem jedna rezervacija za ljetni odmor u Hrvatskoj ove sezone.

Iako se radi o malim brojkama, ova činjenica pokazuje jednu vrlo bitnu stvar, a to je da su, i u ovim teškim okolnostima pandemije, putovanja i odmor ipak u svijesti njemačkih građana. U ovom touroperatoru sa sjedištem u Münchenu, ovo vrijeme koriste za bolje upoznavanje s proizvodom, usavršavanja i poboljšanja usluge, a Ognjenović će slikovito reći i kako »se kreću«.

– To je istina, što potvrđuje činjenica da nije prošao ni jedan dan da nije bilo rezervacije za Hrvatsku. Naravno, moramo biti realni, jer nam je buking u tim mjesecima bio na 20 posto onoga što u tim mjesecima bukiramo, i naravno da to nije dosta. Ali u okolnostima kada svakodnevno slušate o broju novozaraženih, lockdownu i slično, tim je više bitna spoznaja da neki od naših klijenata unatoč svemu planiraju i bukiraju odmor te da žele na put. Za mene je to kao vrh ledenog brijega, odnosno naznaka onoga koliko ljudi doista imaju potrebu putovati kada se za to stvore uvjeti. Mi trenutno gubimo novac, ali ne gubimo nadu i sigurnost da destinacija koju radimo, da naši partneri s kojima radimo godinama, imaju odličan imidž kod gostiju iz Njemačke te da možemo računati na tradiciju dolazaka njemačkih gostiju koji se u Hrvatskoj osjećaju kao kod kuće.

To za nas u ovoj izazovnoj godini znači jednostavno pričekati i vidjeti koliko će biti moguće odraditi i kada turistički tokovi opet krenu, pokušati napraviti maksimum, pojasnio je ovaj turistički znalac istaknuvši još jednu bitnu stvar za ovogodišnju turističku sezonu, a to je iskustvo s koronom iz prošle godine. Tako u ID Rivi ukazuju gostima kako je u trenutku kad je cijeli svijet bio iznenađen krizom, Hrvatska ipak odradila sezonu. Konkretno, s najjačeg njemačkog tržišta imali smo dva milijuna gostiju ili oko 60 posto iz 2019., kada ih je došlo oko tri milijuna.

Odgovornost = sigurnost

Ognjenović će reći kako je to potvrdilo dvije stvari, kao prvo simpatije i vezanost njemačkog gosta za Hrvatsku kao turističku destinaciju i najbliže toplo more, osobito za goste iz južnih njemačkih pokrajina, a kao drugo pokazalo da se u hrvatskom turizmu i u doba koronakrize radilo te da se nije razočaralo goste, prije svega po pitanju sigurnosti.
– Svakako treba naglasiti da u sezoni 2020. u nismo imali većih problema u tom smislu. Konkretno, kod nas, ID Riva je imala 195 tjedana plovidbe, od čega 111 iz Rijeke, i nismo imali ni jedan incident na našim brodovima. Što prije svega pripisujemo odgovornosti. I to je naša velika prednost i u ovoj godini kada će sigurnost biti prioritet. Mi svi moramo biti spremni odgovoriti na sva pitanja koja gosti imaju jer jedino strpljenjem i istinitim odgovorima stječete povjerenje gostiju. A povjerenje je preduvjet da se gost kod nas osjeća sigurno.
Ako svi zajedno budemo pametni i ne podcijenimo važnost ukupnog stanja, procijepljenosti i ostalog, dakle, ako budemo imali potrebnu ozbiljnost do sezone, ova turistička godina bi trebala biti znatno bolja nego u 2020. Dakle, svi se moramo jako dobro pripremiti za sezonu, odmah od početka pokazati veliku odgovornost i ne sumnjati u interes gostiju. Njima sada ne treba puno pričati o ljepotama Hrvatske, oni to već poznaju ili su čuli o tome, ali je vrlo važno da budemo prepoznati kao sigurna destinacija. A nigdje se ne osjećate sigurno gdje ljudi nisu odgovorni. Zbog toga odgovornost i spoznaja naših gostiju da smo odgovorni, a mnogi su o nama stekli takav dojam u 2020., vodi k nečemu što je trenutno naš najveći argument, a to je sigurnost, rekao nam je Ognjenović te dodao kako će veliku ulogu odigrati posezona. Naime, sada za polazak 4. studenoga na ID Rivinim brodovima imaju čak 70 posto popunjenosti. Tijekom siječnja će, pak, buking vjerojatno biti na 30-ak posto siječnja prošle godine.

Očekivanja od posezone

– Buking ide, ali iz opreza na dalje termine tako da, ako stvari budu išle kako treba, u rujnu i listopadu možemo očekivati odličan rezultat. Inače, predviđam da ozbiljnije polaske možemo očekivati tek negdje od 29. svibnja, dakle oko blagdana Duhova, najavio je naš sugovornik.

Ukazao je kako je sigurno da će ove godine u inozemstvo putovati manji broj Nijemaca nego prije koronakrize, i to najmanje 40-ak posto. No, ne treba zaboraviti da se i uz taj pad radi o čak 36 do 40 milijuna njemačkih putnika. A Hrvatska, ističe, Ognjenović, ima odličnu startnu poziciju i šansu da s njemačkog tržišta ostvari dobar rezultat. S druge strane, jasno je da će se za njemačkog gosta boriti svi na Mediteranu, od Španjolske koja ima velike gubitke u turizmu, preko Grčke do Turske koja je lani imala pad stranih dolazaka od 72 posto, te u odnosu na lanjskih 12 milijuna stranih gostiju, ove godine očekuju dolazak njih oko 25 milijuna. Samim time veliki touroperatori ove godine nastoje vratiti promet na destinacije u kojima imaju svoje kapacitete te dignuti što je više svojih zrakoplova pa tako TUI i ističe stalno Španjolsku, Tursku, Cipar i Portugal. Samim time, ovo za Hrvatsku najvažnije emitivno tržište ne treba uzeti zdravo za gotovo, već na njemu ozbiljno raditi i ulagati. I ne zaboraviti da će glavni preduvjet za putovanja ove godine biti zdravstvena sigurnost.

 

Poseban katalog za nudiste

Minhenski touroperator ID Riva Tours izdala je po prvi put specijaliziranu brošuru pod nazivom FKK u Hrvatskoj namijenjenu njemačkim ljubiteljima naturizma. Hrvatska je odredište koje se smatra jednim od vodećih nudističkih destinacija s odvojenim plažama za nudiste i to još od 1961. godine. Sada se ID Riva Tours, osjetivši u Njemačkoj porast potražnje za takvim oblikom turizma, odlučio za tiskanje posebnog kataloga samo za nudiste. ID Riva, inače već niz godina nudi svojim gostima odabrana nudistička odmarališta i mobilne kućice u nudističkim kampovima. Nudističko krstarenje iz riječke luke također je vrlo popularno već dugi niz godina. A ne treba zaboraviti ni to da su lani neki hrvatski naturistički kampovi imali bolje rezultate nego tekstilni. Svakako je dobra vijest i da je informaciju o tome i Hrvatskoj prenijelo šest najvažnijih njemačkih turističkih časopisa.

 

Zračni most širi od autoceste

Hrvatska je lani najveći pad imala u segmentu avioprometa i najveći izazov ove godine će biti povratak tog dijela turističkog prometa. Govoreći o aviodestinacijama i borbi za tržište ove godine, Ognjenović nam je ukazao na jednu vrlo zanimljivu činjenicu. Naime, 40-ak posto avionskog prometa iz Njemačke prema Turskoj odrađuju turski avioprijevoznici, što redovnim linijama, što čarterima. Samim time, i neki veliki touroperatori koriste turske prijevozničke tvrtke.

– Onoga trenutka kada se riješi pitanje ograničenja i straha putnika u avioprijevozu, oni su u stanju postaviti zračni most širi od naše autoceste, slikovito je ukazao turistički doajen.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno